De Werkplaats > Ophanging & Remmen

Remtest keuring xDrive

<< < (6/6)

tom_il:
Toen ik ging met een disco sport 4x4 hebben ze hem getest op een bank die links/rechts omgekeerd draaide. Hoe werkt dat met een sper dif ? of limited sper dif.
Was al bang dat de disco zijn dif ging sluiten in auto mode.

M-Power:

--- Citaat van: Frubbel op 18 juli 2018, 16:23:56 ---Ik heb even de vraag voorgelegd aan de KM, ik zie hun antwoord tegemoet en laat het hier dan ook na.
Vorige jaren werd de remtest inderdaad gedaan door een stukje te rijden en dan alles bloktoe te gooien, al denk ik niet dat hiermee afwijkingen tussen links en rechts kunnen gemeten worden.

--- Einde van citaat ---

Ik ben in het verleden met een Subaru Impreza WRX bij KM naar de keuring geweest , omdat dat een permanente AWD is werd er toen een toestel op de vloer vd wagen aan de kant vd passagier geplaatst (in zowel langs- als dwars-richting zetten ze die dmv stelschroeven waterpas en daarna op een stuk parking fel optrekken in rechte lijn en dan rem toegegooid en uit dat toestel kwam dan een soort kassaticket dat aangaf of de wagen bij het remmen van zijn lijn afweek of niet .

Dus ik veronderstel dat er in dat toestel gyroscopen / accelerometers zitten zoals in smartphones enz

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie