De Werkplaats > Ophanging & Remmen

Remtest keuring xDrive

<< < (5/6) > >>

Iksree:
Een Xdrive is geen permanente 4x4.

order66:

--- Citaat van: Iksree op 18 september 2021, 12:54:50 ---Een Xdrive is geen permanente 4x4.

--- Einde van citaat ---

Inderdaad. Zelf vermeld ik Xdrive ook altijd bij de keuring.

Brigante S:

--- Citaat van: Iksree op 18 september 2021, 12:54:50 ---Een Xdrive is geen permanente 4x4.

--- Einde van citaat ---

Wil dit best geloven, maar imo: “papier plakt”.
Wil iets achter de hand hebben voor eventuele problemen op latere termijn. Mede doordat die  tussenbakken van de x-drives zo gevoelig zijn.

En wat met de x3-x5 (m) modellen @Iksree ?

Iksree:

--- Citaat van: Brigante S op 18 september 2021, 16:57:04 ---Wil dit best geloven, maar imo: “papier plakt”.
Wil iets achter de hand hebben voor eventuele problemen op latere termijn. Mede doordat die  tussenbakken van de x-drives zo gevoelig zijn.

En wat met de x3-x5 (m) modellen @Iksree ?

--- Einde van citaat ---
Als je binnen 2 maanden problemen krijgt met je tussenbak ga je dat nooit kunnen verhalen op een actie wat in het verleden gebeurd is.

Voor zover ik weet is de Xdrive technologie hetzelfde, ook op de M-modellen.
Het is geen permanente 4x4 waardoor bij slip-detectie de aandrijfverhouding naar de lijn word aangepast.

Brigante S:

--- Citaat van: Iksree op 18 september 2021, 17:02:24 ---Als je binnen 2 maanden problemen krijgt met je tussenbak ga je dat nooit kunnen verhalen op een actie wat in het verleden gebeurd is.

Voor zover ik weet is de Xdrive technologie hetzelfde, ook op de M-modellen.
Het is geen permanente 4x4 waardoor bij slip-detectie de aandrijfverhouding naar de lijn word aangepast.

--- Einde van citaat ---

Door een “luxe probleem” staan de wagens heel vaak stil. M.i. kan aan de lage oplopende kilometerstand wel één en ander aangetoond worden… Om u een vb. te geven. Afgelopen jaar zijn er op de 6, een kleine 7000km bijgekomen.

Vandaar dat ik hen (SBAT) ook onmiddellijk gecontacteerd heb.

Thanks voor de info @Iksree 👍

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie