De Werkplaats > Ophanging & Remmen

Remtest keuring xDrive

<< < (4/6) > >>

Isi:
xdrive is geen permanente 4x4, wordt automatisch ingeschakeld als nodig is.
Op remtestbank schakelt het zeker niet in, worden hier dagelijks op de testbank gezet in de werkplaats waar ik werk.

Michiel.:
Inderdaad. Enkel opletten dat de wielen volledig zijn afgeremd in de rollen. Er uit rijden terwijl de rollen nog draaien kan wel problemen geven met een x-drive.

d.fine:
Vandaag weer naar keuring. Is idd geen permanente 4x4 :thumbsup:
Toffe begripvolle keurder die wist waarover hij het had :bow:

Brigante S:
Even dit topic terug naar bovenhalen. Afgelopen donderdag 16/09, hetzelfde voorgehad op het keuringscentrum te Wondelgem (Gent).
Mijn 640 xD moest voor zijn periodiek onderhoud op controle.
Ook netjes op voorhand gemeld dat dit een permanente x-drive was.

Antwoord KM: neen dit is geen permanente x-drive. Deze tussenbak kan daar tegen. Is niet zoals bij een X5.
Ik antwoord vriendelijk terug: zou mij verbazen, want mijn verkoper (BMW VdB), spreekt dit toch tegen.

De remtest werd toch uitgevoerd, door beide assen apart in het “putje” te rijden.

Nu. Ik moet wel zeggen dat ik mij hier absoluut niet comfortabel bij voel, zeker gezien het feit de X-drive tussenbakken gekend zijn voor hun problemen.

Heb bij deze dan ook besloten om het keuringscentrum toch in te lichten over dergelijke situatie en naar eventuele schade op later tijdstip. Ook vroeg ik naar de procedure hoe een X-drive getest wordt🧐.

In afwachting van hun antwoord….

order66:
Ben benieuwd S, hou ons op de hoogte.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie