BMW Algemeen > Trackdays

Rondetijden @ Spa-Francorchamps

(1/8) > >>

Wky:
Een leuk rondetijden topic voor Zolder was er al. Misten nog ntje voor het tweede mooiste circuit ter wereld.. Spa-Francorchamps. Ik heb er zelf 3 aan toe te voegen.

1. Radical SR8 RX 2.20.78

2. Lotus Exige V6 cup 2.46:24

3. BMW M4 2.49:00

Avus_3.0:
Dat ronde je met die radical  :wow: , big balls  :thumbsup:

Ik zelf rij met de moto "maar" 2m54 dus besef maar goed hoe snel 2m20 is....

Wky:
Alles onder de 3 minuten is snel en op twee wielen vergt dat ook ferme ballen. Die SR8 heeft trouwens een V8 bestaande uit twee 4-cilinder hayabusa moto-motoren. :drool:

Avus_3.0:
Daarmee dat da spel zo goed vooruit gaat en in de toeren klimt. :thumbsup:
Welke snelheden worden daar mee gehaald op de rechte stukken?

Voordeel van mijne moto is dat die + 300km/h loopt op de teller, dan maak je al veel goed als uw bochten wat minder zijn.  :P

Mijn doelstelling was toen om onder de 3min te geraken en was toen gelukt. Was content wetende dat ik nog maar 2 keer op francorchamps gereden had en dat er tussen elke trackday +/- 2j tussen zit wegens tijdgebrek.  :-\

Wky:
Ah ok dat is ook een potente moto dan :)  op Spa kun je veel goed maken met vermogen. Maar door gebrek aan downforce is een moto sowieso een pak trager in de bochten. Daarom dat de mengeling auto's en moto's zo frustrerend en gevaarlijk is op de ring.

De radical tikt de 260km/h aan voor Combes (gps-snelheid), en het strafste is dat je kunt wachten met remmen tot het 100m-bord. Veel rapper zal die niet lopen door de gigantische achtervleugel en boite-verhoudingen. Ik hoop er later dit jaar eens naar de Nordschleife mee te gaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie