Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

OLDTIMERS: do or do not?

<< < (5/29) > >>

Laurent1602:
Om kort op de vraag te antwoorden: do! :D Uiteraard zijn de dingen die hierboven vermeld werden niet te verwaarlozen, maar als dat goed zit... Nog 1 iets dat ik niet gezien heb (of over gelezen heb): zorg dat je een plaats hebt om hem binnen te zetten. Ik passeer vaak aan een huis waar altijd 2 a 3 klassieke Benzen buiten staan in weer en wind, en dat is gewoon jammer om te zien. Het zijn misschien niet de speciaalste, maar het is toch een pak gezonder om die binnen te zetten!

E21hartgeB:
Ik ben al van mijn 18 bezig met het opbouwen van een mini collectie oldtimers / youngtimers, voor  mensen die nog echt willen rijden en zich niet gewoon willen verplaatsen van A naar B met een halve robot  ;D is dat de max .. koop een goede basis .. techniek is meestal goedkoper te herstellen dan carrosseriewerk .. goeie restaurateurs zijn zeer moeilijk te vinden en enorm duur.

Kijk dus altijd eerst naar de carrosserie, motorisch moet het geen wrak zijn maar wat olielekkage of zelf blauwe rook is niet het einde van de wereld.  Km stand is onbelangrijk als de historie klopt.  Ik heb een e30 gehad met 456000km bij aankoop, die reed nog als nieuw .. ok zeer veel autosnelweg km gedaan maar ook goed onderhouden.

Koop ook iets dat net geen oldtimer is, heb ik ook steeds zo gedaan nu ook weer met de e36 ///M en ik heb al mijn wagens een pak minder betaald dan wat ze waard worden eens ze oldtimer zijn .. heb ik ze voor de waarde .. NEEN, ik heb geen showroom queens .. ik ben een rijder, zelfs met de zeer zeldzame e21 323i hartge ga ik een week rondknallen in de alpen, moet kunnen, zonde volgens sommigen maar ze zijn gemaakt om te rijden dus dat moeten ze ook doen, stilstaan is vergaan.

Naar toekomstige waarde ben je uiteraard beter af met het topmodel uit een reeks, e21 323i, e30 m3, e36 m3 maar ook de e30 318is, de e36 318is 4 deurs is nu nog een slimme aankoop, net geen oldtimer, lage cilinderinhoud en kleine oplage.

Het feit dat een wagen volledig moet gerestaureerd zijn is ook voorbij, patina is vandaag de dag even gezocht als perfect gerestaureerd, wat gebruikssporen is dus ok.

Kostprijs, tja als je zelf niets van mechaniek kent kan het duur zijn maar kijk maar eens wat onderhoud van een moderne wagen kost, daar val je van achterover!!

Verzekeringen zijn mits een dagelijkse wagen erbij spotgoedkoop, aansluiten bij een BFOV erkende club en je kan al een verzekering afsluiten vanaf 90 / jaar

Als laatste verwacht niet van een oldtimer met 170pk dat die even snel is als je moderen diesel met 140pk, je altijd verplaatsen in de tijdsgeest van toen anders ben je snel teleurgesteld

Zo dat was het zowat  :)

JohanG:

--- Citaat van: Laurent1602 op  8 januari 2016, 17:40:30 ---Om kort op de vraag te antwoorden: do! :D Uiteraard zijn de dingen die hierboven vermeld werden niet te verwaarlozen, maar als dat goed zit... Nog 1 iets dat ik niet gezien heb (of over gelezen heb): zorg dat je een plaats hebt om hem binnen te zetten. Ik passeer vaak aan een huis waar altijd 2 a 3 klassieke Benzen buiten staan in weer en wind, en dat is gewoon jammer om te zien. Het zijn misschien niet de speciaalste, maar het is toch een pak gezonder om die binnen te zetten!

--- Einde van citaat ---

Ik had dat al vermeld  ;)
En inderdaad, had ik een garage gehad, de E30 was nooit vertrokken...  :'(
Maar een klassieker laten buitenslapen  :jpshakehead: daar worden ze echt niet beter van en als autoliefhebber word je daar ook niet vrolijk van. Regen, dauw, vocht, vogelpoep, bladeren, zon, ...  :-X

JohanG:

--- Citaat van: E21hartgeB op  8 januari 2016, 18:16:12 ---Ik ben al van mijn 18 bezig met het opbouwen van een mini collectie oldtimers / youngtimers, voor  mensen die nog echt willen rijden en zich niet gewoon willen verplaatsen van A naar B met een halve robot  ;D is dat de max .. koop een goede basis .. techniek is meestal goedkoper te herstellen dan carrosseriewerk .. goeie restaurateurs zijn zeer moeilijk te vinden en enorm duur.

Kijk dus altijd eerst naar de carrosserie, motorisch moet het geen wrak zijn maar wat olielekkage of zelf blauwe rook is niet het einde van de wereld.  Km stand is onbelangrijk als de historie klopt.  Ik heb een e30 gehad met 456000km bij aankoop, die reed nog als nieuw .. ok zeer veel autosnelweg km gedaan maar ook goed onderhouden.

Koop ook iets dat net geen oldtimer is, heb ik ook steeds zo gedaan nu ook weer met de e36 ///M en ik heb al mijn wagens een pak minder betaald dan wat ze waard worden eens ze oldtimer zijn .. heb ik ze voor de waarde .. NEEN, ik heb geen showroom queens .. ik ben een rijder, zelfs met de zeer zeldzame e21 323i hartge ga ik een week rondknallen in de alpen, moet kunnen, zonde volgens sommigen maar ze zijn gemaakt om te rijden dus dat moeten ze ook doen, stilstaan is vergaan.

Naar toekomstige waarde ben je uiteraard beter af met het topmodel uit een reeks, e21 323i, e30 m3, e36 m3 maar ook de e30 318is, de e36 318is 4 deurs is nu nog een slimme aankoop, net geen oldtimer, lage cilinderinhoud en kleine oplage.

Het feit dat een wagen volledig moet gerestaureerd zijn is ook voorbij, patina is vandaag de dag even gezocht als perfect gerestaureerd, wat gebruikssporen is dus ok.

Kostprijs, tja als je zelf niets van mechaniek kent kan het duur zijn maar kijk maar eens wat onderhoud van een moderne wagen kost, daar val je van achterover!!

Verzekeringen zijn mits een dagelijkse wagen erbij spotgoedkoop, aansluiten bij een BFOV erkende club en je kan al een verzekering afsluiten vanaf 90 / jaar

Als laatste verwacht niet van een oldtimer met 170pk dat die even snel is als je moderen diesel met 140pk, je altijd verplaatsen in de tijdsgeest van toen anders ben je snel teleurgesteld

Zo dat was het zowat  :)

--- Einde van citaat ---

:bow: ook voor je collectie, trouwens!

Boyki007:

--- Citaat van: Nordschleife op  3 januari 2016, 19:03:17 ---Uw magneetje is uw beste vriend  :)

--- Einde van citaat ---
+1

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie