Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

OLDTIMERS: do or do not?

<< < (25/27) > >>

b_ken:

--- Citaat van: order66 op 26 november 2021, 11:07:38 ---Ik hoorde gisteren dat Europa naar een heritage/patrimonium status wil voor oldtimers, dwz alles standaard af-fabriek. Al de rest willen ze eruit.

--- Einde van citaat ---

Ook al gehoord. Maar hoe ver gaan ze hierin gaan ?  Een spanbandje voor een radiatorslang heeft origineel een BMW stempeltje. Na 40 jaar schieten er niet meer veel van die spanbandjes over, en moet je al een freak zijn om dat enkel te willen vervangen door OEM. Om maar "een" voorbeeld te geven.
Als alles echt tot het laatste schroefje origineel moet zijn, gaat er niet veel heritage meer overblijven. Bovendien zijn er niet veel die kennis hebben om tot op dit niveau te oordelen of een auto origineel is of niet.

We zullen dus nog wel zien wat het precies wordt alvorens te paniekeren.

Low Budget:
Inderdaad @b_ken

Ooit een Corvette C3 van ‘67 aangeboden op de keuring, had geventileerde schijven, afgekeurd voor niet originele remmen.
Toen vol stalen schijven erop en was ok, terwijl er standaard trommels opzitten  :wiggleyes:
Dus denk niet dat het mogelijk gaat zijn, bij de huidige kennis van de keuringsmeesters.

Maar misschien een systeem gelijk de H plaat in Duitsland? :iono:

Mvg
Low budget

order66:

--- Citaat van: b_ken op 26 november 2021, 17:17:45 ---Ook al gehoord. Maar hoe ver gaan ze hierin gaan ?  Een spanbandje voor een radiatorslang heeft origineel een BMW stempeltje. Na 40 jaar schieten er niet meer veel van die spanbandjes over, en moet je al een freak zijn om dat enkel te willen vervangen door OEM. Om maar "een" voorbeeld te geven.
Als alles echt tot het laatste schroefje origineel moet zijn, gaat er niet veel heritage meer overblijven. Bovendien zijn er niet veel die kennis hebben om tot op dit niveau te oordelen of een auto origineel is of niet.

We zullen dus nog wel zien wat het precies wordt alvorens te paniekeren.

--- Einde van citaat ---

Denk niet dat ieder onderdeel OEM zal moeten zijn. Ze kunnen dat moeilijk controleren trouwens. Ze willen de tuning eruit halen, bvb een kever op zijn buik enz…

_lestat_:
Ajajaj dan zullen er veel een trackbeest worden.. Eens denken wat is niet origineel bij me wat ze makkelijk zien: velgen, uitlaat, ophanging, itb's motor, velgen, zetels, kailine spoilerpakket, remmen, jup.. spijtig maar waar trackbeest dus..

b_ken:
Voor u is dat dan (gelukkig) een oplossing. Maar ik denk dat de meerderheid gewoon van de baan gehaald wordt, door dit soort maatregelen, om te worden verkocht (naar het buitenland).
Zoals er al een deel verkocht geweest zijn door invoering van een verplichte keuring. Zoels er een aantal jaren geleden in NL zeer veel van de baan gehaald werden door de oldtimerleeftijd op 40j te zetten.
Pestkoppen  :censor:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie