Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

OLDTIMERS: do or do not?

<< < (3/27) > >>

ADR:

--- Citaat van: flash op  4 januari 2016, 18:37:30 ---Ik wil vooral 2 dingen meegeven: Goed opletten met roest en een oldtimer niet als daily willen gebruiken. Bespaart je veel kopzorgen en geld.

--- Einde van citaat ---

Ik weet wat je wil zeggen, maar dat stuk in 't rood ben ik niet hélemaal akkoord mee, maar ik koop 'n oldie om ervan te genieten, niet als belegging. Dus die moet bij mij redelijk veel de baan op.

my $0.02:
volg je hart en nu kopen want morgen ben je dood, maar koop enkel wat je gemakkelijk kan betalen.

Dave

s2000jan:
tof topic !

Ooit wel eens gezien voor een Honda S600 of S800 al dan niet in cabbie formaat, maar jammer genoeg ben ik 'oldtimer fan type 2'

vinox:
Aaaaaah zo'n S600/800, die zijn zalig hè :) Die een keer op Jay Leno was vond ik zo fucking dik :)

Ik val ook onder categorie 2, ik heb twee linkerpoten. Maar waar ne wil is, is ne weg. En nen Haynes. Ik heb voor mijne kerst een proper setje dopsleutels gekregen, axle stands en nog wat ander prul, en ik ga zelf beginnen kutten. Het is een leerproces, maar een dat zo veel fucking voldoening geeft... Iets dat stuk is zelf maken, of gewoon zelf een upgrade doen, het is echt leuk. Hetgeen ik wel doe is ervoor zorgen dat, indien mogelijk, ik iemand heb om mij wat in de gaten te houden. Met twee is het ook leuker om te doen. Ne goeie maat hebben dat wat kan sleutelen is al genoeg. Mijnen huidige garagist laat mij zelf ook wat doen af en toe met de nodige begeleiding, en ik betaal hem gewoon voor de uren die hij aan mij besteedt. Moete wel ne bereidwillige mens hebben ze, maar daar heb ik chance mee :)

Wat betreft het bezitten ervan... Niets is te vergelijken met een oldtimer/youngtimer man. Seriously. Kunnen instappen van uw daily vervoershok in een auto waar ge echt voor het plezier mee gaat rijden, het verschil voelen tussen het moderne, hedendaagse, veelal door elektronica ondersteunde en daardoor vaak saaie rijden en het mechanische, emotionele, pure, eerlijke autorijden... je verliest jezelf erin, echt waar. Het is moeilijk om te beschrijven, maar in ne nieuwen auto, wat voor auto dan ook, stap ik niet in, en voor ik nog maar iets doe... gewoon ff zitten... het stuur vastpakken... de geur opsnuiven (fuck arbre magic, long live old car smell)... het is gewoon een beleving allemaal, een die ge in geen enkele moderne auto zult terugvinden. Een oudere auto spreekt met je, je voelt en hoort ALLES. Hij/zij zal mss zelfs af en toe ne keer bijten, maar geeft zo veel voldoening when you get it right.

Bezinnen eer ge begint bij een oldtimer... het heeft zeker zin, maar toch niet al te veel hoor. Er gaan altijd dingen zijn, zelfs aan een goed verzorgde auto zoals de mijne. Joris heeft hem erg goed verzorgd, maar hij had ook een rot krikpunt ze. En in week 1 stond ik al langs de kant met een gescheurde waterkoelingsslang. Het gaat u geld kosten, want er gaat altijd wel iets kapot, en stukken, zelfs al doet ge het zelf, kosten ook geld. Maar het is mij al elke cent dubbel en dik waard geweest. Elk ritje in 't zonneke, elk boerenbaantje, elke bocht op de Ring, elke keer ik een streep trek ergens, en zelfs elk ritje op de snelweg tussen het plebs. Oldtimers zijn de shit man. Dit alles had ik nooit geschreven voor ik Gandalf had ze, maar dien auto heeft in mij een heel ander type autoliefhebber losgemaakt. YOLO mag dan een pubermongooltjes uitspraak zijn, you do only live fucking once, dus doe het gewoon, ge gaat er zo hard geen spijt van hebben.

Snorkel:

--- Citaat van: Boin op  4 januari 2016, 21:01:01 ---De looks, de nostalgie, het spartaanse 'comfort', het anders leren rijden met iets dat quasi geen remmen heeft. Het is ook gwn leuk om zoiets te bezitten, als object om eens naar te kijken in de garage, beetje zoals een exclusief schilderij aan de muur. :P

--- Einde van citaat ---

Kijk, dat vind ik dus ook. Een oldie is geen puur transport, het is iets... bijzonders.  :D
Persoonlijk vind ik het dan ook plezant om daar de hele geschiedenis van uit te pluizen, boekjes over verzamelen, originele paperassen bij vast te krijgen... Dat ruikt speciaal, of die nu draait of niet, dat ademt plezier, nostalgie, historie. 

Ik lees in ieder geval al jullie comments met veel plezier door!  :thumbsup:

b_ken:

--- Citaat van: ADR op  5 januari 2016, 10:32:35 ---Ik weet wat je wil zeggen, maar dat stuk in 't rood ben ik niet hélemaal akkoord mee, maar ik koop 'n oldie om ervan te genieten, niet als belegging. Dus die moet bij mij redelijk veel de baan op.

my $0.02:
volg je hart en nu kopen want morgen ben je dood, maar koop enkel wat je gemakkelijk kan betalen.

Dave

--- Einde van citaat ---

Ik zie mijn oldtimer ook niet als belegging. Anders stond hij nu trouwens te koop. Ik rij er dus mee als ik zin heb, weer of geen weer. Maar dat is nog iets anders als een daily. Daaronder versta ik dat je die echt dagelijks nodig hebt, dat het bijna uw enigste vervoer is. En dat gaat toch wel eens tegenvallen met een oldtimer. Als er dan eens wat aan scheelt dan heb je niet alle tijd om dat te herstellen, om wisselstukken bij elkaar te zoeken etc.
Ik denk dat het eerder dat is dat Flash bedoelt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie