heb dan uiteindelijk toch maar besloten om een eigen topic te starten over mijn Alpina Roadster S.
Aangezien mijn vrouw van werkgever veranderde en zij daar een skoda superb combi als firmawagen kreeg, had ik besloten om onze 520D break te verkopen en een cabrio te kopen.

Gezien ik uiterst tevreden was van BMW/Alpina begon de zoektocht naar cabrio van dit merk.
de keuze was voor mij als snel gemaakt, of het zou een Z3/Z4 M worden of een M3 cabrio.
na een aantal M3 cabrio's te hebben bekeken en na raadplegen van Frits toch maar besloten dat het een Z3/Z4 M zou worden, tot ik in mijn zoektocht een Alpina Roadster S tegenkwam. toen wist ik het zeker, het zou een alpina worden, een broetje voor de D3. Had een heel mooi exemplaar in Duitsland gezien

maar hij was verkocht voor ik de kans had om te gaan bekijken ter plaatse. Na veel informeren dan bij Kinemas terechtgekomen die van plan was om de zijne te verkopen.
Na een testrit was ik verkocht. ik heb hem dan in oktober 2012 overgekocht van Kinemas.
ondertussen nieuwe batterij laten steken, omdat de spanning te laag was (normaal na 8jaar en veel stilstaan) De auto had iets meer dan 28000km als ik hem in oktober vorig jaar overnam. Ondertussen al een 3000 km mee gereden.
het is nummer 197 van de 373 gebouwde alpina RS.
info:
http://www.alpina-archive.com/?page_id=211fotos: