BMW Algemeen > Nürburgring

Small "Ring Tutorial"

(1/28) > >>

PsynceFiction:
Als "Ancien" (om het zo te noemen  ;)) kan ik jullie (de n00bs  ;)) volgende zaken mededelen:

1: Er zijn stukken op de autobahn waar "de wagen wordt getest". Dit is ook maar een paar kilometer. Daarna zakt het tempo terug tot een 140km/uur. Eens we de autobahn afzijn en de binnenwegen richting Nordschleife nemen wordt er wel een strak tempo op na gehouden. De weg van de autobahn tot de Nordschleife is zeer bochtig er héél leuk om te doen. Ideale moment om de kwaliteit van de remmen en banden te testen. ;) Eens we de autobahn verlaten staat de Nürburgring goed aangegeven. Gewoon de plaatjes volgen.

2: Eén rondje kost 19€ en 4 rondjes kost 64€. Als je dit kunt verdelen onder 2 mensen rijd je dus voor 16€/ronde.

3: Je kan best, vooraleer je voor de allereerste keer de baan opgaat, met iemand meerijden als passagier. Zo heb je een eerste kennismaking met de Ring en weet je hoe de baan er bij ligt. Welke stukken zijn nat? Welke stukken nieuw asfalt? ...

4: Eten doen we meestal "Beim Hannes" in Adenau. "Curryworst mit pommes frittes" is er uitermate lekker en er is ook wel wat plaats. Voor ongeveer een 5€ heb je er je buik vol. In de zomer is de kans groot dat je je buiten zal moeten nestelen. De drukte is er dan enorm!

5: Wil je de namen van de bochten leren kennen of wil je de bochten zelf wat beter kunnen inschatten kan je best met één van de fotografen eens langs het circuit gaan staan. Je hebt mooie overzichten en je neemt de bochten zo ook beter op in je hoofd. Je kan je banden en remmen sparen door het circuit te kennen en te weten hoe je de bochten moet aanzetten. Héél belangrijk!

6: De meesten weten wel wat ik m'n eerste rondje heb meegemaakt dus ik weet nu waarover ik spreek. Het weer kan in een mum van tijd omslaan. Beginnen bij droog weer en 2km later van de baan schuiven door de regen is geen enkel probleem. Doe het dus rustig aan de eerste ronden!! Overschat nooit jezelf en de wagen! In het begin is de Ring meester over jou en niet omgekeerd!

7: Weet dat een sleepwagen 175€ kost om je van de baan te slepen mocht er toch iets gebeurt zijn en dat de reparatie van de vangrail en werkuren daarvan volledig op jou kosten zullen gebeuren. Opletten dus!

Checklist:

Gereedschap
Als je een dagje naar de Ring gaat en je gaat wat rondes rijden is het niet ondenkbeeldig dat er iets stuk gaat aan je auto. De auto heeft het namelijk nogal zwaar te verduren op dit circuit. Ik neem zelf altijd onderstaande zaken mee naar de Ring. De lijst lijkt lang, maar ik kan vele onderdelen in een simpele linnentas kwijt die achter de bijrijdersstoel ligt

Losse spullen:
- 2x geel hesje
- gele vlag
- sleepkabel
- verbanddoos
- krik
- wielsleutel
- doppenset groot en klein
- 1,5 liter water
- paar liter olie
- deken (handig bij het sleutelen)

Tas/koffer:
- handschoenen
- spuitbus WD40
- bandenreparatie-spuitbus
- rol ducktape
- vuisthamer (als startmotor overlijdt)
- kruiskop en schroevendraaiers
- kniptang
- punttang
- platte tang
- waterpomptang
- vierkante vijl (om achterklauwen terug te draaien)
- kleine lijmtang (om voorklauwen terug te draaien)
- blokje hout (ter bescherming van de remklauw)
- bobine (heeft me 1x laten staat dus nu altijd reserve bij me)
- dopsleutel 10 (om bobinekap eenvoudig te verwijderen)
- remblokken voor en achter
- slangklemmen
- luidsprekerkabel (mocht je eens wat door moeten verbinden)
- tie-wraps
- doek
- 0,5 liter flesje met water en zeep erin (om handen te wassen na bv blokken vervangen)
- IRK+ van ANWB
- zekeringen
- zaklamp
- reserve-setje lampen
- bandenspanningmetertje

Documenten:
- rijbewijs
- paspoort
- creditcard/bankpas/geld (om eventuele schade direct te betalen)
- ziektekostenverzekeringspasje
- jaarkaart (indien beschikbaar)

Voor meer informatie raad ik jullie aan om volgende site eens te bezoeken:

http://www.ring-world.nl/

Je vind er ongetwijfeld al de informatie die je nodig hebt. Voor meer vragen mag je mij altijd een PM of email sturen.

Frits:
Voor alle duidelijkheid, die lijst met materiaal heeft Psynce van een ander forum gekopieerd.  Het is niet zeker dat hij van al die gereedschappen al gehoord heeft  :D

Voor de rest lijkt het me een mooie samenvatting.

Bort:
En ik als absolute noob zeg dit: leer het circuit een beetje kennen aan de hand van PS2 of filmkes.

PS2 is goed om het circuit te leren kennen, maar NIET hoe ge moet rijden of hoe snel ge op een bepaald stuk kunt.  Dat ligt aan uwe auto en de beperkingen ervan.  Ook al staat die in de lijst ::)
Ge krijgt trouwens ook maar één kans.

Met filmkes kunt ge de ideale lijnen leren:
En doe die gasten daarna niet direct na.  Ge ziet die met 100 kmu door nen bepaalde bocht gaat.  Dat lukt u waarschijnlijk niet van den eerste keer ::)
Nen auto uit een filmke is ook niet dezelfde als diegene waarmee gij rijdt.

PsynceFiction:
Inderdaad Bort, PS2 kan je helpen om de richting van de bochten te leren kennen. Het hoogteverschil daarentegen zal je nooit ervaren op een simulatie. Ook zijn er véél meer blinde bochten dat op PS2. Wees dus uiterst voorzichtig!

Frits:
Ik vond dat die PS2 toch beter geholpen heeft dan ik verwacht had.  Now I think about it, morgen nog eens een sessieke doen op de playstation!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie