Vanmorgen heb ik de bevestiging voor mijn volgende daily doorgestuurd en dus is het tijd om hem hier voor te stellen.
Tot 4 dagen terug had ik niet gedacht om met een nieuwe 5 rond te rijden binnenkort, maar dat wil niet zeggen dat ik er nu niet naar uitkijk.
Even uitleggen hoe de keuze dan wel op een F11 gevallen is ... Mijn eerste keuze ging uit naar een E61 535d van een jaartje of 3 oud; daar was ik al jaren over aan het dromen en toen ik een week of 3 terug mijn non-bimmer daily verkocht heb begon de zoektocht naar een 535d met m-pack en veel leuke opties. Al vrij snel had ik er een aantal op het oog, maar er bleken wel wat "adders" onder het gras te zitten (ééntje met vochtproblemen en foutmeldingen, een andere met een ongevaletje van 6000 euro; beiden waren Premium Selections met waarborg?!). Dus mijn vertrouwen en hoop om een goeie en recente 535d te vinden werd kleiner. Daarenboven had de vriendin al aangegeven dat een tweedehands niet haar ding was en omdat je niet weet wat er mee gebeurd is ... ik kon niet anders dan haar gelijk geven na de 2 'gevallen'.
Bij mij was het net het omgekeerde: Ik wou de F10/525d kopen maar had een recente E60/525d gekocht op de 2de handsmarkt.
Het was november 2009 en mijn huidige wagen, een Renault Espace, was bijna 4 jaar oud (lees: was bijna afgeschreven).
Ik had mijn zinnen al op die F10/525d gezet maar toen ik bij BMW naar de levertijd informeerde was het toch even slikken: de vraag ernaar
was vrij groot en rond juli 2010 zou die geleverd kunnen worden... Dat was me toch iets te lang wachten en uit curieusiteit eens op de 2de hands-site's
gaan kijken. Toeval of niet maar de markt was toen een beetje verzadigd van recente (bj2008) E60/525d's. Ik heb de indruk dat een 3.0L niet echt gewild is bij een 2dehands publiek en bedrijfsleiders/managers willen zo'n wagen liefst nieuw kopen.
De prijs viel dus goed mee... Ik heb die 40-45% minder betaald dan de nieuwprijs en dat
voor een wagen van anderhalf jaar oud.
En bij mij was het ook van hetzelfde: Ik ben 4 BMW's gaan bekijken: met 2 was 'iets' voorgevallen, de 3de weet ik niet zeker en de 4de heb ik gekocht

Eerst bij een garage geweest die zich exclusief bezighoudt met duurdere merken(Porsche, Mercedes, BMW, ...) en daar stond een 525d en een 530d.
In de advertentie stond dat de 530d van 09/2007 was maar toen ik toekwam bleek die van 09/2006 te zijn. Toen ik de verkoper hierover aansprak wist die van
niets, het zal waarschijnlijk een tijpfout geweest zijn maar hij voegde er doodleuk aan toe dat het niets aan de prijs veranderde... right.
Ik had toen al zo iets van: Als je al begint te liegen over dingen die makkelijk op te sporen zijn, wat dan met de rest?
En inderdaad. Die 525d, 100% schadevrij, bleek links vooraan bijgewerkt te zijn. Ik had het niet gezien maar gelukkig had ik een bevriend garagist meegenomen.
Die merkte een scheidingslijn in de lak op en toen we de motorkap openden kon hij me tonen dat de wagen hier en daar niet symmetrisch meer was.
Nummer 3 was bij een andere garage en daar hadden we een slecht gevoel bij de verkoper. Bij nummer 4 zat het dan wel weer goed. Uitvoerig getest en alles
bleek in orde te zijn. 100% zeker ben je natuurlijk nooit en dan is een nieuwkoop inderdaad beter. Je moet het maar voorhebben... opgelapte wagen als ongevalvrij kopen
Het voordel was dat er een pak van de prijs afgaat en na een week was ik aan het bollen

(jij mag ook wel in je handjes kloppen dat je na ca een maand al kan rijden met je
nieuwe wagen)
[/list]