Varia > Varia

Andere uurwerken fanaten hier?

<< < (177/178) > >>

BMWtouring:

--- Citaat van: Den Billie op 18 maart 2022, 12:54:22 ---Geen ervaring met Zepplin.

Intussen wel onderstaande Seiko aangeschaft. In de praktijk ziet hij er donkerder uit, tenzij je er met een lamp rechtstreeks op schijnt.
Moet helaas wel al eens terug naar de juwelier: nog geen dag in mijn bezit en die loopt +/- 3min per uur voor  :-\.
Niet aan gedacht om dat bij aankoop te controleren, en ik zou ook niet weten of het een courante praktijk is om dat te controleren bij aankoop?
Uiteindelijk verwacht een mens van een nieuw horloge toch dat ze correct zal lopen...

--- Einde van citaat ---
Seiko is qua QC een beetje het spoor bijster.
Ik heb al verscheidene Chinese Steeldive hommages met Seiko NH35/36 binnenwerk in handen gehad, en die dingen zijn beter afgeregeld vanuit de fabriek dan een echte Seiko die een veelvoud kost..

Ook uitlijning van wijzerplaat, wijzers, chapter ring laat dikwijls te wensen over bij Seiko.

Desondanks hou ik nog wel van hun horloges , omwille van hun schitterende designs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Den Billie:

--- Citaat van: Den Billie op 18 maart 2022, 19:48:54 ---Ik heb intussen inderdaad begrepen dat een afwijking niet abnormaal is. Op zich niet erg, maar het moet een beetje binnen de grenzen blijven natuurlijk. Ik kan nog juister het uur aflezen van mijn Meistersinger dan  :D.

De juwelier in kwestie lijkt me eerder een shop waar je hooguit een batterij kunt laten vervangen. Ik kan verkeerd zijn, maar mijn verwachtingen zijn niet te hoog. Waarom daar dan gekocht? Love on first sight, 10% opendeurdagkorting ("enkel vandaag geldig" maar ik kreeg ze ook als ik enkele dagen later zou kopen), en een vriendelijke dame van dienst  :).

To be continued...

--- Einde van citaat ---

Mijn vermoeden werd bevestigd... De enige feedback die ik kreeg was "raar" en "sorry maar we gaan dat moeten opsturen"  :-\.
Ik heb helaas geen andere keuze. Mijn geld terugvragen was misschien een optie, maar ik wil het horloge eigenlijk wel écht graag.

Avus_3.0:

--- Citaat van: Den Billie op 19 maart 2022, 12:03:51 ---Mijn vermoeden werd bevestigd... De enige feedback die ik kreeg was "raar" en "sorry maar we gaan dat moeten opsturen"  :-\.
Ik heb helaas geen andere keuze. Mijn geld terugvragen was misschien een optie, maar ik wil het horloge eigenlijk wel écht graag.

--- Einde van citaat ---

Opsturen is op zich geen ramp, duurt alleen wat langer. Een beetje voor of achter lopen is ook ni echt een ramp en is meestal eenvoudig op te lossen.
Komt wel goed met het horloge.  :thumbsup:

DavyS:

--- Citaat van: BMWtouring op 18 maart 2022, 20:12:47 ---Een Seiko kan je dit niet noemen.
Dit is een horloge die door een handige Harry in elkaar gezet is, een mod.
Rolex Submariner look met een Seiko logootje, met alle respect, maar het is een beetje een vreemde combo..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

--- Einde van citaat ---

Gelukkig heb ik het ook helemaal geen Seiko genoemd dan.  :thumbsup: Heb wel degelijk gezegd dat het over een "mod" ging.
Er zit alleszins wel een Seiko movement in, dus hij is toch wel deels Seiko te noemen  :imho:

Ik denk dat de Submariner een van de meest gekende modellen aller tijden is. Ik denk dat elk merk wel een diver heeft dat een afkooksel van een Rolex Submariner is.
Ik kies alleszins deze boven eenders welke Fake rolex sub (die ik ook wel eens gehad heb ;-)).

Den Billie:

--- Citaat van: Avus_3.0 op 19 maart 2022, 12:39:27 ---Opsturen is op zich geen ramp, duurt alleen wat langer. Een beetje voor of achter lopen is ook ni echt een ramp en is meestal eenvoudig op te lossen.
Komt wel goed met het horloge. 

--- Einde van citaat ---
2,5 weken wachten is het geworden, geen ramp dus. Een beetje een valse start, maar ze is terug en wordt voorlopig degene die ik het vaakst zal dragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie