Varia > Varia

Andere uurwerken fanaten hier?

<< < (176/178) > >>

Den Billie:
Geen ervaring met Zepplin.

Intussen wel onderstaande Seiko aangeschaft. In de praktijk ziet hij er donkerder uit, tenzij je er met een lamp rechtstreeks op schijnt.
Moet helaas wel al eens terug naar de juwelier: nog geen dag in mijn bezit en die loopt +/- 3min per uur voor  :-\.
Niet aan gedacht om dat bij aankoop te controleren, en ik zou ook niet weten of het een courante praktijk is om dat te controleren bij aankoop?
Uiteindelijk verwacht een mens van een nieuw horloge toch dat ze correct zal lopen...

DavyS:
Zeer mooi die Seiko!

Momenteel deze Seiko “Military Sub” mod om de pols. Met een automatisch Seiko NH35 movement.
Loopt voorlopig mooi gelijk.

Vorige week een plaatsje bemachtigd op de wachtlijst van de AD voor een Explorer 2 met witte dial. Nu wachten …

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Avus_3.0:
Beide knappe Seiko's  :thumbsup:

--- Citaat van: Den Billie op 18 maart 2022, 12:54:22 ---Geen ervaring met Zepplin.

Intussen wel onderstaande Seiko aangeschaft. In de praktijk ziet hij er donkerder uit, tenzij je er met een lamp rechtstreeks op schijnt.
Moet helaas wel al eens terug naar de juwelier: nog geen dag in mijn bezit en die loopt +/- 3min per uur voor  :-\.
Niet aan gedacht om dat bij aankoop te controleren, en ik zou ook niet weten of het een courante praktijk is om dat te controleren bij aankoop?
Uiteindelijk verwacht een mens van een nieuw horloge toch dat ze correct zal lopen...

--- Einde van citaat ---

Een mechanisch horloge heeft altijd een beetje afwijking maar 3/min per uur is idd wat veel en zeker dat het horloge nog nieuw is.

Normaal gezien worden de horloges in het fabriek afgeregeld binnen de vooropgestelde marge maar er kan natuurlijk altijd eens wat mis gaan natuurlijk. De juwelier controleert dit niet bij aanschaf van de horloges en als klant kan je het al zeker niet per direct controleren, enkel door ze te beginnen dragen.

Als je uw horloge terug binnenbrengt onder garantie bij de dealer zal je direct merken dat ze een goede uurwerkmaker in dienst hebben. Heb je uw horloge na een paar dagen terug dan is de atelier goed uitgerust en als het een 2tal weken duurt eer je ze terug hebt dan hebben ze ze gewoon retour gestuurd naar de invoerder...  ;)

Den Billie:

--- Citaat van: Avus_3.0 op 18 maart 2022, 16:56:15 ---Beide knappe Seiko's  :thumbsup:

Een mechanisch horloge heeft altijd een beetje afwijking maar 3/min per uur is idd wat veel en zeker dat het horloge nog nieuw is.

Normaal gezien worden de horloges in het fabriek afgeregeld binnen de vooropgestelde marge maar er kan natuurlijk altijd eens wat mis gaan natuurlijk. De juwelier controleert dit niet bij aanschaf van de horloges en als klant kan je het al zeker niet per direct controleren, enkel door ze te beginnen dragen.

Als je uw horloge terug binnenbrengt onder garantie bij de dealer zal je direct merken dat ze een goede uurwerkmaker in dienst hebben. Heb je uw horloge na een paar dagen terug dan is de atelier goed uitgerust en als het een 2tal weken duurt eer je ze terug hebt dan hebben ze ze gewoon retour gestuurd naar de invoerder...  ;)

--- Einde van citaat ---

Ik heb intussen inderdaad begrepen dat een afwijking niet abnormaal is. Op zich niet erg, maar het moet een beetje binnen de grenzen blijven natuurlijk. Ik kan nog juister het uur aflezen van mijn Meistersinger dan  :D.

De juwelier in kwestie lijkt me eerder een shop waar je hooguit een batterij kunt laten vervangen. Ik kan verkeerd zijn, maar mijn verwachtingen zijn niet te hoog. Waarom daar dan gekocht? Love on first sight, 10% opendeurdagkorting ("enkel vandaag geldig" maar ik kreeg ze ook als ik enkele dagen later zou kopen), en een vriendelijke dame van dienst  :).

To be continued...

BMWtouring:

--- Citaat van: DavyS op 18 maart 2022, 15:07:39 ---Zeer mooi die Seiko!

Momenteel deze Seiko “Military Sub” mod om de pols. Met een automatisch Seiko NH35 movement.
Loopt voorlopig mooi gelijk.

Vorige week een plaatsje bemachtigd op de wachtlijst van de AD voor een Explorer 2 met witte dial. Nu wachten …

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

--- Einde van citaat ---
Een Seiko kan je dit niet noemen.
Dit is een horloge die door een handige Harry in elkaar gezet is, een mod.
Rolex Submariner look met een Seiko logootje, met alle respect, maar het is een beetje een vreemde combo..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie