Varia > Varia

Andere uurwerken fanaten hier?

<< < (173/178) > >>

Avus_3.0:

--- Citaat van: Pannenkoek op 30 december 2021, 16:17:56 ---Totaal geen kenner, maar is er een reden dat fabrikanten nog werken met opwindbare modellen? Het heeft zijn charme, dat zeker, als kind had ik er zo eentje.  8) Een opwindbare, he, geen Seiko. Zal wel iets goedkoop geweest zijn.  :D

--- Einde van citaat ---

Enkel opwinding denk ik niet dat je de dag vandaag nog veel zult tegenkomen, meestal zullen het automaten zijn. De meeste automaten worden gebruikt in de duurdere merken en deze binnenwerken kunnen ook nog hersteld worden , de automaten in de goedkopere merken worden niet hersteld maar vervangen.

De meeste die een mechanisch horloge kopen is idd voor de charme of omdat deze hun waarde beter behouden tov een quartz horloge want eigenlijk heeft in theorie een mechanisch horloge maar nadelen tov quartz horloge. (minder nauwkeurig, meer slijtage en schok gevoeliger)

Een beetje te vergelijken met een oldtimer of classic wagen met een atmoblok aanschaffen, een nieuwe wagen gaat sowieso sneller en "beter" zijn maar toch verkiezen sommigen een oldie vanwege die charme of het gevoel dat deze wagens geven...

b_ken:
Of de vinylplaat vs. CD

dadoke:

--- Citaat van: Avus_3.0 op 31 december 2021, 10:45:56 ---
Enkel opwinding denk ik niet dat je de dag vandaag nog veel zult tegenkomen, meestal zullen het automaten zijn. De meeste automaten worden gebruikt in de duurdere merken en deze binnenwerken kunnen ook nog hersteld worden , de automaten in de goedkopere merken worden niet hersteld maar vervangen.

De meeste die een mechanisch horloge kopen is idd voor de charme of omdat deze hun waarde beter behouden tov een quartz horloge want eigenlijk heeft in theorie een mechanisch horloge maar nadelen tov quartz horloge. (minder nauwkeurig, meer slijtage en schok gevoeliger)

Een beetje te vergelijken met een oldtimer of classic wagen met een atmoblok aanschaffen, een nieuwe wagen gaat sowieso sneller en "beter" zijn maar toch verkiezen sommigen een oldie vanwege die charme of het gevoel dat deze wagens geven...

--- Einde van citaat ---

Heb zo'n 'hand wound' horloge, heeft toch wel iets vind ik.  Telkens je die draagt moet je die opwinden en uur goed zetten, maar dat hoort erbij.
Hamilton heeft er wel wat in assortiment.

Avus_3.0:

--- Citaat van: b_ken op 31 december 2021, 10:48:05 ---Of de vinylplaat vs. CD

--- Einde van citaat ---

exactly  ;)

--- Citaat van: dadoke op 31 december 2021, 11:21:35 ---Heb zo'n 'hand wound' horloge, heeft toch wel iets vind ik.  Telkens je die draagt moet je die opwinden en uur goed zetten, maar dat hoort erbij.
Hamilton heeft er wel wat in assortiment.

--- Einde van citaat ---

Idd er zijn er nog maar de meeste willen het gemak van een automaat. Skeleton horloges of extra platte horloges zijn ook dikwijls enkel opwinding omdat je dan niet met het dikkere automaat gedeelte zit...

gfk807:

--- Citaat van: Momenol op 31 december 2021, 09:40:47 ---2 mogelijkheden.
Een andere crystal erin. Of verwijderen, gezien dat er gewoon op gelijmd is.

--- Einde van citaat ---

Ha ok, ik dacht dat dat in het glas zat.

En hoe verwijder je dat dan ?  :razz:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie