Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

1982 - E21 - 316

(1/7) > >>

S62M:
Sinds vandaag trotse eigenaar. 1766cc met carburateur.  :thumbsup:

Eerste lak, NERGENS roest en amper 85000km. De chroom is als nieuw!

OEM Schnitzerkes... Ik vond wel loodvervanger van Marley in de koffer, dus ik veronderstel dat ik niet met loodvrije 95 oct. mag rijden?

Als iemand tips heeft voor andere carburators, laat maar komen! I like! :drool:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bJtr6t1e3rw&feature=related[/youtube]

Betere foto's volgen.

Tito:
Wow, heel mooie klassieker! Schnitzers zijn in de mode tegenwoordig ;D

Wat betreft de carbs, qua performance is Weber nog altijd top maar wel onderhoudsintensief en vrij nutteloos zonder verdere upgrades.

De cilinderkop zal nog niet omgebouwd zijn om op loodvrije benzine te rijden. Dit is een nuttige en betaalbare upgrade. Doen, zou ik zeggen. 98 octaan vind ik geen overbodige luxe in een oud beestje.

S62M:

--- Citaat van: Tito op 22 maart 2010, 23:08:17 ---Wow, heel mooie klassieker! Schnitzers zijn in de mode tegenwoordig ;D

Wat betreft de carbs, qua performance is Weber nog altijd top maar wel onderhoudsintensief en vrij nutteloos zonder verdere upgrades.

De cilinderkop zal nog niet omgebouwd zijn om op loodvrije benzine te rijden. Dit is een nuttige en betaalbare upgrade. Doen, zou ik zeggen. 98 octaan vind ik geen overbodige luxe in een oud beestje.

--- Einde van citaat ---
Thanks! Wat houdt die upgrade dan in?

Ik verschiet er wel van dat zo'n oud ding zo goed rijdt. Mijn E30 318i voelde precies zelf minder krachting aan. Wel mottig met die 4-bak op de autostrade aan 120km/u. Ik heb ook geen idee hoeveel toeren die draait aan die snelheid, maar ik vermoed toch dik over de 4000tpm.  ???

De Webers van een oude E12 520 zouden wel de moeite zijn, maar vind dat maar eens... ;D

Jables:
Vet !

;D

Ik heb nog wel een 323i-blokje vrij binnenkort moest het je interesseren.

jan.van.gent:
Vet bakske!

Dat zwart van de spiegels eens terug opkuisen, stickers er af en  :drool: :drool:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie