Mijn Voertuig > Oldtimers & Classics

1970 - E10 - 2002A Picjes met ats 13"

(1/15) > >>

kristof/e30:
Ooit nog gehoord van een schuurvonst?

Wel ik heb er eentje gedaan.

Het gaat over een bmw 2002 Automatic van het bouwjaar 1970 van de eerste eigenaar!

Heb het vanavond gaan halen, en het had al in geen 7 jaar nog gedraaid.

Vanavond laat thuisgekomen en ik kon het niet laten om het te proberen te starten.

Bougies gekuist, bakje gevuld met benzine, een versleten benzineleiding vervangen, nieuwe batterij erin en de booster er op.
In het begin had ik weinig tot geen respons, dan een scheut benzine rechtstreeks in de carbu gegoten en na een keer of 30 proberen schoot het viercilindertje in gang.
Weliswaar maar op drie cilinders, maar de bougies en kabels zijn straatoud.
Ik was toch al heel tevreden dat het wagentje draaide!!

Het wagentje is vroeger al eens overspoten geweest, en dit niet zo goed. Maar roest is er bijna niet aan te vinden, geen gaten, roestplekken od.

In 2003 is er voor bijna 1200 euro kosten gedaan geweest om alles wat maar enigzins met de remmen te maken heeft te vervangen: remcilinders, blokken, leidingen, hoofdremcilinder.....

De laatste keuring dateert van 1988!!

In de volgende foto's alle papieren die ik heb bijgehad.

* De aankoopfactuur
* Inschrijvingsboekje van 1970
* Gelijkvormigheidsattest van kontich
* Factuur van de uitgevoerde werken aan de remmen.

Morgen na mijn werk het wagentje eens grondig kuisen, bougies steken en als we kabels liggen hebben , nieuwe kabels steken.

Hopelijk draait het dan op 4 cilinders....

Het wagentje ligt nog onder een dikke laag stof, en binnenin een beetje witte schimmel van het staan.

Het interieur is wel in nieuwstaat!!

Ik laat jullie zeker iets weten.

Picjes.

Heb hem wel op de aanhanger nog vlug eens met water afgespoeld, maar het had niet veel zin ;D.
Daardoor de waterdruppels op de foto's

*

kristof/e30:
Nog picjes;

kristof/e30:
nog picjes

kristof/e30:
Laatste picje

Goldfinger:
Prachtig man, echt  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex