Varia > Varia

hoeveel tijd heb ik om mijn plaat in te leveren?

(1/1)

hardtailracer:
hoi,

zoals je mss al hebt gezien staat mn wagen te koop.
het verzekeringscontract is al een kleine week verlopen en niet betaald.
hoeveel tijd heb ik nu voor ik de plaat moet inleveren bij de DIV?
alle info welkom!

mvg

greg

SDB:
Uw nummerplaat moet binnen de vier maanden terug zijn bij de dienst D.I.V.
Binnen deze termijn kan je eventueel uw nummerplaat nog hergebruiken bij inschrijving van een ander voertuig.

De nummerplaat wordt zowiezo geschrapt uit het register bij D.I.V., vier maanden nadat uw oude voertuig werd heringeschreven met een andere nummerplaat (eventueel van een nieuwe eigenaar) en ontvangt u tevens een boete van D.I.V. voor het niet inleveren van de nummerplaat.

Grts VUA  ;)

devildriver:
Schrapping van de kentekenplaat

Indien u niet meer in het bezit bent van uw voertuig en niet van plan bent een ander voertuig te laten inschrijven, dan raden wij u aan de kentekenplaat voor schrapping terug te sturen naar de Dienst voor Inschrijving van de Voertuigen (D.I.V.). De verkeersbelasting op de autovoertuigen blijft immers verschuldigd, zolang de kentekenplaat niet werd geschrapt.

Bij uitwissing beschikt u over een termijn van 4 maanden om:

* uw kentekenplaat voor schrapping aan de D.I.V. te bezorgen;
      of om:
    * een ander voertuig onder deze kentekenplaat te laten inschrijven.

Indien u zich niet aan deze termijn houdt, dan wordt er voor het niet tijdig inleveren van de kentekenplaat door de D.I.V. in elk geval een proces-verbaal opgesteld.

Enkel de officiŽle kentekenplaat (met de stempel, die doorgaans achteraan op het voertuig is bevestigd) wordt voor schrapping aanvaard.

Om uw kentekenplaat te laten schrappen, zijn er 2 mogelijkheden:

* u stuurt uw kentekenplaat terug naar de D.I.V. - dienst Schrappingen - Vooruitgangsstraat 56 te 1210 Brussel. De datum van schrapping is de datum waarop wij uw kentekenplaat ontvangen.
    * u deponeert uw kentekenplaat in de daartoe voorziene bus aan de loketten* of in de bijkantoren van de D.I.V. Alle kentekenplaten die vůůr het sluitingsuur van de loketten in de daartoe voorziene bus werden gedeponeerd, zullen nog dezelfde dag worden geschrapt

* Opgelet : de bussen in de provinciale antennes zijn enkel toegankelijk tijdens de openingsuren van de antennes, nl. van 8u30 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u30.

Indien u uw kentekenplaat niet meer in uw bezit hebt, moet u bij de politie een origineel attest van onvrijwillig verlies van bezit (= een "attest van verlies of diefstal") aanvragen, waarop de woorden " voor schrapping " werden vermeld. Dit attest moet u binnen 15 dagen nadat het door het politiekantoor werd afgeleverd, aan de D.I.V. bezorgen. Uw kentekenplaat wordt geschrapt op de dag waarop wij het bovengenoemde attest ontvangen. In elk geval krijgt u per post een bewijs van schrapping toegestuurd om aan uw verzekeraar te bezorgen..

SDB:
Waar heb je dat overgenomen devildriver  :razz: ... knap gedaan  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie