Varia > Varia

Goed restaurant... Waar & waarom ?

<< < (53/53)

gfk807:

--- Citaat van: kazzz op 29 november 2021, 11:06:01 ---Tot op heden is voor ons de nr1:
- The Jane (zomer 2020): wat een locatie, wat een sfeer.  Super vriendelijk personeel, kunnen omgaan met zowel "stijver" cliŽnteel of wat "leuker" cliŽnteel (waaronder wij).  Elk hapje was echt speciaal, een verassing. De beleving was er top!  Enkel de heel erg speciale wijnen vonden we allemaal wat minder.   De prijs is meer dan correct en we snappen niet dat deze nog geen 3 sterren heeft als we vergelijken met Zilte en HVC.

Andere restau's waar we geweest zijn en dus kunnen vergelijken:

- Hof van Cleve (3 weken geleden): heel hoge verwachtingen, maar niet ingelost.  Alles is er lekker natuurlijk, maar de beleving tov The Jane of Zilte ligt er lager.  Ook is het drukker door al het personeel dat rond loopt, en voor mij echt het dubbele van de prijs tov The Jane niet waard

- Zilte (6 maand geleden): mooie setting, vriendelijk personeel maar iets te pushy naar het einde toe.  Eten was heel erg lekker buiten een paar hapjes die niet zo goed vielen doorheen de rode draad van het menu.

- Nuance: Alles correct maar kan zeker niet tippen aan Jane, welke ook  :thumbsup:2 sterren heeft.  Prijs is zelfs van Jane beter

- Arenberg: 1 ster, beetje klassieker, maar gewoon lekker, en leuke sommelier.  Legt de wijnen voor mij correct uit, en waarom specifiek deze wijn tov het eten/vorige/volgende gerecht

Andere die we nog gedaan hebben: Kommilfoo, De Mijlpaal, De Kristalijn, Ogst, Melchior (kameraad van mij), ...

Op de planning voor volgend jaar:
Comme Chez Soi, Couvert couvert, Pastorale, Slagmolen

--- Einde van citaat ---

Mooi lijstje Kazzz  :thumbsup:

Hof van Cleve willen we al lang eens doen maar komt er maar niet van dus beter eerste The Jane eens doen.

Bij ons op ťťn nog altijd Hertog Jan maar die stopten er spijtig genoeg mee en hun Less is idd zoals de naam het zegt ook minder.

In hun laatste seizoen ook nog Oud Sluis gedaan en kon voor mij niet tippen aan Hertog Jan (hun laatste locatie wel in de hoeve te Zedelgem).

Mss dat The Jane daarom er ook nog niet van kwam ook door mindere ervaring in Pure C, ook van de hand van Sergio Herman.

Nu toch zeker The Jane, intussen niet echt meer van Sergio H, asap eens proberen  :thumbsup:

Draje:
Voor mij nog altijd een topper : Le Ch‚teau du Mylord  :bow:

Better dan Comme chez Soi in mijn ogen, vooral de omkadering dan.
Ook Terborght in Huizingen aan te raden.

Bananenman:
Brasserie Sebastiaan te Lochristi.

Snel, lekker, (veel), zaakvoerder is nen toffe peet en doet mee de bediening  :thumbsup:

Helpt ook dat hij BMW bezeten is net als wij  :gayfight:

Lunch menu (2-gangen) dikwijls rond de 1000 BE francs  8)

Waar eet je nog goed voor dat geld?!

gfk807:

--- Citaat van: Draje op 30 november 2021, 20:41:12 ---Voor mij nog altijd een topper : Le Ch‚teau du Mylord  :bow:

Better dan Comme chez Soi in mijn ogen, vooral de omkadering dan.
Ook Terborght in Huizingen aan te raden.

--- Einde van citaat ---

Klopt van Terborght, al veel geweest.

Snap ook niet waarom ze hun ster kwijt zijn, kregen ook geen deftige uitleg ervoor.

De bazin, Marijke, ook een topvrouw zonder streken  :bow:

DavyS:

--- Citaat van: kazzz op 29 november 2021, 11:06:01 ---Tot op heden is voor ons de nr1:
- The Jane (zomer 2020): wat een locatie, wat een sfeer.  Super vriendelijk personeel, kunnen omgaan met zowel "stijver" cliŽnteel of wat "leuker" cliŽnteel (waaronder wij).  Elk hapje was echt speciaal, een verassing. De beleving was er top!  Enkel de heel erg speciale wijnen vonden we allemaal wat minder.   De prijs is meer dan correct en we snappen niet dat deze nog geen 3 sterren heeft als we vergelijken met Zilte en HVC.

Andere restau's waar we geweest zijn en dus kunnen vergelijken:

- Hof van Cleve (3 weken geleden): heel hoge verwachtingen, maar niet ingelost.  Alles is er lekker natuurlijk, maar de beleving tov The Jane of Zilte ligt er lager.  Ook is het drukker door al het personeel dat rond loopt, en voor mij echt het dubbele van de prijs tov The Jane niet waard

- Zilte (6 maand geleden): mooie setting, vriendelijk personeel maar iets te pushy naar het einde toe.  Eten was heel erg lekker buiten een paar hapjes die niet zo goed vielen doorheen de rode draad van het menu.

--- Einde van citaat ---

Heb dit jaar deze 3 ook gedaan (en ook de Upper Room Bar in The Jane).

Voor mij staat Zilte met stip op 1. Totaal geen last gehad van "pushy" gedrag.

Hof van Cleve kan ik je helemaal in volgen. Zeer lekker, verfijnd eten maar misschien toch teveel van verwacht.

Ik ga ook wel eens graag naar Sir Anthony Van Dyck in Antwerpen (in de vlaaikesgank)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie