Auteur Topic: [F2X] High beam assist  (gelezen 199 keer)

Offline slash

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F2X] High beam assist
« Gepost op: 13 augustus 2017, 01:31:19 »
Hello,
Ik weet niet of dit op het juiste forumonderdeel staat maar zou niet weten waar anders te plaatsen.

Ik heb dus de functie high beam assist (HBA) op de wagen. Deze werkte perfect totdat ik een gebarsten voorruit had laten vervangen bij mijn dealer.

Sindsdien werkt mijn HBA niet meer deftig.
Waar vroeger de lichtenstraal wijzigde als er een wagen in de verte reed moet deze wagen nu al vrij dichtbij zijn voordat er iets gebeurt (meestal zet ik dit dan dus maar handmatig af).

Wat later moest de wagen binnen voor onderhoud en had ik dit probleem gemeld.
Ze hadden toen de regen/lichtsensor eens gereset maar wisten niet of dit het probleem zou verhelpen.

Nu werkt dit natuurlijk nog slechter als ervoor.
Misschien heeft hier iemand een idee waarnaar ze zouden moeten kijken zodat ik ze wat in de juiste richting kan sturen? Voor mij kwam het over dat ze niet goed wisten wat ze moesten doen ofwel dat ze er rap vanaf wouden zijn.

Alvast bedankt!

Offline vfr

• Qualifying
Re: High beam assist
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2017, 11:30:05 »
Verkeerde/slecht gemonteerde voorruit geplaatst sensors zitten achter de voorruit volgens mij?

Offline slash

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2017, 13:38:01 »
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160422/d45aa53bb6e5852101d0c2d49910ec14.jpg

Dat zijn de sensoren. Volgens mij is de onderste de regen/lichtsensor en de bovenste de camera voor verkeersborden te lezen/HBA.
Zou kunnen dat het een verkeerde voorruit is. Of zouden de sensoren opnieuw gekalibreerd moeten worden na het plaatsen van een nieuwe voorruit?

In ieder geval ga ik maandag eens bellen voor een nieuwe afspraak.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:21:45 »

Ik heb eens vernomen van carglass dat de camera (s) bij het vervangen van een voorruit moeten juist gesteld worden (calibratie).
Het sakhir monster in actie

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2017, 22:02:49 »
Misschien verkeerde voorruit gemonteerd ?

Stel dat ze een Infraroodreflecterende voorruit monteren moet er wellicht een zone zijn voor die camera's en lichtsensors die vrij is van IR-reflecterende folie  :thinking:

Offline midas

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2017, 07:45:38 »
Misschien verkeerde voorruit gemonteerd ?

Stel dat ze een Infraroodreflecterende voorruit monteren moet er wellicht een zone zijn voor die camera's en lichtsensors die vrij is van IR-reflecterende folie  :thinking:

Een dealer die deze fout zou maken?
Een voorruit wordt toch besteld op chassisnummer dacht ik.
Het sakhir monster in actie

Offline slash

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2017, 10:50:50 »
Zou ik ook denken maar er kan altijd iets foutlopen zeker.
Bij zo een IR reflecterende folie werken de sensoren dan helemaal niet meer of zoals bij mij nu maar half zo goed?

Offline slash

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2017, 15:40:49 »
Nieuwe afspraak is gemaakt.

Kreeg wel te horen dat ik misschien voor de kosten mag opdraaien maar ze moeten dit eerst verder inspecteren.
Was ik toch al niet mee akkoord. Ik laat iets herstellen. Zij zorgen ervoor dat iets anders niet meer deftig werkt en ik mag nog eens betalen...

Offline Datake

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2017, 16:18:02 »
Ik heb vorige week een nieuwe ruit laten steken door carglass, had wel een originele BMW ruit gevraagd (en gekregen), ik heb HBA, active protection, lane departure en HUD, dus Kafas2 camera etc etc.

Ruit is perfect gestoken en de installateur heeft de camera opnieuw gecalibreerd, ik heb daar ook een attest van gekregen dat ze dit gedaan hebben in het kader van de veiligheid... ik merk geen verschil met de vorige ruit, alles werkt perfect  :iono: