Auteur Topic:  Photobucket gijzelt miljoenen foto's  (gelezen 351 keer)

Offline vinox

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Photobucket gijzelt miljoenen foto's
« Gepost op: 20 juli 2017, 13:33:33 »
Ik gebruik al jaren Imgur dus ik heb hier weinig last van, maar dit is best schandalig. Je hebt het mss al gemerkt als je op een Photobucket foto klikt hier op Bimmerboard of op andere fora en websites, maar je kan dus niet zomaar eender welke foto meer bekijken. Dit zijn degoutante praktijken, maar het is niet anders. :jpshakehead: Dat gezegd zijnde is het dus dik aangeraden je foto's ergens anders te hosten. Mss kan een van de mods hier een sticky van maken? Voor als mensen niet rechtstreeks naar Bimmerboard uploaden, you know. :thumbsup:

Hier staat alle uitleg:

http://www.csoonline.com/article/3205765/internet/photobucket-replaced-millions-of-images-with-ransom-demand.html

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
Re: Photobucket gijzelt miljoenen foto's
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2017, 16:41:58 »
Hi Vinox,

Het is natuurlijk spijtig maar niet ongebruikelijk want in het verleden al vaker zoiets gemaakt, wel zonder melding maar je kreeg geen een leeg kader zonder inhoud.

Gewoon link sharen is gemakkelijk maar die bedrijven die serieus wat budget moeten investeren moet ook maatregelen treffen om misbruik tegen te gaan, miljoenen of miljarden links die zonder vergoeding verwerkt moeten worden... Je begrijpt als het gratis is, dat je best bezoeker tot hun pagina laat komen, een embedded link geeft nergens een verwijzing naar hun dienst of reclame boodschappen...  Het is zeker niet prettig maar ook niet onlogisch, het had eleganter gekund door gebruiker nog eerst te verwittigen alhoewel dit ergens in hun ToU opgenomen zal zijn.
Daarom zijn er steeds meer diensten die geen directe linken van de bestanden meer aanbieden als het niet de bedoeling is

Offline Philippe6

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2017, 10:41:32 »
Ik gebruik(te) ook Photobucket en ben er dus ook 'slachtoffer' van.
Mijn topics bestaan hoofdzakelijk uit foto's, zonder zijn ze niets waard.

Ondertussen ben ik bezig met alles over te zetten op 'Imgur'.
Het uploaden is zo gedaan maar de links aanpassen in alle post is het meeste werk..  :thinking: +1000 foto's.  :censor:

De laatste jaren was Photobucket al niet meer wat het moest zijn, super traag en constant vervelende pop-up advertenties.
Tot nu toe bevalt Imgur me wel, werkt veel vlotter en geen spam.

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2017, 14:00:30 »
In de begin jaren had ik intensief gebruik gemaakt van Imageshack, er was een plug-in beschikbaar waar men locale foto's in twee clics in een post kon krijgen, incl batch mode, sinds "verlies" van al mijn afbeeldingen verspreid over talloze fora, ben ik van dat soort diensten afgestapt. Ik kon kiezen voor een betalende inschrijving of op mijn eigen hosting bewaren, ik heb dus voor laatste optie gekozen.