Auteur Topic:  2007 - BMW R1200GS  (gelezen 545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
2007 - BMW R1200GS
« Gepost op: 17 april 2017, 20:37:49 »
Hallo,

Naast de E87 is er een moto bijgekomen. Na eerder al 5 moto's gehad te hebben (gsx, bandit, hornet, FZ1, RT) kriebelde het toch na de bouw om iets te kopen.
Betreft een R1200GS van 2007 met 40000km (een oudere mens, eerste eigenaar)
Is voorzien van:

• 2 zijkoffers vario + topcase met rugsteun voor passagier
• ABS-ASC-RDC
• verwarmde handgrepen
• boordcomputer
• witte pinkers
• handprotectoren
• bandenspanning uitlezen via display
• adventure ruit met zijkanten
• digitale starcom intercom
• cylinderbeschermers
• gps zumo 590 met vergrendeling

Mvg,
Jona1986
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 07:28:23 door dadoke »

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007-BMW R1200GS
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2017, 20:39:26 »
Foto 1

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007-BMW R1200GS
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2017, 20:39:45 »
Foto 2

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10357
Re: 2007-BMW R1200GS
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2017, 20:51:51 »
Knappe BMW jona! Heel knap model de R1200GS  :censor:
Pijlsnel ook  :exited:
E87 120d 'sleeper'

Offline KristofD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 358
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2017, 22:37:10 »
Heb je voldoende wind- en regenbescherming op zo een GS?

Offline koenhen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 375
  • e61 525d 2006- my first Beemer
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2017, 20:38:17 »
Die rijden heerlijk! Comfortabel en stuurt als een fietsje!

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

BMW e61 2006-525d.

Offline Dirk9700

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 67
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2017, 12:50:33 »
Proficiat met je GS deze rijdt als een >:D

Groeten,
Dirk

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2017, 14:37:59 »
Sinds de aankoop 8500km op de teller gezet. Wat een heerlijk machine is dit toch eh zo'n GS.
Men E87 komt amper nog buiten (boodschappen of als ik iemand moet meenemen) waardoor deze ook veel minder km's maakt.
Geen seconde spijt gehad van de GS. Ik rij ook dagelijks RT waarbij ik toch nog altijd men GS verkies omdat die gewoon op alle vlakken dat extra 'motorrijden' gevoel geeft.
Normaal doe ik 30000-35000km met de moto per jaar (gecombineerd GS & RT) waarmee ik voor mezelf toch uitgemaakt heb dat ik niets anders meer wil als die 2. Heb al met talloze moto's gereden, getest, afgebeuld, ... maar BMW blijft met hun boxer motoren toch wel verbazen.
Volgend jaar bestaat de kans dat deze naar men broer gaat en ik mezelf een nieuwe GS koop (geen adventure!!!)

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10357
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2017, 17:12:31 »
Nice! Hoe kan je beiden vergelijken op de autostrade?
E87 120d 'sleeper'

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2017, 18:23:34 »
Ik doorkruis ons Belgenland regelmatig en verkies hierbij puur voor de wind toch de RT (instelbaar scherm en achteruitkijkspiegels nemen meer wind weg dan de handprotectoren op de GS) de RT is als touringbuffel ook meer gemaakt om op snelwegen te rijden dan de GS. De GS is meer een baantjesverslinder.
De GS absorbeert wel beter ons wegennet dan de RT (minder stugge vering).
Als je beide veringen op zacht instelt zal de GS toch nog beter zijn, mede door het 19" voorwiel dat een wereld van verschil is maar algemeen comfort en wind toch de RT. Met mijn 1,93m zit ik recht op de GS (beter voor de rug) maar je zit beter 'in' de RT en met wat kleine aanpassingen is men lengte geen probleem op de RT.
Puur autostrade = RT
Al de rest + offroad = GS

Offline Bananenman

  • Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10357
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2017, 18:26:33 »
Tof om te lezen! Ik ben daarnet nog even bij BMW Peter D'haese in Deurle gepasserd om wat te liggen dromen van alle motoren ginds. De R1200R ziet er ook nog bruut uit :) Maar nog minder praktisch als 'daily' vermoed ik...
E87 120d 'sleeper'

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:23:09 »
Goh, de 1200R is natuurlijk een uitstekende moto.
Alle mensen die men advies vragen stel ik telkens als eerste vraag: wat is het specifiek gebruik dat met de motor gaat gebeuren... daar hangt alles vanaf in mijn ogen met de looks op de tweede plaats. Natuurlijk is dit mijn mening. Ieder moet hierin zijn eigen zin volgen, het kost allemaal veel geld dus moet je rijden met waar je jezelf het beste bij voelt. Voor mijn gebruik en km's die ik doe kan ik niets doen met een 1200R of S1000 of ...
ik heb cbx gehad, bandit gehad, hornet gehad, fazer gehad, RT gehad. Vanaf de RT had ik de klik wat ik eigenlijk zoek in een motor voor mijn gebruik. Bij deze ;-)

Offline KristofD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 358
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #12 Gepost op: 7 oktober 2017, 23:06:44 »
Ik heb nu een BMW C600 sport (ja een motoscooter) puur voor woon-werk, maar ik mis hier toch een beetje het motogevoel op. Alhoewel dat heel vlot rijdt en je heel goed beschermd zit.
Vooral de zitpositie waarbij je precies gewoon op een stoel zit valt wat tegen.
Vandaar ben ik op zoek naar een eventuele vervanger, maar twijfel vooral tussen een R1200RT en een GS. Ik doe dagelijks 35km naar mijn werk (enkel) waarvan het grootste deel autostrade.
Dus zou ik denken dat een RT de betere keuze is, maar nu met die scooter ben ik zo gewend om overal door te kunnen want die is vrij smal en ik heb wat schrik dat je dat met een RT niet kan, hoewel de C600 aan zijn spiegels ook wel 87cm breed is, maar de kuip is veel smaller.
Vandaar lijkt mij een GS beter omdat die ook wel smaller lijkt, maar hier heb je uiteraard weer minder bescherming..

 :iono:

Offline Ben.

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1958
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #13 Gepost op: 8 oktober 2017, 01:05:06 »
Ik denk dat het vooral optisch zal zijn. Denk niet dat de GS en de RT veel verschillen in breedte.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #14 Gepost op: 8 oktober 2017, 19:14:42 »
Ik denk dat het vooral optisch zal zijn. Denk niet dat de GS en de RT veel verschillen in breedte.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
De breedte kan ik altijd is nakijken en hier posten indien gewenst.
Je spreekt van 35km heen... daar ga je geen nadeel vinden bij een GS hoor. Ik ben 194cm en op mijn GS staat het adventure scherm (hoger) en de handprotectoren, deze combinatie zorgt dat ik echt goed uit de wind zit.
Ik doe soms dagen van +300km op de moto en voor die lange afstanden is de RT inderdaad beter om uit de wind te zitten MAAR de GS verteert dit ook heel goed en met mijn lengte heb ik na zo een afstand minder last met de GS dan met de RT (GS heeft rechtere zithouding).
Mijn altijd weerkerend advies: luister naar mensen die er mee gereden hebben en kunnen vergelijken maar bovenal: rij er altijd zelf is mee om te zien welke u het beste ligt.

Offline KristofD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 358
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #15 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:29:39 »
Thanks voor de info. Je mag dat altijd eens nameten als je wilt ;)

Ik heb een GS gevonden van 2007 met 84k km voor 5.600€. Is dat een faire prijs? En kunnen die kilometers een probleem zijn want veel BMW's hebben hoge kmstand?
Cardanas werd op 40k km vervangen.

Offline Jona1986

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2007 - BMW R1200GS
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2017, 10:01:38 »
Thanks voor de info. Je mag dat altijd eens nameten als je wilt ;)

Ik heb een GS gevonden van 2007 met 84k km voor 5.600€. Is dat een faire prijs? En kunnen die kilometers een probleem zijn want veel BMW's hebben hoge kmstand?
Cardanas werd op 40k km vervangen.
Ik heb voor mijn GS van 2007 met 40000km en alles wat hierboven staat 6500€ betaald... beetje zien wat je er zelf aan wilt geven natuurlijk.
Ik ken 1200 blokken die +200000km hebben. Die blokken zijn echt solide, die kunnen dat perfect aan.
Ik zou niet zozeer die km’s als referentie punt nemen, eerder hoe hij onderhouden is.

2 zaken waar je bij het 2007 model moet opletten: ABS indicatie moet aangaan bij contact en uitgaan bij starten motor. Klinkt evident maar is het niet. ABS sensor is de zwakke schakel op het 2007 model. Als bij contact de ABS niet zichtbaar is of niet uit gaat bij starten motor is de sensor kapot en moet er redelijk wat aan vervangen worden -> +350€...
Waar je ook kan op letten is dat hij mooi de inhoud van de tank aangeeft op het dislay. Zoniet is je tanklint defect. Verwachte je hier sowieso aan dat dit zal komen (ook al is het eerder al vervangen geweest). Je kan dan opnieuw kiezen voor een lint of de conversie maken naar vlotter. Ik ben momenteel bezig met deze conversie waardoor er geen probleem meer zou mogen komen.

Verder zou ik nog zeggen dat je zeker de rubbers aan de cardan moet bekijken, dat deze “droog” zijn.

Good luck  :thumbsup: