Auteur Topic: [E6X] Op zoek naar een goede band: 245/35/ R19  (gelezen 583 keer)

Offline Diezelke

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • Life is too short to be small.
[E6X] Op zoek naar een goede band: 245/35/ R19
« Gepost op: 12 april 2017, 18:11:33 »
Beste allen,

Wie kent er een goede bandenboer regio Grimbergen/Vilvoorde?

Iemand die bijzonder goede ervaringen heeft met een bepaalde band op een E61 (op alle assen dezelfde banden, dus niet breed vanachter en smal vanvoor) in maat 245/35/R19 ?

Alvast bedankt voor de tips !

Diezelke

Offline Diezelke

• Pole Position
Re: Op zoek naar een goede band: 245/35/ R19
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2017, 10:45:57 »
Geen board sponsers die banden verkopen ?

Offline Amp

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2017, 13:03:46 »
Hangt er van af wat je van de band verwacht? En hoeveel je wenst te spenderen?
Veel kilometers, of goeie grip op droge weg of net op natte weg, is het voor het hele jaar door of enkel zomer?
Runflat of niet...
Zelf ben ik tevreden van Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero en Bridgestone Potenza.
Pirelli is de zachtste van de 3 naar mijn aanvoelen en geeft beste grip, maar dan doe je iets minder kms.
Michelin de beste combo voor goeie grip en toch veel kms.
Bridgestone ligt daar tussenin.

Ik ben niet uit uw streek dus ken geen bandencentrale in uw buurt.
BMW E28 520i '86 [Sold]//VW Golf3 1.4i '96 [Sold]//VW Passat 1.9TDI '02 [Sold]//BMW E90 318d '07 [Sold]//BMW E91 320d => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=23097.0 [Sold]//Nu: BMW F48 Xdrive20d '17

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2017, 13:15:04 »
Geen board sponsers die banden verkopen ?
PSG geel😉
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2017, 14:34:22 »
Hangt er van af wat je van de band verwacht? En hoeveel je wenst te spenderen?
Veel kilometers, of goeie grip op droge weg of net op natte weg, is het voor het hele jaar door of enkel zomer?
Runflat of niet...
Zelf ben ik tevreden van Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero en Bridgestone Potenza.
Pirelli is de zachtste van de 3 naar mijn aanvoelen en geeft beste grip, maar dan doe je iets minder kms.
Michelin de beste combo voor goeie grip en toch veel kms.
Bridgestone ligt daar tussenin.

Ik ben niet uit uw streek dus ken geen bandencentrale in uw buurt.

Prijs +/- rond de 210-230 EUR per band
doe +/- 15.000  km per jaar
ik rij zeer sportief
geen runflat
wil graag zowel op droog als nat wegdek goede grip
zomerband

ik heb een set winterbanden op wintervelgen.

Mijn vorige set zomerbanden was Dunlop SP Sportmaxx en (in combinatie met mijn winterset) heb ik daar nu 4 jaar mee gereden. Met dien verstande wel dat ik een aantal keer een lekke band gehad heb, dus de termijn van vier jaar is niet echt representatief.

Ik heb nu al twee nieuwe Goodyear F1 liggen op de achteras en zoek dus nog twee nieuwe banden voor de vooras (na jouw uitleg te lezen had ik misschien beter voor Pirelli gekozen ipv Goodyear).

Gr

Diezelke

Offline Motorsport88

• Grand Prix Winner
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2017, 15:00:28 »
Prijs +/- rond de 210-230 EUR per band
doe +/- 15.000  km per jaar
ik rij zeer sportief
geen runflat
wil graag zowel op droog als nat wegdek goede grip
zomerband

ik heb een set winterbanden op wintervelgen.

Mijn vorige set zomerbanden was Dunlop SP Sportmaxx en (in combinatie met mijn winterset) heb ik daar nu 4 jaar mee gereden. Met dien verstande wel dat ik een aantal keer een lekke band gehad heb, dus de termijn van vier jaar is niet echt representatief.

Ik heb nu al twee nieuwe Goodyear F1 liggen op de achteras en zoek dus nog twee nieuwe banden voor de vooras (na jouw uitleg te lezen had ik misschien beter voor Pirelli gekozen ipv Goodyear).

Gr

Diezelke
Pirelli verslijt als sneeuw bij zonlicht.
Michelin Pss/Ps4s of de nieuwe Conti zou ik verkiezen.

Mvg S

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Offline Amp

• Pole Position
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2017, 12:52:17 »
Goodyear is gekend om toch ook te presteren op nat wegdek, dus geen slechte keuze.
De continental sportcontact5 heb ik 2jaar terug op mijn touring gehad en na 1jaar versleten, totaal niet tevreden over!
De Michelin Pss is een gevestigde waarde natuurlijk, kun je nooit vekeerd mee doen, wel duurder dan gemiddeld (misschien afhankelijk van de leverancier van de bandencentrale).
PSG (boardsponsor) verkoopt die wel 'aan de lopende band' ;-)
BMW E28 520i '86 [Sold]//VW Golf3 1.4i '96 [Sold]//VW Passat 1.9TDI '02 [Sold]//BMW E90 318d '07 [Sold]//BMW E91 320d => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=23097.0 [Sold]//Nu: BMW F48 Xdrive20d '17

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2017, 20:42:47 »
@Amp: thx 4 the info

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Offline Lynx_Ahead

• Nieuw
  • *
  • 2007 E90 M47
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2017, 10:34:59 »
De Michelins Pilot Sport 4 (PS4) vind ik ÚÚn van de beste quasi prijs/kwaliteit. Je kan ook voor de Super Sport gaan maar ik denk niet dat de meerprijs opweegt voor de zelfs sportieve dagelijkse weggebruiker. Integendeel, het veiligheidsheidsgevoel van deze gummi's, gaat je doen neigen tot overdaad. De (slechte hobbelige spoorvormige boerenveldachtige) toestand van de Belgische wegen zijn op z'n minst nefast voor de intu´tieve programma's van de bimmer als ze het Beierse huisje uitrolt.
Uiteindelijk bij bandenkeuze hangt het veeleer af van het rij-instict (rijgevoel) van de bestuurder. Afhankelijk van hoe je een bocht inschat=instuurt, krijg je te maken met onder/over - stuur. En dan geeft het profiel van de band soelaas op je keuze. Zelfs al zit je op een circuit, liever je grenzen kennen dan ze op te zoeken. 't Zijn nog steeds (voor de meeste van ons) productiewagens. M.a.w. overschat je wagen, je stuurkunst, en in dit geval ja banden niet. En je stuurkunst. Ah ja, en je stuurkunst.
Samengevat; als je naar de betere merken gaat, is er een gezonde keuze aan rubber. Naast de Michelins heb je o.a. nog de Conti's premium contact 6. De Pirelli Cinturato p7, is ook een degelijke band. Goodyear heeft z'n asymmetric's en de efficientgrip's. Keuze genoeg voor een degelijke band. Uitzoeken wat bij je past! Have fun, enjoy the ride...

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2017, 21:30:11 »
De Michelins Pilot Sport 4 (PS4) vind ik ÚÚn van de beste quasi prijs/kwaliteit. Je kan ook voor de Super Sport gaan maar ik denk niet dat de meerprijs opweegt voor de zelfs sportieve dagelijkse weggebruiker. Integendeel, het veiligheidsheidsgevoel van deze gummi's, gaat je doen neigen tot overdaad. De (slechte hobbelige spoorvormige boerenveldachtige) toestand van de Belgische wegen zijn op z'n minst nefast voor de intu´tieve programma's van de bimmer als ze het Beierse huisje uitrolt.
Uiteindelijk bij bandenkeuze hangt het veeleer af van het rij-instict (rijgevoel) van de bestuurder. Afhankelijk van hoe je een bocht inschat=instuurt, krijg je te maken met onder/over - stuur. En dan geeft het profiel van de band soelaas op je keuze. Zelfs al zit je op een circuit, liever je grenzen kennen dan ze op te zoeken. 't Zijn nog steeds (voor de meeste van ons) productiewagens. M.a.w. overschat je wagen, je stuurkunst, en in dit geval ja banden niet. En je stuurkunst. Ah ja, en je stuurkunst.
Samengevat; als je naar de betere merken gaat, is er een gezonde keuze aan rubber. Naast de Michelins heb je o.a. nog de Conti's premium contact 6. De Pirelli Cinturato p7, is ook een degelijke band. Goodyear heeft z'n asymmetric's en de efficientgrip's. Keuze genoeg voor een degelijke band. Uitzoeken wat bij je past! Have fun, enjoy the ride...
Thx @Lynx_Ahead

Offline foebeke

• Nieuw
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2017, 02:16:59 »
Ik heb zelf Goodyear F1 assymetric 3 (de nieuwste en geen runflat) en zeer content van! Hiervoor lagen er runflats Potenza's op. Persoonlijk vind ik de Goodyears veel beter kwa grip op droog en vooral op nat wegdek. Voor mij zowiezo goodyears dus als ik nieuwe banden moet leggen. Veel succes mee uwen aankoop.
Ps: via banden-pneus online kan je ze bestellen en laten leveren/plaatsen in de garage naar keuze in u buurt. Plaatsingkosten vind je direct online en betaal je bij online bestelling.

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2017, 11:53:39 »
Ik heb zelf Goodyear F1 assymetric 3 (de nieuwste en geen runflat) en zeer content van! Hiervoor lagen er runflats Potenza's op. Persoonlijk vind ik de Goodyears veel beter kwa grip op droog en vooral op nat wegdek. Voor mij zowiezo goodyears dus als ik nieuwe banden moet leggen. Veel succes mee uwen aankoop.
Ps: via banden-pneus online kan je ze bestellen en laten leveren/plaatsen in de garage naar keuze in u buurt. Plaatsingkosten vind je direct online en betaal je bij online bestelling.
Thx, goede tip !

Offline 999-LUD

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2017, 22:46:04 »
De michelin pilot sport 4S, zonder twijfel.
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2017, 21:35:36 door 999-LUD »

Offline TrapShot

• Warming Up
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2017, 01:15:33 »
De michelin pilot sport 4S, zonder twijfel.
De 4S is toch nog niet te koop, of wel? Of bedoel je de PS4 gewoon?

EDIT: Nevermind, wel te koop blijkbaar. Wel erg prijzig.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2017, 01:56:15 door TrapShot »
2004 - BMW 330Ci

Offline Motorsport88

• Grand Prix Winner
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #14 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:05:59 »
De 4S is toch nog niet te koop, of wel? Of bedoel je de PS4 gewoon?

EDIT: Nevermind, wel te koop blijkbaar. Wel erg prijzig.
Ik rij al enkele maanden met de ps4s, zeer tevreden van!

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk