Auteur Topic:  Welke coating  (gelezen 757 keer)

Offline BenM

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Welke coating
« Gepost op: 31 januari 2017, 10:09:19 »
Ik ben al enkele dagen bezig met de zoektocht naar de juiste bescherming voor onze nieuwe F80 die er binnen enkele maanden aankomt. Los van het feit dat ik er wel graag een Xpel folie op wil ben ik eveneens nog op zoek naar de juiste coating.
Momenteel is onze auto voorzien van een Gyeon Q2 Mohs en daar ben ik uiterst tevreden van. Met de gyeon cure, die na elke wasbeurt wordt aangebracht, is de coating nu na 2 jaar nog steeds top. Ik heb nu echter een coating gevonden van Brila. Zij geven een garantie van !5 jaar! Tevens is er dan de coating van Modesta nog.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke opinie voor iedereen maar misschien zijn er onder jullie die al ervaring hebben met de coatings van Brila of Modesta. Of zijn er nog anders topcoatings?
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2017, 19:55:58 door BenM »
VW Golf GTI 2.0 16V 150 Pk (1994) >>> Sold
Suzuki GSX-R 600 (2005) >>> Sold
Skoda Octavia 1.6 TDI 105 Pk (2010)(Dieselgate :-() >>> Daily
BMW M235i cabrio 326 Pk (2015) >>> FUN >>> TE KOOP
BMW M3 CP 450 pk (2017) >>>Fun and  Living life ;-)

Offline midas

• World Champion
Re: Welke coating
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2017, 15:22:33 »

Eigenlijk ben ik ook naar een coating op zoek,en ga zeker dit topic volgen  :thinking:
Het sakhir monster in actie

Online Konrad

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2017, 17:14:56 »
Statische & Sticker nummerplaten te verkrijgen bij mij!
Info PB of FB: facebook.com/konradgacplaten

Offline Wax-it.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
  • Swissvax Detailing Center Oudenaarde
    • wax-it.be
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2017, 17:27:16 »
Ik kom zo snel mogelijk nog even een uitgebreid antwoord neerpennen.  8)

Online Bananenman

• Roet es goed
  • Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2017, 18:49:11 »
Er zijn de laatste jaren heeeeeel veel nieuwe spelers gekomen op de markt van de coatings, ik laat het aan wax-it voor de correcte uitleg :)
E87 120d: Short shifter / Custom Downpipe / Stage 2

Honda VT500E: First bike / 35kw

Offline BenM

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2017, 22:50:53 »
Ja mijn goesting is natuurlijk gyeon omdat ik die coating al ken. Maar die van Brila geven 5 jaar garantie en dat is natuurlijk niet weinig voor een coating. "Modesta" ken ik totaal niet en nu heb ik weer iets nieuw gelezen van "finest". Pfff,  dilemma's 😀

Offline Wax-it.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • wax-it.be
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2017, 12:20:25 »
Ja mijn goesting is natuurlijk gyeon omdat ik die coating al ken. Maar die van Brila geven 5 jaar garantie en dat is natuurlijk niet weinig voor een coating. "Modesta" ken ik totaal niet en nu heb ik weer iets nieuw gelezen van "finest". Pfff,  dilemma's 😀

Toch even luisteren wat de garantie dan juist inhoudt, want Gyeon geeft ook 5 jaar garantie maar ook deze is gelimiteerd en heeft voorwaarden natuurlijk.
Om u een idee te geven, Waxoil, Diamondbrite en protech geven ook 5 jaar garantie maar die zijn weg na 1 keer met een ontvetter of te sterke shampoo te wassen. Wat is je garantie dan waard? :)

Daarnaast heeft garantie ook nog niets te maken met duurzaamheid. Zo heeft Gyeon op de oude MOHS+ een garantie van 2 jaar, maar we hebben wagens rondrijden die al meer dan 5 jaar duurzaamheid bewijzen.
Dus garanantie en duurzaamheid mag je niet als hetzelfde beschouwen.

Daarnaast heb je dan nog eens de gebruikte technologie. Er zijn maar weinig producenten van coatings, de rest zijn private labels (en je zou verschieten wie van de grote namen gewoon een private label is!)

Ga naar een merk dat zichzelf bewezen heeft en ga vooral naar een detailer die je vertrouwt en je een realistische belofte maakt van het resultaat. Dat is mijn advies ;)
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2017, 12:40:32 door Wax-it.be »

Offline BenM

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2017, 17:17:25 »
Toch even luisteren wat de garantie dan juist inhoudt, want Gyeon geeft ook 5 jaar garantie maar ook deze is gelimiteerd en heeft voorwaarden natuurlijk.
Om u een idee te geven, Waxoil, Diamondbrite en protech geven ook 5 jaar garantie maar die zijn weg na 1 keer met een ontvetter of te sterke shampoo te wassen. Wat is je garantie dan waard? :)

Daarnaast heeft garantie ook nog niets te maken met duurzaamheid. Zo heeft Gyeon op de oude MOHS+ een garantie van 2 jaar, maar we hebben wagens rondrijden die al meer dan 5 jaar duurzaamheid bewijzen.
Dus garanantie en duurzaamheid mag je niet als hetzelfde beschouwen.

Daarnaast heb je dan nog eens de gebruikte technologie. Er zijn maar weinig producenten van coatings, de rest zijn private labels (en je zou verschieten wie van de grote namen gewoon een private label is!)

Ga naar een merk dat zichzelf bewezen heeft en ga vooral naar een detailer die je vertrouwt en je een realistische belofte maakt van het resultaat. Dat is mijn advies ;)

@Wax-it.be  : And on that bomshell... It's time to decide :toofunny:
Ik denk inderdaad dat ik mijn gevoel ga volgen en dat kiest nog altijd voor Gyeon. Ben er zelf enorm tevreden mee en als het deze keer waarschijnlijk professioneel zal aangebracht worden zal het resultaat alleen maar beter zijn. Ik overweeg deze keer wel een booster ineens mee te (laten) doen om het effect nog te versterken! Never change a winning team  :thumbsup:

Offline Wax-it.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • wax-it.be
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2017, 17:19:11 »
@Wax-it.be  : And on that bomshell... It's time to decide :toofunny:
Ik denk inderdaad dat ik mijn gevoel ga volgen en dat kiest nog altijd voor Gyeon. Ben er zelf enorm tevreden mee en als het deze keer waarschijnlijk professioneel zal aangebracht worden zal het resultaat alleen maar beter zijn. Ik overweeg deze keer wel een booster ineens mee te (laten) doen om het effect nog te versterken! Never change a winning team  :thumbsup:

Ik heb ondertussen ook je mail beantwoord ivm de booster ;)

Offline Belgianr26

• Warming Up
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2017, 17:02:34 »
Zelfde dilemma hier. Ik had de Gyeon op mijn Octavia VRS en ga nu voor mijn X4 gaan voor de Cquartz finest Reserve. Deze zal door detailed.be worden geplaatst en zij zorgen ook voor de Xpel folie.
Ik denk dat je mits een premium coating en professionele/geode applicatie altijd wel goed zit. De een zal net iets duurzamer zijn en de andere zal een diepere glans geven.
De Booster zou ik wel nemen. Als ik me niet vergis gaat dit op eender welke deftige coating. Correct? @Wax-it.be

Offline Wax-it.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • wax-it.be
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2017, 17:13:16 »
Zelfde dilemma hier. Ik had de Gyeon op mijn Octavia VRS en ga nu voor mijn X4 gaan voor de Cquartz finest Reserve. Deze zal door detailed.be worden geplaatst en zij zorgen ook voor de Xpel folie.
Ik denk dat je mits een premium coating en professionele/geode applicatie altijd wel goed zit. De een zal net iets duurzamer zijn en de andere zal een diepere glans geven.
De Booster zou ik wel nemen. Als ik me niet vergis gaat dit op eender welke deftige coating. Correct? @Wax-it.be

Mag ik vragen waarom je voor een andere coating gaat dan Gyeon als je daar tevreden van was en ook advies hebt ingewonnen bij ons ivm de X4? De booster is idd een erg goeie topcoat die op een andere basis coating kan aangebracht worden. De Cquartz is een nieuwe coating waar ik op dit moment nog niet veel over weet (als ik weet waar hij vandaan komt kan ik waarschijnlijk meer zeggen). Maar ik weet dus niet of hij compatibel gaat zijn met booster op dit moment.

Maar opnieuw mijn vraag, waarom ga je mixen en kies je niet meteen voor een gyeon certified detailer?

Offline Belgianr26

• Warming Up
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2017, 18:44:37 »
Mag ik vragen waarom je voor een andere coating gaat dan Gyeon als je daar tevreden van was en ook advies hebt ingewonnen bij ons ivm de X4? De booster is idd een erg goeie topcoat die op een andere basis coating kan aangebracht worden. De Cquartz is een nieuwe coating waar ik op dit moment nog niet veel over weet (als ik weet waar hij vandaan komt kan ik waarschijnlijk meer zeggen). Maar ik weet dus niet of hij compatibel gaat zijn met booster op dit moment.

Maar opnieuw mijn vraag, waarom ga je mixen en kies je niet meteen voor een gyeon certified detailer?

Goh goede vraag, ik ben wegens mijn rugoperatie niet in de mogelijkheid om de coating deze keer aan te brengen. Laat staan alle voorbereidingen doen. Er zijn maar enkele professionele detailers die ik mijn wagen toevertrouw. Jullie zijn daar 1 van. Maar helaas zitten jullie qua verplaatsing niet zo ideaal. Het alternatief is Detailed.be. Ik ken en volg zijn werk al jaren en ik moet zeggen dat die echt subliem is. Hij plaatst enkel de Carpro Cquartz finest Revive en de NXTC coating. Vandaar mijn keuze dus.

De keuze voor het mixen icm Booster is omdat Cquartz geen echt alternatief heeft zoals Booster.

Conclusie, je hoort mij geen slecht woord zeggen over Gyeon. :)

Offline Kevin94

• Nieuw
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2017, 21:23:59 »
Heb je ook al eens achter de coatings van carbon collective gekeken zijn ook super producten heb hier pas de velgen coating van aangebracht en ben super tevreden. Mijn vorige BMW had ik voorzien van de carbon collective oracle coating en dit was echt een topper.

Offline Gianni

• Trade Count: (+3)
  • Qualifying
« Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2017, 14:36:57 »
Een twee-tal maanden geleden de gyeon MOHS+ coating gekozen, ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben !
Lak blinkt enorm en is super goed beschermd !
... BMW E92 Coupé ...