Auteur Topic: [ALG] Rheingold ISTA-D en ISTA-P  (gelezen 1339 keer)

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
[ALG] Rheingold ISTA-D en ISTA-P
« Gepost op: 12 januari 2017, 11:14:55 »
Zijn hier mensen met ervaring met de Rheingold software (of ISTA-D en ISTA-P)?
Dit is de meest recente diagnose (en programmeer) software van BMW die bij de dealers gebruikt wordt. De opvolger van BMW DIS (diagnose) en NCSExpert (programmeren).
Werkt zowel op E als F reeksen.

Standaard werkt dit met een ICOM interface zoals deze:

Maar aangezien dit wel wat €'s kost, is het ook werkbaar te krijgen op een standaard K/D-CAN kabel van €20 zoals deze:

Met de K/D can kabel heb ik de INPA software als werkende gekregen (foutcodes uitlezen, diagnose doen,...), maar ISTA is een paar stappen nieuwer en uitgebreider. Ik ben nu bezig de software werkende te krijgen. Zijn hier mensen met ervaring daar in?

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline tom_il

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Rheingold ISTA-D en ISTA-P
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2017, 13:30:33 »
Zeer mooi stuk software Rheingold. Ik heb hem werkend op Windows 10. Zoveel krachtiger dan INPA voor diagnose.
Programmeren kan niet op de mijne met de K/D can kabel. Op de F serie kan je meen ik wel programmeren.
Hem correct aan het werken krijgen met laatste updates was niet evident.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2017, 13:32:07 door tom_il »
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2017, 13:51:24 »
Zeer mooi stuk software Rheingold. Ik heb hem werkend op Windows 10. Zoveel krachtiger dan INPA voor diagnose.
Programmeren kan niet op de mijne met de K/D can kabel. Op de F serie kan je meen ik wel programmeren.
Hem correct aan het werken krijgen met laatste updates was niet evident.
Aha toch nog iemand die er ook mee bezig is :)

Volgens hetgeen ik begrijp is Rheingold de opvolger van ISTA-D (voor Diagnose).
ISTA-P is wel nog altijd nodig voor Programmeren voor zover ik op internet kan terug vinden.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2017, 14:06:30 »
:) . Klopt, maar ik dacht dat je met Rheingold ook kan updaten op de F-serie.
Wat ik zeker weet is dat het niet eenvoudig is om aan al die verschillende software aan uit te kunnen. Zo een forum doorlezen is niet eenvoudig.
De meeste kopen een laptop met support. Zo een laptop volledig in orde zetten met alle software is niet eenvoudig.
Ook al omdat die paketten in elkaar overlopen.
Ik gebruik ncsexpert voor codering, uiteindelijk doe zoiets niet dikwijls.

Send with Tapatalk from my Nexus 5
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2017, 14:10:41 »
Updaten daar waag ik mij niet aan. Durf er niet aan denken dat je staat te wachten of het nu gelukt is of niet. En als hij halfweg stopt in paniek slaan wat er allemaal om zeep is.

Send with Tapatalk from my Nexus 5

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Bananenman

• Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2017, 14:14:30 »
E87 120d 'sleeper'

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2017, 14:17:41 »
Bij mij is het vooral voor het diagnose gedeelte en zaken zoals batterij in leren, dpf regeneratie forceren,..
Programmeren heb ik niet direct interesse in.

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2017, 14:39:40 door jan.van.gent »

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2017, 16:37:03 »
Bij mij is het vooral voor het diagnose gedeelte en zaken zoals batterij in leren, dpf regeneratie forceren,..
Programmeren heb ik niet direct interesse in.

Idem.
Toen ik een foutcode kreeg op de regeling turbo, kwam er een hele uitleg wat de foutcode is met schema en kon je ook een diagnose uitvoeren. De schoepen kon je dan ineens manueel aansturen. Zeer mooi pakket, zeker de moeite waard om aan de praat te krijgen.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2017, 20:30:18 »
IstaD staat geďnstalleerd, morgen eens uittesten. Nu volop istaP aan het installeren.

edit: intussen staat ook istaP er op en blijkt te werken. In totaal wel ongeveer 160GB aan data, dus zorgen dat je voldoende HD ruimte hebt is de boodschap!
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 09:20:59 door jan.van.gent »

Offline xTAZZy

• Grand Prix Winner
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2017, 22:52:14 »
Is het gelukt met de Ista?
Ik wil het ook aan de praat krijgen op mijne laptop. :)

Offline ViDtje

• Nieuw
  • *
  • BMW 320d E91 2006
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2017, 08:41:26 »
Ik heb op e90post een virtuele machine gevonden waar alle nodige diagnose en codeer software op geďnstalleerd staat. Hierdoor zouden de moeilijkheden bij het installeren geskipt kunnen worden. Ikzelf heb het nog niet kunnen testen omdat ik nog geen K+DCAN kabel heb. De VM kan gedownload worden op http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1220039].
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 08:44:00 door ViDtje »

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2017, 09:37:50 »
Is het gelukt met de Ista?
Ik wil het ook aan de praat krijgen op mijne laptop. :)
Vorige week had ik ISTA-D en ISTA-P aan de praat gekregen maar communicatie met de wagen (X3 E83) met k/D can kabel werkte nog niet.
Volgens mij was er iets mis met de install. Intussen een andere versie gedownload en geďnstalleerd maar nog niet kunnen testen.

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2017, 09:38:07 »
Ik heb op e90post een virtuele machine gevonden waar alle nodige diagnose en codeer software op geďnstalleerd staat. Hierdoor zouden de moeilijkheden bij het installeren geskipt kunnen worden. Ikzelf heb het nog niet kunnen testen omdat ik nog geen K+DCAN kabel heb. De VM kan gedownload worden op http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1220039].

Interessant! thx voor de link.

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2017, 09:41:04 »
Ik twijfel om misschien ook een ICOM systeem aan te schaffen. Kost niet zo veel (€200-€300) maar werkt normaal gezien veel sneller/veiliger dan d/k can kabel.

Ik zie dat @Spasta ook een ICOM systeem gebruikt: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=54462.msg1658611#msg1658611
Tevreden van?

Offline GunSpeed

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2017, 19:03:07 »
Ik zet hier nu ook mijn eerste stapjes in de codeerwereld maar het is ni simpel  :censor:  ;D

Die ICOM ziet er mij ook wel heel praktisch uit, ondertussen is er weer een nieuwe versie op de markt namelijk de A3. Ik heb geen idee wat het verschil is tussen die hier bovenaan en deze  :iono:

Nu heb ik hier wel twee versies van gezien :

ICOM Next

ICOM A3

Weet er iemand iets meer hierover?  :iono:
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2017, 19:16:00 door GunSpeed »

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 5 februari 2017, 11:28:55 »
koop een  d/k can kabel.
Is meer als genoeg voor wat gewoon codeerwerk. Hoeveel keer ga je dit doen ?  Waarschijnlijk maar één keer. Je kan maar zoveel settings wijzigen en eens ze gezet zijn blijf je er af.
Voor diagnostics is dit d/k can kabel ook meer als voldoende.

Voor het serieuse werk zoals updaten van modules is het wat anders. Maar ga je dit doen ?  Ik begin er niet aan, dit is heel wat complexer en vooral gevaarlijker dan coderen.

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #16 Gepost op: 6 februari 2017, 14:04:53 »
Ik heb Rheingold ondertussen al wat meer dan een jaar. Toen ik de F10 gekocht heb ben ik op zoek gegaan naar iets waarmee ik hem makkelijk kon uitlezen. Ik heb wel een betalend pakketje gedownload van Rheingold usa. Installeren was met dit pakketje tamelijk simpel. Er zaten instructies bij en ik heb gewoon deze gevolgd en de boel werkte van de eerste keer. ESYS was iets uitdagender omdat enkel het programma erbij zat zonder de daten-files maar die had ik ook vrij snel gevonden en dat is uiteindelijk ook redelijk probleemloos geďnstalleerd geraakt. Eens geďnstalleerd werkt Het ISTA-D gedeelte perfect net als ESYS. ISTA-P heb ik eerlijk gezegd nog niet gebruikt.

Ik heb een F-reeks dus die werken niet meer met de K+DCAN kabel. Ik gebruik ook geen ICOM maar een simpele ENET kabel. Eigenlijk gewoon een netwerkkabel met een OBD stekker eraan vast. Veel simpeler kan niet en het werkt perfect voor ISTA-D en ESYS op mijn auto. Mijn vader heeft net een F25 gekocht en wil de auto start/stop uitgeschakeld dus binnenkort kan ik testen of het daar ook op werkt maar ik verwacht eigenlijk geen problemen.

Ik denk niet dat je voor wat huis-, tuin- en keukengebruik echt een ICOM nodig hebt. Ik zie mezelf toch niet meer doen dan wat uitlezen en kleine coderingen doen op één of 2 auto's en dat lukt volgens mij ook perfect met een K+DCAN of ENET kabel afhankelijk van welke auto je hebt.

Offline GunSpeed

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2017, 10:49:50 »
Toch wel een woordje van dank aan @jan.van.gent @tom_il  en @Bimmerstyle om mij op de goede weg te zetten  :bow: :bow: :bow:

Het was wel niet simpel om Rheingold werkende te krijgen op mijn laptop maar nu werkt het als een zonnetje  8)  Ook met veel dank aan @henotteke om mij verder te helpen, hij heeft zelfs een grotere HD moeten steken omdat het programma niet kon uitpakken op de originele 256GB SSD (wegens repartitie van de HD door Lenovo (50GB)... maar nu werkt het op een 750GB  :thumbsup:

Uitlezen heb ik nog niet gedaan maar er is een K+DCAN onderweg, zou tegen einde van de week al hier moeten zijn want heb hem in UK besteld voor heel wat meer dan rechtstreeks van China (ong 45€) maja anders weet je niet wanneer ie aankomt  ;D
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2017, 10:51:22 door GunSpeed »

Offline dylan

• Qualifying
« Reactie #18 Gepost op: 8 maart 2017, 12:36:29 »
Topic om te volgen deze. Ben ook net begonnen met rheingold. Heb deze nodig om de ews te resetten van een e46 coupe. Maar hij kan ni me den auto verbinden zegt hij... is wel met een k+dcan?

Offline extreme

• Pole Position
  • ni mi mij
« Reactie #19 Gepost op: 8 april 2017, 23:02:26 »
heb onlangs dit ook aangeschaft via een betalend pakketje en werkt perfect . de software kan je downloaden via hun server en de kabel sturen ze op inclusief ALLE handleidingen . heb je een probleem , dan nemen ze even uw pc over met teamviewer en helpen u op weg. prima service . heb onlangs via hun ook alle laatste versie van nscexpert, inpa,bmw coding tools,nsc dummy, tool 32 , winKFP en de laatste datenfiles gekocht voor amper geen geld. stukken beter dan liggen zoeken op sites waar je kan downloaden ( meestal super traag , tenzij je hun maandelijks te betalen download gebruikt ).  meestal werken die programma's dan nog niet . nu werkt alles PERFECT !!!
grtz
As you were , I was . As I'm , you will be .

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #20 Gepost op: 8 augustus 2017, 15:10:54 »
Wie kan mij hier op weg helpen met de software die ik gekocht heb ( BMW ISTA-D+ Rheingold (English & German ) krijg dat maar niet aan de praat op mijn laptop plus heb geen enkel idee hoe dit werkt. Heb mij ook deze kabel besteld ( BMW ENET Diagnostic & Coding Interface Cable ✧ For ALL BMW F-Series Cars ✧ OBD2 ) Het gaat mij niet om het programmeren maar gewoon om mijn F10 te kunnen uitlezen en eventueel foutmeldingen te kunnen wissen.
Ik ben van de regio Deinze

Please help.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2017, 09:35:21 door Tony_ca1 »

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2017, 15:55:28 »
Ok heb de programma eindelijk aan de praat gekregen , maar hoe stel ik nu de setup van ISTA correct in... En hoe werkt het programma nu met een
BMW ENET OBD2 Diagnostic & Coding Cable ?? welke instellingen moet ik maken ?? Kan ik dat online ergens terug vinden ??

Groetjes..

Offline E36club.be

• Premium Member
  • Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #22 Gepost op: 19 augustus 2017, 20:04:33 »
Ik heb die kabels (icom) hier nog wel liggen moest iemand er intresse in hebben.

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer