Auteur Topic: [ALG] Mijn ervaringen met Bilstein  (gelezen 2541 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2164
[ALG] Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2017, 11:41:55 »
Inderdaad, dat zou niet mogen.
De fix van Boin is nu de kost ook niet.
Het rijgedrag met de B14 (bij de E91) is wel :thumbsup: :thumbsup:

Die fix van boin kost ook geld ,
wat de uiteindelijke prijs nog maar weer eens de hoogte indrijft tof van de KW var1.
uiteindelijk is de KW ook geen brol, en zal dat zijn ding ook wel goed doen... voor minder geld en zonder onnodige bijgeluiden :)

Mijn B14 begon al geluid te maken na een kleine 40K km...
Ik heb er tot op heden nog niets aan kunnen laten doen, dat vertel ik er wel bij .. verbouwingen , verhuis en 2de kind erbij laten weining ruimte voor vrije tijd en hobbies :)
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4543
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2017, 12:27:15 »
De preventieve fix die ik doe, kost geen extra centen.
Dit doe ik gratis preventief bij alle nieuwe sets. (Kost mij 60€, maar bespaard mij & de klant vervelende garantie kwesties achteraf).

Deze week weer een rammelende B14 gefixed. Rijdt terug als nieuw.

Bij KW durven de dempers lekken, en daar is helaas minder aan te doen, en al zeker niet preventief...
Bij goedkope merken zoals AP, mag je garantie helemaal vergeten. Ze vinden altijd wel iets om geen garantie te moeten geven. (Ik spreek uit ervaring)
If you pay peanuts, you get monkeys.

Ik blijf voorstander van Bilstein ondanks die designfout. Qua rijdynamiek is dit nog altijd beter dan Kw en zijn varianten.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1923
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #32 Gepost op: 11 februari 2017, 13:07:24 »
De preventieve fix die ik doe, kost geen extra centen.
Dit doe ik gratis preventief bij alle nieuwe sets. (Kost mij 60€, maar bespaard mij & de klant vervelende garantie kwesties achteraf).

Deze week weer een rammelende B14 gefixed. Rijdt terug als nieuw.

Bij KW durven de dempers lekken, en daar is helaas minder aan te doen, en al zeker niet preventief...
Bij goedkope merken zoals AP, mag je garantie helemaal vergeten. Ze vinden altijd wel iets om geen garantie te moeten geven. (Ik spreek uit ervaring)
If you pay peanuts, you get monkeys.

Ik blijf voorstander van Bilstein ondanks die designfout. Qua rijdynamiek is dit nog altijd beter dan Kw en zijn varianten.
Qua rijdynamiek inderdaad geen klagen over....

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 333
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2017, 11:03:10 »
Is dit nog steeds een gekend issue? Of zijn deze dempers ondertussen aangepast?

Ik wou onder mijn z3 namelijk de b12 pro kit plaatsen, maar de garagist raadde me een schroefset aan van bilstein. Kost 680 euro (ex plaatsing)? Lijkt me vrij goedkoop als ik denk aan kw prijzen?
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2017, 11:05:47 door Fred »

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3785
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2017, 21:47:33 »
Onmogelijk.
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3868
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #35 Gepost op: 9 augustus 2017, 22:23:27 »
Is dit nog steeds een gekend issue? Of zijn deze dempers ondertussen aangepast?

Ik wou onder mijn z3 namelijk de b12 pro kit plaatsen, maar de garagist raadde me een schroefset aan van bilstein. Kost 680 euro (ex plaatsing)? Lijkt me vrij goedkoop als ik denk aan kw prijzen?
Die zijn een stuk duurder, anders zat er ook zo een onder de mijne ;)

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 333
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #36 Gepost op: 9 augustus 2017, 23:24:37 »
Thought so... denk dat er ergens een miscommunicatie is 😄

Offline navigator

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2017, 11:08:49 »
@Fred , ik heb indertijd de B8 en B6 van Bilstein op mijn Coupé gelegd, samen met Schnitzer veren (H&R fabrikaat). 
In weze de voorloper van de B12 kit.  Auto staat 3,5 cm lager en rijdt strak, doch nog voldoende comfort.
Ik ga nu mijn styling 32's terug opleggen, omdat we uiteindelijk grotendeels toeren/reizen met de Z3 en ik het beu ben om met de 18'ers te "worstelen" tijdens mijn Ardennen trips.

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2017, 15:49:33 »
Bilstein nooit geprobeerd, kan wel uit ervaring spreken met:
BMW: gekocht met KW erop - geen problemen mee en kvind de ophanging perfecte evenwicht tussen comfort en sportief
Lotus: Ohlin (regelbaar) - geen problemen mee maar die doet wel maar 1500 km per jaar max dus een betrouwbaarheidstest is het niet. Staan altijd op hard, geen comfort, veel grip  8)

Zelf zou ik voor Ohlin gaan op BMW ook moest ik de ophanging laten vervangen, regelbaarheid is nu eenmaal wel een hele luxe - zacht om naar Disneyland te rijden met de familie en hard voor de week erna naar de Eiffel.
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 333
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #39 Gepost op: 13 augustus 2017, 15:02:12 »
B12 pro kit was eig mijn eerste idee dus b8 dempers met eibach veren. Denk dat dit prijs-kwaliteit een goede oplossing is. Ik ben alleen nog steeds benieuwd welke regelbare kit van bilstein dat die garagist bedoeld. Ik verwacht nog een offerte met de mogelijkheden. Ben iig benieuwd 😄

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 333
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #40 Gepost op: 25 september 2017, 11:46:24 »
Ondertussen heeft de garagist laten weten dat de set inderdaad niet regelbaar is. Communicatiefoutje...

Kan het kloppen dat er geen goca-attest te krijgen is voor een b12-pro kit?

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1132
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #41 Gepost op: 25 september 2017, 12:31:51 »
Ondertussen heeft de garagist laten weten dat de set inderdaad niet regelbaar is. Communicatiefoutje...

Kan het kloppen dat er geen goca-attest te krijgen is voor een b12-pro kit?
Neen. Ik heb via een Nederlandse site een B12 pro kit besteld 8 maanden geleden, en hier zat een GOCA attest bij. Je kan dit eventueel via een Eibech-verdeler apart opvragen.
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 333
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #42 Gepost op: 26 september 2017, 18:37:41 »
thanks  :thumbsup:

Offline Vakantieman

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 6
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #43 Gepost op: 6 november 2017, 12:25:32 »
Bilstein B16 hier onder e92 330d. Heb het clunck geluid enkel bij de eerste paar keer doorveren na stilstand. Staat op - 4cm op 17 inch.
« Laatst bewerkt op: 6 november 2017, 12:29:45 door Vakantieman »

Offline JDesschans

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 89
  • BMW 125i [F21]
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #44 Gepost op: 7 november 2017, 19:07:18 »
Ik heb sinds kort een Bilstein B14 (in hoogte regelbaar) i.c.m. H&R sways en solid subframebussen zitten onder mijn BMW F21 125i.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn zéér positief! Heb ze dit weekend eens kunnen testen op nat wegdek in de Ardennen, de banen lagen zéér vettig en de grip was fenominaal, zelf met DSC OFF.

Vorige week heb ik ook een Track Day gereden op Clastres. Daar merkte ik onmiddelijk dat de wagen veel stabieler was in de bochten en ook agressiever instuurde.

Met vriendelijke groeten, J.D.

BMW [F21] 125i Alpinweiß III - Awron F2xDGA display - Bilstein B14 - H&R sways - Solid Subframbussen - OZ Racing Alleggerita HLT - Michelin PSS

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 420
Re: Mijn ervaringen met Bilstein
« Reactie #45 Gepost op: 10 december 2017, 22:11:41 »
Aangezien dit topic al over schokdempers gaat zal ik hier maar even mijn vraag komen stellen.

Mijn e34 touring heeft sinds aankoop al last van een 'hangend gat', achterzijde ligt veel lager van de voorkant van de wagen. Ik ben dus aan het rondkijken voor andere schokdempers, waarschijnlijk in combinatie met verlagingsveren en vroeg me af of Bilsteins/Koni wel de moeite zijn voor mijn boot?

Ik heb vroeger altijd met Bilsteins gereden op mijn e36 en dat reed fantastisch en werden er vaak sportieve rondritten mee gedaan. Nu de e34 is puur voor dagelijks gebruik en ongeveer 70% is op de snelweg, is het dan de moeite om voor Bilsteins (de gewone of de sport) versie te gaan of ben ik beter af met Sachs/KYB?

Ik heb al heel veel topics hierover doorgelezen maar zoals jullie weten is het niet zo eenvoudig om soms een keuze te maken
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982