Auteur Topic:  FJR  (gelezen 1998 keer)

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
FJR
« Gepost op: 5 juli 2014, 16:14:14 »
Hierzie,  mijn grote liefde op 2 wielen.

1300cc
144 pk / 134 nm koppel

(de modificaties ga ik u besparen, het zijn er intussen al teveel om op te noemen)

een zaligheid om mee te cruisen, en lekker sportief rijden kan ook
vind 'm zelf de ideale mix (sportieve toerbuffel)
ben pas terug van een reisje door Oostenrijk, Italië, Slovenië en een klein stukje Zwitserland....

wie weet, als ik ooit 'ns veel geld heb,  gaat ie de deur uit voor 'n K1600GT (als BMW die motor kan afleveren zonder mankementen)
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2014, 16:24:28 door FJRdude »
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline denkris

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • f32 428i
Re: FJR
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2015, 10:21:49 »
Ideale tour machiene ,met een vleugje sportiviteit  >:D
Soms hunker ik ook naar een tourder (z1000 sx  :drool:),je kan al wat bagage meenemen .Toch super handig eens je erop uitrekt voor een serieuze rit en de wind heeft minder vat op uwe body.
Mooi exemplaar met de nodige paardjes  :thumbsup:

f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2015, 11:06:30 »
Z1000SX is atm big bang 4 buck! Niet te kloppen in dat segment.

De FJR is n koppelbeest, op elk moment in elke versnelling bakken power.
Met duo en bagage trekt ie nog de kasseien uit de grond  >:D

Verbruikt gemiddeld 5,5 (max 6) liter / 100 km

We zijn er enorm content van 😀

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2015, 09:54:42 »
Vorig jaar oppe Stelvio  :)

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2015, 15:18:24 »
heerlijk zo'n FJR.

Is dat blok ook niet dezelfde basis als een R1?

Citaat
K1600GT
mmm....das bijna Goldwing groot.

Persoonlijk was ik ook altijd zot van een BMW RT tot ik er een testrit ging mee doen.
Dat blok schodderde zo hard van links naar rechts dat ik het bij die 1ne testrit gelaten heb.

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2015, 16:55:01 »
heerlijk zo'n FJR.

Is dat blok ook niet dezelfde basis als een R1?

mmm....das bijna Goldwing groot.

Persoonlijk was ik ook altijd zot van een BMW RT tot ik er een testrit ging mee doen.
Dat blok schodderde zo hard van links naar rechts dat ik het bij die 1ne testrit gelaten heb.

Voor zover ik weet niet hetzelfde blok.  De oude R1 en de FZS1000 hebben 'n tijdje hetzelfde blok gehad...

Een RT is een 2cylinder boxer. Typîsch dat die wat heen en weer schudden, al is dat met de balansassen in de huidige generaties een pak minder.
Ben echter zelf niet zo'n fan van de boxers.....

De K1600GT lijkt echt wel een boot....  tot je er gaat opzitten,  dan lijkt het al 'n pak 'normaler' en als je dan eenmaal in beweging bent, en je voelt hoe soepel je aan lage snelheid korte maneuvertjes kan maken (de befaamde '8' van de rijschool bvb) ga je heel anders naar zo'n K1600 kijken.....  en de GT heeft een sportieve zithouding, de GTL is niet aan mij besteed.....   
En, in tegenstelling tot de RT heeft de K1600 een 6cyl blok,  zalig....  bakken koppel op lage toeren en een OEM sound om een strakke plasser van te krijgen...

Alleen,  de prijs.....    begint pas vanaf €24.000
Met ietwat opties zit je zo aan 28 - 29K
en als je dan weet hoeveel er miserie hebben met die K1600....  ik ken 3 mensen met een K1600 en alle drie hebben ze wel iets voor, en ik spreek niet van kleinigheden....

Het ziet er naar uit dat de FJR nog effe blijft,  heeft pas z'n 90.000km beurt gehad, en blot nog steeds als nieuw :)

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2015, 18:03:38 »
De FJR is idd een zalige motor.
Mijn schoonbroer heeft er ene gehad tot die is achtergebleven in zijn garagebrand ( heeft nu een gtr 1400 en een rsv mille).
Ikzelf heb ooit een fazer 1000 gehad (die met het R1 motorblok) maar is niet te vergelijken met deze FJR.
Voor mij perssonlijk is de FJR iets te klein.... Kwam met mijn schenen tegen de kuip en moest teveel naar achteren gaan zitten hierdoor (ben 1.98 m).
Anders had ik er graag eentje aangeschaft.

Grtz

BC
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2015, 18:50:58 »
U doet uw nickname alle eer aan met 1m98!

Zelf ben ik 1m88 en dat gaat goed op de FJR.  Ik kan me goed voorstellen dat iemand die groter is dan mij niet zo goed zal zitten op een FJR.

Nu,  een Fazer 1000 zit krapper dan een FJR,  wel is het zo dat die geen volledige kuip heeft waardoor je verder met je knieën naar voor kan zitten....    de FZ-S 1000 is een raket, bijna 150pk en amper 230kg gewicht....   fijne en heel betrouwbare moto.

De GTR is ook een enorm mooie motor, en de vele extra's zoals de keyless bediening zijn top.
De GTR had van meet af aan tractiecontrole en een uitgebreide boordcomputer, dat heeft mijne FJR niet. De nieuwe generatie heeft het intussen wel.  Toen ik met de GTR ging rijden vond ik hem heel aangenaam, de 6e versnelling zou ik meteen op m'n FJR willen maar ik zag geen kl**** in de achteruitkijkspiegels als de zijkoffers er opstonden. Enfin,  je zag wel wat maar het zicht was onvoldoende.   Zo koos ik uiteindelijk toch voor de FJR.

Offline Machiel

• Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2015, 22:10:30 »
Als ik nr touring zou overstappen staat er zo eentje op nmr1.
Genotzame motor lijkt me 8)
-1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked)
-E39 520D 2000 (sold)
-E39 525D 2003 (sold)
-E91 320D 2011 (current)

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2015, 22:34:19 »
Thx.   We zijn er 2j geleden mee naar Spanje gereden.
Eerst een weekje in het Noorden,  Picos de Europa gedaan.  Daarna tot in Tarifa en Gibraltar....    18daagse trip.  Dikke 8000km gedaan.
Eerste dag 1170km tot in Bayonne,  in een trek.  Ging zonder probleem.
Je kan er zalig mee cruisen en ook eens lekker sportief mee kachelen...

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2015, 09:58:13 »
 :off_topic:

Citaat
Voor mij perssonlijk is de FJR iets te klein.... Kwam met mijn schenen tegen de kuip en moest teveel naar achteren gaan zitten hierdoor (ben 1.98 m).
Anders had ik er graag eentje aangeschaft.

aha...nog een lange motorijder  :thumbsup:

Ik ben 1.99 en heb altijd met een VTR gereden (heb er nog 2 staan maar die gaan binnenkort de verkoop in)
En rij nu met een RC8 op straat...dat is pas een moto die ook ontworpen is voor grote mensen!
Je kan die immers op een aantal plaatsen verstellen waardoor het zelfs voor mij een "grote" moto wordt van aanvoelen.

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2015, 15:24:25 »
Hier nog een motorrijder met 1M96.....

Heb ook een tijdje voor zo'n FJR gekeken... Maar komende van een R1 en daarna de Blackbird, voelde hij me toch wat te plat aan...
Momenteel rij ik een ZX12R, maar die is dan weer wat sportiever als de blackbird of FJR....

Nooit gekeken voor een uitlaat upgrade?

Mvg
Gli italiano lo fanno meglio

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2015, 21:58:08 »
KTM RC8 is mooi,   heel mooi.  Maar 'n sportmoto leent zich niet om met twee op vakantie te gaan 😉

@salva  als je goed kijkt zie je dat er Remus onderzit 😀
klinkt geweldig goed  😁

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2015, 22:00:27 »
daarom dat ik ook  :off_topic: zei.

was meer bedoeld om aan te geven welke moto er vb nog goed zat voor de grote (lange) medemens.
Niet in vergelijking met uw FJR.

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2015, 23:22:43 »
Heb er nog nooit mee gereden,  zelfs nog niet eens opgezeten....    je ziet ze niet vaak he.
Heeft wel hele mooie lijn,  bruut...   

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2015, 09:20:28 »
Neen idd...zijn niet echt dik bezaaid maar rijdt echt wel heerlijk.
Ik denk zelfs, als je geen 2m bent (alhoewel ik nooit klagen heb maar ik doe dan ook geen echte vakanties op de moto)
en je de RC8 in de hoogste stand zet je zelfs heel comfy vakanties zou kunnen afhaspelen.
Ik heb em dan ook gewoon gekocht omdat het een speciale moto is die je niet vaak ziet en ik op die lijnen (en het blok) verliefd ben.

MAAR....is op zich ook niets speciaals want het is nu niet dat je met een FJR of andere sportieve toerders nog zou moeten onderdoen.
Supersports gaan er toch meer en meer uitgaan vrees ik.
Power heb je tegenwoordig al meer dan genoeg op de doorsnee 'toermoto' en daar bovenop ook nog eens een handigere zithouding.

FJR heb ik nog even overwogen na mijn GTS.
De vorige eigenaar van de GTS die ik toen had gekocht had zich een FJR aangekocht en was daar laaiend enthousiast over.
Maar omdat ik toen eigenlijk bijzonder weinig met de moto reed toch maar een VTR gekocht.
(ik ben zot van twins  :thumbsup:)

kunnen altijd wel eens een moto-bimmerboard meet doen om elkaars machines te passen  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2015, 09:28:22 door Blue »

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2015, 23:11:55 »
Is hier laatst al ergens voorgesteld....   We gaan in sept nog een 4daagse doen, en verder is zowat alle vrije tijd 'marked' in onze agenda....

Ik wil me wel engageren om volgend jaar eens een mooi toerke uit te zetten....    :)

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2016, 10:48:28 »

Offline DéGioke

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #18 Gepost op: 9 maart 2016, 10:50:04 »
Zalig! Xenonlenzen ingebouwd? :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #19 Gepost op: 9 maart 2016, 10:53:56 »
Jep,  lenzen in de lamp geplaatst.
Ik had eerst gewoon Xenon lampjes geplaatst, zie animated gif hier enkele posts terug,  maar dat krijg je nooit fijn afgesteld.

Dan maar heel de koplamp eraf  (quasi half de moto moeten afbreken) om er xenonlenzen in te bouwen.
Hele klus...

Zeker als na een maand er een ring loskomt rond de lens,  en je van voor af aan kan beginnen   :guill:

Dit geeft echt wel bakken licht,  en dat af te stellen is. 
Zonder die lenzen had ik ook veel licht,  maar het was niet af te stellen....

Offline DéGioke

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 9 maart 2016, 10:56:16 »
Klopt, die lenzen geven een perfect afgelijnd lichtbeeld...ideaal :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2017, 18:40:06 »
Hierbij een verslagje van ons Balkantripje. Deze vakantie stond al een tijdje gepland. We willen de Balkan al langer verkennen en aangezien de VSR dit jaar in Seeboden doorgaat is dit de ideale uitvalsbasis voor onze vakantie.  VSR = Vrienschapsrit - http://www.fmb-bmb.be/

We hebben voorafgaandelijk wat opzoekwerk verricht, dingen die we zeker willen zien.
Na de VSR geen enkele slaapplaats geboekt. Enkel een route uitgestippeld als ‘leidraad’. De route die we in BaseCamp hebben uitgezet is zeker niet bindend.

Woensdag 24 mei 2017    700km autobahn
Vertrek om 8u30
Sjah,  dit is het meest saaie stuk vd vakantie. Alhoewel, in Pruisenland de auspuff eens lekker schoonblazen…(euh, blazen?)
Het is druk,  cruisesnelheid ligt tussen de 160 en 180 (daar waar het mag).
Behoorlijk wat werken en file……    aankomst in Nesselwang om 16u  (incl 2 stops).
https://www.hotel-post-nesselwang.de

Tijd voor een huisgebrouwen biertje.

Donderdag 25 mei 2017  450km naar Seeboden
Vertrek via Namlos en onderweg doen we de Gerlospas (Kriml watervallen) en de GrosGlockner.
Hebben we al vaker gedaan maar blijft zo mooi    :D
Er ligt nog veel sneeuw op de GrosGlockner.  Spass machen!!

Vrij laat in het pension aangekomen.

Een beetje verderop gaan eten, we hebben de kok uit Salzburg die eigenlijk uit Tirol kwam naar de website van Jeroen Meus doorverwezen!   :-\

Vrijdag 26 mei 2017   

Room with a view :)

Na het ontbijt de VSR rijden.
Mooie rondrit met mooie uitzichten. Helaas veel slecht wegdek. Het laatste stukje afgepitst om de Nockalmstrasse te kunnen doen.
Niet dat we hier nog niet geweest zijn,  maar....   als je inne buurt bent  8)

Daarna door naar Techendorf om de pracht van de Weissensee te bewonderen. Het is vandaag warm, heel warm. Puffen. Dik voorbij de 30°C

Lekker gegeten in een prachtig hotel en blijven plakken.....
Na de Weissensee met een omwegje terug naar Seeboden, alwaar we om 21u30 arriveren.  Alweer +400km inne wiele.

Zaterdag 27 mei 2017   
We rijden naar Kroatië.  Vertrek via de Wurzenpass. We rijden Slovenië binnen en steken door naar de Vrsic pass.
Het is ook vandaag weer broeiend heet, 35°C.
Mooie glooiende wegen in Slovenië, heerlijk.  We verlaten Slovenië en rijden Italië binnen in de richting van Trieste.  Daar aangekomen houden we even halt aan het strand…
Mooi uitzicht op de baai van de stad en, op de dames die zich tegoed doen aan de zon.

Van hieruit rijden we verder in de richting van Kroatië. Het is de bedoeling om halt te houden in de omgeving van het havenstadje Rovinj.
Van Trieste naar Portoros is niet echt spannend, maar na Portoros is het richting Rovinj een feest! Wat een mooie wegen, genieten…  bocht na bocht  :exited:
We passeren in Porec, ook een hele mooie plaats en zien de zon ondergaan in Rovinj terwijl we een frisse eiscaffe slurpen   
We klokken alweer af op +400km

Zondag 28 mei   
Het is bij vertrek om 8.45u vertrek al 22°C   Pffffff  We rijden richting Pula.
Pula en Medulin vallen tegen. Niets te zien. Pula stinkt naar rotte vis. We herinneren het als een industriële haven (we kunnen fout zijn maar dit is onze indruk).
We dienen enkele malen te stoppen voor een wielerwedstrijd.  Klucht.   :censor:
De verkeersregelaars zijn allesbehalve competent,  het is allemaal amateuristisch geregeld. Meestal kinderen van 14j of jonger....
In Medulin zijn er straten afgespannen met een lint. Nergens een verkeersbord of bordje met omleiding.

Na alweer een dikke 400 km toegekomen in het drukke Slunj. Hier passeren we bij een motorclub die een evenement hebben.  Wat ze precies aan het doen zijn is niet duidelijk,  wel zien we dat ze er dorst van kregen want ze zijn allemaal bien cuit. Zijn ook allemaal ruige types. We verstaan niet veel van wat ze zeggen maar we komen er achter dat ze een FaceBook account hebben. We liken dit en we zijn aanvaard.    >:D   

We kunnen hier inschrijven voor hun evenement. Mooi meegenomen voor onze ‘clubkilometers’.
Rastovaca,  dit ligt midden in het nationaalpark van Plitvice.  We hebben er een mooie kamer gevonden waar we 2 nachten zullen slapen. Leuke brave en lieve mensjes. Guest house Ljubica. Aanrader!!   :)

Maandag 29 mei 2017
Wandelen in Plitvice. Adembenemend mooi. Het is heel warm en ik ben blij dat ik een short bijheb. Enige wat ontbreekt is zonnecreme. We doen de op 1 na grootste toer van 8 kilometer, daar zijn we enkele uren zoet mee. We hebben al snel door dat dit het walhalla is van Japannerkes met selfie sticks, hahahahaha.

We mogen ’s avonds al ons wasgoed afgeven en we krijgen dit morgen gewassen en gestreken terug.
We starten onze ketel effe om terug naar Slunj te rijden, waar we forel gaan eten. Lekker.

Dinsdag 30 mei 2017
Vertrek richting Bosnië Herzegovina. Na de grenscontrole is er in het eerste gedeelte van Bosnie (zo’n 70km) geen levende ziel te bespeuren. Wel veel kapotte huizen. De sporen van de oorlog zijn duidelijk zichtbaar.
Veel huizen die niet werden heropgebouwd. Een brug die niet hersteld werd. Huizen met kogelinslagen.....
Golf 1 en 2, Opel Kadett (type D) en Zastava's zijn king of the road!

Af en toe zie je een afgetrapte Mercedes W123 of ‘n BMW E12 (de betere begoede burger veronderstel ik dan).
Keuring kennen ze waarschijnlijk niet, want de meeste auto's roken en stinken enorm!
Fijn om achter te rijden (NOT)
Heb je wel altijd een excuus om snel in te halen  :)
We hebben getankt aan €0,90/L en een terrasje gedaan. 2 frisdrankjes voor €1
Er ligt echter veel vuilnis langs de straat en in de berm. Het is er niet proper. Overal zie je mensen vuilnis opstoken.
Het lijkt me een land van de gemiste kansen.

Maar wat een natuur, en wat een mooie stuurweggetjes!!   HEERLIJK !!

Ondanks het feit dat ik liever geen grote steden bezoek als we met de motor zijn, rijden we toch Sarajevo binnen op zoek naar een hotel. Ik prefereer de zekerheid van een deftig hotel want de dorpjes die we tot nu toe gezien hebben was alles behalve aantrekkelijk.  We nemen een kamer in het Holiday Inn.
Na het inchecken en opfrissen wandelen we naar een stadspark waar het monument staat voor de vermoorde kinderen tijdens de burgeroorlog. Als ik er bij nadenk krijg ik het koud.
In Sarajevo zie je net als in de rest van wat we zagen in BIH veel kapotte huizen, en nog bewoonde huizen met kogelinslagen. Verder is Sarajevo wel een mooie stad, en het stadsgedeelte lijkt best wel proper.

Zicht vanuit onze kamer....

Woensdag 31 mei 2017     

Van Sarajevo via Srebrenica naar Foca.
Goed geslapen in het kingsize bed. 
Uitgebreid ontbijt zoals je van een keten kan verwachten,  koffie is echter brak en niet te zuipen.  Onze :guill: Garmin laat ons eerst 1u15 rijden via tal van binnenwegen van Sarajevo alvorens we terug op de route zitten naar Srebrenica.  Veel vuilnis gezien in de wijken van Sarajevo. Vies.
Srebrenica is gelegen in de vallei van de rivier de Guber, waar het zich in de lengte uitstrekt maar niet de heuvels opklimt. Door die langgerekte ligging bestaat het stadje voornamelijk uit twee lange hoofdstraten.
De naam Srebrenica betekent in het Servo-Kroatisch zoveel als 'zilveren plaats'
Wat vroeger een vooraanstaande plaats was is nu een…. vies vuil gegeven. We vinden er niets aan. De straten liggen er open  (zoek het wegdek).  We bezoeken een gedenkplaats met kerkhof nav de massamoord in juli 1995. Indrukwekkend.

Hier liggen volgens een lokale politieman (waarmee we een praatje doen) zowel moslims als katholieken. Als we Srebrenica verlaten hebben we in de heuvels een heel mooi stukje weg,  fonkelnieuwe asfalt en bochtjes om van te dromen! Yihaaaa  :whip:
Net voor we de grens van Servië naderen willen we tanken. We schuiven in de broeiende zon aan en als het onze beurt is krijgen we een ‘njet’ op onze vraag of we met de kaart kunnen betalen.
Aangezien we onvoldoende ‘BAM’ cash hebben, laten we het en we rijden Servië binnen.
Wat een geïmproviseerde grensposten, hahahaha.  Lijkt wel Afrika. 
We nemen een bergpas waarvan het eerste deel bestaat uit kasseien. Hier kan menig wielrenner komen trainen voor de Vlaamse klassiekers of voor Parijs – Roubaix.
In Servië duurt het een hele tijd eer we een benzinestation vinden. We rijden een tijdje op reserve maar gelukkig vinden we een pomp. Een liter benzine kost 146 dinar. Dik 30 cent meer dan in Bosnië. Spijtig dat we bij het vorige station bot gevangen hebben.
Dan gaat het via een mooie bochtige weg door een bos naar…  euh, terug naar Bosnië.
In het bos zien we waarschuwingsborden dat er gevaar is voor landmijnen die achtergebleven zijn uit de oorlog.  Spannend. 

Alsof het nog niet spannend genoeg is zegt vrouwtjelief me dat ze bordjes gezien heeft dat er beren in het bos zitten. Handig zo’n intercom. Ik wil het zelf effe zien maar voor ik stilsta om terug te draaien komen we alweer een bordje tegen.

Ja, er zitten beren in het bos.
Gelukkig gromt de Remus van onze FJR redelijk zwaar, de kans dat een beer ons wil aanvallen lijkt me klein. Al zou het misschien wel leuk zijn mochten we er eentje zien….
Aankomst in hutjes Foca.  Foca is niet meteen betoverend.
Wat echter wel leuk is,  zijn de hutjes waar we naast de rivier kunnen verblijven. Het is een camping, waar ook enkele rudimentaire hutjes staan.
Bed en toilet, meer niet.  Sanitair = camping.
Keiplezant.  Ik wil hier blijven en ik krijg m'n zin.  Lekker gegeten en het ontbijt was ook goed. Aanrader voor mensen die het eenvoudig willen houden.

Donderdag 1 juni 2017  naar Montenegro
Lekker ontbijtje en vertrek richting Durmitor park. Althans, dat was de bedoeling.
Om de een of andere reden volg ik blindelings de GPS die ons 70km de verkeerde richting uitstuurt. Als ik ergens een kruising verkeerd rij, en terugkeer, gaat ie herberekenen….  Ik krijg in de gaten dat er iets niet klopt. Ik laad de route opnieuw in en stel vast dat ‘ons Germain’ me vies bij m’n pietje heeft. Terug naar Foca. FOCa !!
Na Foca is het eerste stuk weg slecht. Brakke weg. Ik werd hiervoor gewaarschuwd, dus we wisten dat we goed zaten.
De grensovergang BIG-MNE is ook al niet veel soeps, enfin, langs Bosnische zijde dan.
En dan begint het leuke gedeelte van de dag. Niets als prachtige natuur en mooie stuurweggetjes, heeeeeerlijk.

Durmitor Parc is mooi. We klimmen tot 1900m hoogte.

Prachtige natuur, adembenemende uitzichten. Er trekken wat wolken over ons, en in de verte zien we donkere wolken. Als we Durmitor park doorrijden krijgen we enkele druppels, maar valt goed mee. Niet de moeite. Maar, alweer hetzelfde….    Benzine. We rijden al een hele tijd zonder ook maar 1 bezinepomp te zien. Het reservelampje knippert alweer een poosje en ik schakel over op ECO-PRO om benzine te sparen.
Als we in Zabljac arriveren kunnen we tanken. Er zat net als gisteren nog dik 5L in de tank, dus no worries.
Als we Kolasin naderen begint het te druppelen. De zwarte wolken die we al effe in de gaten hadden komen dichterbij. Nog voor ik kan zeggen ‘We doen best effe ons regenpak aan’ barst de hel los. We krijgen een zondvloed over ons heen en zijn binnen de minuut goed nat. Er staat meteen een cm of 3-4 water op de rijbaan, en nergens een plaatsje waar je veilig kan stoppen. Niets om effe te schuilen.  Kalm blijven en rustig verderrijden. Het duurt maar enkele seconden of er loopt water langs de kraag van ons motorvest binnen….  met nat ondergoed als gevolg, heerlijk. Na een week zweten verkoeling.  Het rare is, dat het net zo snel gedaan is dan het begon. In totaal heeft deze plensbui ons geen 5 minuten geplaagd. En daar is de zon weer. Hahahahaha.  We rijden rustig verder, uit ervaring weten we dat de wind onze kleding snel droogt. Aangezien het 17u is besluiten we om in Kolasin een hotel te kiezen. Kolasin is blijkbaar een skioord, en er staat reclame naast de weg van een ski-resort. Aangezien die hotels meestal droogkamers hebben voor skimateriaal zal ons pak hier ook wel kunnen drogen. Blijkt zelfs niet nodig. Effe in de zon op ons balkon en na een half uurtje zie je er niets meer zijn ze weer kurkdroog. We klokken af op 329 km.
Het hotel in Kolasin is echt een meevaller, zowat het beste bed waar ik ooit in geslapen heb.
Het hotel is volledig met hout afgewerkt en is heel gezellig. Het personeel is heel vriendelijk en ze stellen voor dat ik de motor in hun kelder zet (er is enkel parking buiten maar ze doen echt moeite).
Ben je in de buurt:   aanrader !!!   (ook heel goed gegeten!)

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2017, 18:40:29 »

Vrijdag 2 juni 2017  naar Kotor
Het is warm als we om 9u15 vertrekken.  20°C  Dat zit al goed.
We rijden de straat van het hotel uit en pikken de route van gisteren terug op. Vanaf de eerste meter alweer mooi bochtig, heerlijk. Niets is beter om de dag mee te beginnen. Het stuk van Kolasin naar Podgorica is heel mooi.

Na Podgorica rijden we door National Parc Skadarska Jezero. In Virpazar zien we een bordje ‘Panoramic view’ in de richting van Godinje.  We verlaten de route en volgen dit.  We komen idd op een plaatsje waar we een mooi overzicht hebben.

Na enkele foto’s rijden we terug.
We drinken iets op een terrasje in Virpazar en als we vertrekken, passeren we opnieuw aan een treinspoor. Omdat er vlak achter het spoor een kruispunt is dat we over moeten stop ik voor de spoorwegovergang (het is een spoorwegovergang met slagboom en lichten).  Maar goed dat ik dat doe, want vanuit onze linkerkant komt een trein afgereden. Slagboom beweegt niet, geen geluidssignaal of licht. De trein komt aan matige snelheid aangereden, maar ik ben er zeker van dat we die met ons FJR’ke niet van het spoor gaan rijden mocht het tot een botsing komen.

Let op de stand vd slagboom op de foto  :yellow_42:

Ondenkbaar in België! Hier de normaalste zaak vd wereld.
We rijden verder over de E65 in de richting van Petrovac,  een mooi kustdorpje met heel mooi strand.
Na enkele foto’s en een terrasje rijden we verder naar Sveti Stefan, ook heel mooi!

Via Budva rijden we naar Kotor alwaar we onze bagage afzetten aan ons hotelletje. Daarna rijden we naar Lovcen. Wat een mooie weg; het uitzicht op de baai van Kotor is heel mooi.

De weg naar de top van Lovcen is zowat de mooiste weg die we tot nu toe gereden hebben. Zalig.
Daarna de 462 trappen in het gezelschap van onze kersverse vriend Zvone, die uit Split komt en met z’n motor naar Albanië geweest is.

Google zeker eens naar Lovcen,  knap  (ik ben te tam om zoveel foto's te uploaden)   :wiggleyes:

Zvone gaat voor ons een bandenwissel regelen in Split. Leuk.
Onze FJR is echt een bandenvreter, en het warme weer doet de banden zeker geen goed.
Als we de trappen terug afdalen maken we kennis met Willy uit Roemenië. Hij heeft z’n fiets mee de trappen opgsleurd. Hij vraag ons of we een foto van hem willen nemen.
Hij vraagt ons van waar we komen en hij vraagt ons of we de Transfagarasan highway al gedaan hebben in Roemenië. Straf, want de Transfagarasan staat zeker nog op onze bucket list.
De afdaling van Lovcen is heel erg mooi, we rijden nu naar Cetinj maar dat is een beetje tegengevallen.  Dan via de R-1 terug naar Kotor. Wat was dat? De weg was onderbroken. Ik kan fout zijn (dat zullen de beelden van onze actioncamera uitwijzen) maar ik heb geen bord met de aanduiding ‘werken’ gezien.
Bij werken van deze aard is het wenselijk dat men de weg afsluit. We hebben een stuk onverharde weg gehad, hoho, nie normaal.
Hahahahaha, wat een avontuur.  Met deze beelden gaan we nog een tijdje lachen.

Zaterdag 3 juni 2017
Vertrek in Kotor met bestemming Mostar. We rijden de baai helemaal rond via Kamenari in de richting van Kroatië. Er is intussen een gigantisch groot schip aangemeerd in Kotor.

Aan de grensovergang Montenegro – Kroatië is het druk, aanschuiven. Alweer beseffen we hoe gemakkelijk we reizen binnen de E.U. zone.
De bus die voor ons stond stonk enorm; de uitlaatgassen blijven inademen tot we aan het douaneloket zijn is geen optie. Effe voorbijrijden en de chauffeur zeggen waarom.
Die begreep geen Nederlands, Engels, Duits of Frans. Gelukkig verstond de reisbegeleidster  (ferme griet!) ons wel en begreep ze waarom we voorgekropen zijn.
We schuiven samen met een FJRrijder uit Portugal aan. Volgens hem hebben we een goede smaak qua moto   8)
Na de grenscontrole via de kustlijn naar Dubrovnik. Onderweg zien we een bordje ‘Sokol Grad’. Blijkt een oude burcht te zijn. We volgen dit bordje en bezoeken dit oude gebouw.

Prachtig uitzicht. Helaas komen er wolken opzetten en begint het lichtjes te regenen. Dan maar terug de route richting Dubrovnik verderzetten.

We houden in Dubrovnik halt om eens door oude stadsgedeelte te wandelen. Het is broeiend heet. 35°C.
Zalig in motorpak tussen de zomersgeklede mensen flaneren.    :toofunny:

We eten er een ijsje en rijden verder richting Mostar.
Als we in Slano de mooie glooiende kustweg verlaten komen we aan de grenspost van BIH.  We merken meteen het verschil qua wegdenk. We rijden we over een ‘single track’ die aan herstelling toe is. Ik slalom van put naar put....
Op een gegeven moment passeren we aan een meer, en in dat meer staan her en der bosjes. We maken er enkele foto’s van want een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Als we in Mostar aankomen hangen er donkere wolken boven de stad.  We willen de straat van ons hotel inrijden maar….  Er zijn wegenwerken en we moeten serieus omrijden. En dat terwijl we het hotel zien liggen op 100m! Zonder deze wegenwerken hadden we het hotel droog bereikt.  Murphy besliste echter anders. We krijgen weer een flinke plensbui over ons heen. Gelukkig kunnen we nu wel ons regenpak aandoen, waardoor we droogblijven. Aan ons hotel aangekomen lijkt het of dit hotel gesloten is. We bellen aan en een hele vriendelijke dame trotseert onder haar paraplu de regen om ons te helpen. We maken een praatje met haar en het is al snel laat……  te laat om deftig te gaan eten.  Dan maar een ‘snelle hap’.

Zondag 4 juni 2017
We staan om 6u op om naar de oude brug van Mostar te wandelen zodat we er in alle rust enkele foto’s kunnen maken.

Blijkbaar geen moment te vroeg, want nadat we enkele foto’s gemaakt hebben bleek dat er nog toeristen hetzelfde gedacht hadden. Enkele vrijwilligers van de brandweer was er ijverig in de weer om de brug en de straten proper te spuiten.

Na het ontbijt hebben we ‘toerke’ gereden,  deze rit hebben de de TT van Herzegovina genoemd. We waren inrichter en enige deelnemer!
Amai wat was me dat een ferme rit. Er was weinig verkeer en het parcours was enorm bochtig. Uiteraard weer zeer mooie plaatsjes gepasseerd, hele mooie natuur.

Maar goed dat we Svone gevraagd hebben om voor ons in Split een setje banden te arrangeren  >:D
Onderweg hebben halt gehouden aan de Kravica watervallen. Stukje gezwommen, heerlijk.

Na de verfrissende duik rijden we terug richting Mostar. Onderweg worden we in een dorpje door een local hero op een scootertje voorbijgestoken. Hij waande zich de held van de maand, op z'n scooter een zware motor inhalen,  cool. 
Hij gaf gas alsof hij binnen enkele seizoenen in de voetsporen van Rossi ging treden.
In z'n tshirtje reed ie dik 100 km/u en hij keek geregeld achterom 'volgt ie nog?'.
Zelf ook jong geweest, dus ik haal hem niet in, en geef hem de indruk dat ie te snel gaat voor ons....  ik blijf op een afstand van hem en hij geeft het beste van zichzelf in de bochten, heerlijk om te zien   :thumbsup:

Terug aan genomen in Mostar hebben we gegeten bij Cevabdzinica Tima Irma; dit stond op Tripadvisor vermeld als het beste restaurant van Mostar. En we weten waarom. Heel goed gegeten, heel gezellige sfeer. Aanrader!

Getuige hiervan:  het plaatje van m'n mixed grill!!  Geloof me,  ik heb aardig moeten harken om dat op te krijgen!!!    :wow:

Als we terug naar het hotel wandelen worden we door een oudere man aangesproken, hij heeft enkele plastieken zakjes gevuld met paprika’s en wil deze verkopen. Lekker,  maar zo veel?  Geen tijd om paprikasoep te maken. Ik zeg neen, maar z’n blik verraad dat hij liever wil verkopen. De man is sjofel gekleed en omdat we al meermaals opdringerige bedelaars (de typische zigeuners die je overal ziet) weggestuurd hebben wil ik hem iets geven. Hij doet tenminste moeite om aan geld te komen.
Ik draai me om en ga terug, maar hij wil geen geld. Hij wil me voor een handvol kleingeld een zak paprika’s meegeven. Ik zeg hem dat we op ons scheurijzer geen plaats hebben, en hij weigert het geld. Hij is precies een beetje in z’n eer gekrenkt dat ik m geld wil geven, ik laat hem.

Maandag 5 juni 2017
Bye Bye Mostar. Ons blitzbezoek aan Dubrovnik laat me niet los. We rijden terug.

We passeren onderweg in Ston dat aan het begin van het schiereiland Peljesac ligt, alwaar de 'Europese Chinese Muur staat'.  Mali Ston.

Aangekomen in Dubrovnik zien we alweer dezelfde oude man op een stoel zitten met een kartonnen bordje ‘Rooms’.
Aangezien we nog geen slaapplaats hadden en graag een plaatselijke inwoner wat inkomsten gun draaien we om. Fifty joero,  come look come look. Grappig. We gaan mee kijken nadat we onze motor onder de druivelaar mochten zetten. Prachtig zicht over Dubrovnik.
De aangeboden kamer is klein, heel klein, maar het is best doenbaar. Aangezien we op booking.com de prijzen van Dubrovnik gezien hadden besloot ik om vrouwtjelief te overhalen om bij Miro te blijven.
Aangezien Miro ons wou rippen door €10 pp voor een ontbijt te vragen hebben we dat gelaten voor wat het was. Hij was opgelucht. Waarschijnlijk vraagt hij zoveel om te mensen te ontmoedigen.
Nadat we gedoucht hebben gaan we enkele honderden trappen naar beneden om in het oude Dubrovnik te gaan eten. Leuke terrasjes, gezellig. Wij zijn blij dat we teruggekomen zijn.
Maken na het eten een praatje met 2 dames uit Nieuw-Zeeland. Fijn verhaal. Ze zijn jaloers op ons omdat we kunnen reizen zonder het vliegtuig te moeten nemen.
Na het eten flaneren we nog wat door de oude stad. We gaan naar de oude omwalling en genieten er van de mooie zonsondergang.
Wat hebben we het goed.....  genieten!

Dinsdag 6 juni 2017
Als we willen vertrekken ga ik naar Miro om af te rekenen. Ik had enkel Kuna’s maar hij wil perse Euro’s. Vraag me niet waarom. Kuna is de lokale munt, en we zaten zo goed als door onze Euro’s heen dat ik hem zeg dat ik met Kuna wil betalen. Hij kan niet teruggeven zegt hij. Raar.
Hier zit weer iets achter. Zeg hem dat het Kuna’s zijn of met betaalkaart. Betaalterminal heeft hij niet en hij heeft geen Kuna’s om te wisselen. Ik maak me een beetje boos en zeg hem dat ik de bagage in de koffers van de motor ga steken en dat hij intussen tijd heeft om wisselgeld te zorgen, zoniet kan hij achter z’n geld fluiten. Hij was boos.
Als we alles klaar hebben ga ik terug, en raar maar waar, zonder dat hij weggeweest is ligt er wisselgeld op ons betalingsbewijsje klaar.
Aangezien hij zich serieus had zitten opjagen had ik gezegd:  film eventjes dat ik hem Kuna’s ter betaling wil aanbieden. Toen hij dat zag was ie stil. Hij draait zich om en gaat weg. Rare typ.   (strekevent begot!)
We vertrekken richting Split om nieuwe banden te laten leggen.

Onderweg zien we een busje met een wel zeer bizar opschrift.... 

er zal een markt voor zijn in Kroatië   :greddy:

In Split laten we een nieuw setje banden leggen, in de zaak waar we terechtkomen is men zeer vriendelijk en behulpzaam.
Om de een of andere reden had ik er meteen vertrouwen in dat onze motor hier in goede handen was.

De monteur deed zijn best om Engels te spreken en ging heel secuur te werk.

Om de een of andere bizarre reden willen we daarna op onze nieuwe banden doorrijden naar Roemenië.
De Transfagarasan willen we al langer doen,  en van thuis uit is dat wel heel ver. Nu is het 2 dagen doorbijten. Om 14u30 is de moto voorzien van nieuwe schoenen en we kopen 2 nieuwe gele fluohesjes en we gaan de snelweg op en volgen de snelste route naar Fagaras. Zot!   :yellow_39: :yellow_39:
Na een dikke 500 km gaan we een hotel zoeken Nog nooit een probleem geweest; ditmaal wel.
Het is bijna 22u als we in Sobe Hermelin arriveren. We zitten in het plaatsje Popovača (dit is volgens mij het Kroatisch voor hol van pluto).
Een zeer vriendelijk boerinneke laat ons binnen, de eerste indruk is OK. We nemen de kamer, en ik doe m’n vest uit om terug naar beneden te gaan om de bagage te halen. Ik kom terug boven en m'n liefste zegt me dat de kamer niet zo proper is als we op het eerste zicht vermoedde.
Damn. Effe oppe tanden bijten, want het is al laat en we zijn moe.

Noteer dit,  zodat je zeker weet dat je hier NIET moet zijn  :yellow_55:

Woensdag 7 juni 2017
Na een nachtje tobben zeg ik ’s morgens dat het me verstandiger lijkt om de Transfagarasan toch maar te laten voor wat het is. Zo een grote omweg, zonder enige voorbereiding.
Er is in die buurt zoveel meer dan enkel die pas. We nemen de beslissing om onze reis zoals ze gepland is verder te zetten. We rijden binnendoor terug richting KRK. Het is de eerste keer deze reis dat het fris is. Slechts 15°C bij vertrek, dat zijn we niet gewend.
Onderweg passeren we een opvallend ooievaarsnest. Prachtig.
Jullie vragen zich waarschijnlijk af hoe het komt dat ie niet uit z'n nest valt. Schijn bedriegt. Ik krijg de foto hier niet goed weergegeven.  :toofunny:

We rijden verder richting KRK alwaar we rond 13u arriveren.
Amai dat was een mooi bochtig parcours. In KRK eten we in de oude haven, heerlijk.

Restaurantje is Konoba Corsaro.  Beste tonijnfilet ooit gegeten in Kroatie  :)
Ziehier het uitzicht dat we hebben terwijl we eten.

Tijdens onze maaltijd krijgen we gezelschap van een grote meeuw,  die wel heel erg dichtbij kwam.  Aan de reactie van de obers te zien was het een vaste klant   :)

Aangezien we gisteren na de bandenwissel te laat waren om KRKA te bezichtigen zijn we na ons middagmaal naar Zaton gereden. De kustweg is adembenemend. Grote mooie weg, goede asfalt, mooie zichten, prachtige overzichtelijke bochten. Genieten!!
Onze Schotse vriend David raadde ons hotel ‘The Admiral’ aan. Hij verbleef er vorig jaar. En ja, het hotel is goed! De kamer met zicht op het water is dik in orde.

We blijven hier 2 nachten en we geven ons vuil wasgoed af want we zitten weer bijna door onze voorraad heen.

Donderdag 8 juni 2017
Na het ontbijt naar KRKA. Met de boot naar Roski slap en onderweg effe halt houden op het eilandje Visovac.
Op het eiland wacht een gids ons op; hij geeft wat uitleg over het eilandje:  leuk om weten. 
Vlakbij Roski slap stopt de boot en we eten er iets.

Spijtig dat we niet weten dat er vanalles leuk te doen is op wandelafstand want de halte duurt te lang en we hebben er onze tijd een beetje verprutst.
Na de boottocht doen we de KRKA wandeling, deze gaat over een houten looppad door het bos naar de grote watervallen. Hier mag je zwemmen. Spijtig dat ik dit niet wist anders had ik zwemgerief meegebracht.
Als we terug aan de motor zijn rijden we nog door naar Manojlavac slap maar dat was zo moeilijk te bereiken,  dat hebben we gelaten voor wat het was.
’s Avonds eten we in het restaurant Porat, gelegen naast The Admiral,  en dat is ook heel goed meegevallen.
Zicht op de baai,  prachtige zonsondergang. Damn,  life’s good!

Vrijdag 9 juni 2017
Vertrek uit Zaton,  richting Slovenië.  Omdat de kustweg van woensdag zo mooi was, rijden we terug langs deze weg. Heerlijk.

We verlaten Kroatië en rijden verder richting Celje.
Zeer mooie glooiende wegen. Me like!
We houden halt in Novo Mesta om te overnachten. We komen er terecht in Hotel Gedzo. Dit is alweer een aanrader. Mooie recent ingerichte kamer, lekker eten, vriendelijke uitbater….  Top !
Na alweer een overdaad aan bier gaan we moe maar voldaan slapen.

Zaterdag 10 juni 2017
We rekenen af in Hotel Gedzo en we krijgen er een fles wijn cadeau. Niet meteen praktisch om mee te nemen als je met de motor bent, maar die vriendelijke man zijn cadeau weigeren is not done.
Op weg naar Celje om het kasteel te bezoeken.  De weg is net als gisteren zeer mooi om met de motor te rijden. Op pakweg 20km van Celje is het schermpje van onze GPS maagdelijk blank.
Er staan geen wegen op. Vreemd... 
Aan het kasteel aangekomen neem ik de laptop er effe bij om kaarten in te laden terwijl de wederhelft de rondgang van het kasteel maakt. Na 3 tassen sterke koffie zijn de kaarten opnieuw ingeladen. Alles werkt weer. Misschien toch tijd voor een nieuwe Zumo of TT rider?
Nadat ze het kasteel gezien heeft zetten we de koers verder. Alles in Slovenië is mooi en bochtig.

Onderweg halt gehouden voor een Sloveense Smorn (kaiserschmarrn).
We bestellen elk een portie en de ronde goedlachse serveuse zegt ons dat de porties vrij groot zijn, dat we met 1 portie toekomen. 
OK,  1 portie dan.
Amai.  1 portie krijgen we met ons 2-tjes al niet op. Hier kan je met 4 personen van eten!

Daarna rijden we via Tolmin naar Bohinj alwaar we naar Slap Savica gaan.

Nu rijden we verder, het Triglavski Narodni park Bled binnen.

Een mooi weerzien. We arriveren in Penzion Kaps. Ook een aanrader. We hebben een studio op wandelafstand van het pension.
Er is een groot terras met zicht op het eilandje van het meer van Bled (Blejsko jezero)
Na een verfrissende douche wandelen we het centrum in voor een cocktail en een pintje op een terrasje.

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #23 Gepost op: 29 juni 2017, 18:40:46 »

Zondag 11 juni 2017
Opgestaan met een lichte kleffe bek. Die laatste halve liter was er toch eentje teveel.
Het ontbijt in pension Kaps is geweldig goed. Hele mooie inrichting, we wanen ons in Oostenrijk, alles mooi met hout afgewerkt. Dit noteren we voor een volgende bezoekje.
Na het ontbijt laten we ons met een bootje naar het eilandje van het meer van Bled varen.

Dit stukje Bled lijkt wel geannexeerd door Japan. Het krioelt er van Japanners met selfiesticks!

Het is middag als we terug zijn.  Na een klein snackske rijden we met de motor naar het kasteel van Bled. Daarna rijden we naar Pericnik Slap. Het laatste stukje weg was onverhard en enorm stoffig omdat vele automobilisten er nogal snel doorvlammen. Na het bezichtigen van de waterval met een omwegje, opnieuw door een (ander) stuk van Triglavski Narodni park weer naar Bled. Eventjes houden we halt aan Villa Bled, het vroegere buitenverblijf van Tito.
Ik had er graag een tasje koffie gedronken maar het ziet er niet naar uit dat we er in ons vakantieoutfitje welkom zijn. Foto en rechtsomkeer.

We zetten ons op ons terrasje en eten er pizza en kraken de fles wijn die we in Novo Mesta gekregen hebben.

Man, dat was een grote pizza!  Doos geplooid en in m'n polyvalente topkoffer gestoken  :toofunny:

We waren wel verplicht om de fles leeg te drinken, zo hebben we minder gewicht; minder verbruik en minder bandenslijtage. Banden? Euhm......   ::)
Onze nieuwe banden zijn trouwens al weer goed begaaid   :iono:

En bij een flesje wijn,  is een pizza toch ideaal!

Maandag 12 juni 2017
We laten Bled achter ons en rijden via de Loibl naar de Fakersee. Bij vertrek stel ik vast dat de kaap van 7.000km overschreden is. Ik ben vaak vergeten om aan het eind van de dag het aantal gereden kilometers te bekijken. Dit varieert van 350 tot 450.
Aangekomen in Muhlbach am Hochkonig besluiten we aldaar te overnachten.

Hier kwam ik destijds met enkele maten skiën. Goede herinneringen. We gaan er in het Arthurhaus Kaisersmarr’n eten want we weten dat ie daar enorm goed is,  ik kan dat gerust 3x / week eten. We waren hier nog in 2011. Het is en blijft een leuke zaak maar het houtwerk aan de buitenkant kan wat onderhoud gebruiken, net als het hout van de terrasmeubelen. Spijtig. Het eten en de bediening is nog steeds goed!

Dinsdag 13 juni 2017
Tijdens het ontbijt maken we kennis met de vriendelijke hoteluitbater die over motoren begint. Hij is zelf een fervent motorliefhebber en de klik is er meteen   :D
Na het ontbijt maken we nog enkele foto’s met zicht op de skipistes en rijden we verder, richting Dienten. Alweer leuke herinneringen als we door het dorpje rijden.
Het is alweer lekker warm,  25° bij vertrek. Wel hier een daar een wolkje,  maar hey…   who care’s ?
We rijden richting Bayern,  en vandaag zal de dag van de Umleitung worden, pffff.
Maar liefst 3 omleidingen en enkele oponthoudjes ingevolge wegenwerken. Met de motor is het wel niet zo erg als er werken zijn, met wat geluk kan je stapvoets tot aan het rode licht geraken zodat je niet lang moet aanschuiven,  maar omleidingen die slecht aangegeven zijn en u serieus doen omrijden, dat is niet zo leuk. Enfin, relax. We hebbe verlof. Ik grommel wel wat (op deze momenten is m'n duo minder blij met de intercom) maar dat blijft ook weer niet duren.

Aan een tankstation zien we een lekkere  :///M:
Dit is heerlijk speelgoed voor deze prachtige bochtige wegen  :wow:

Het is al laat in de namiddag als we eindelijk aan de Romantische strasse kunnen beginnen, maar ook dat is niet zo goed aangegeven. En, de route die ik van het internet afgehaald heb stemt niet overeen; alweer ergernis.
Gelukkig komen we terecht in een leuk hotelletje vlak langs de R. Strasse.
Mooie kamer voor een faire prijs. Lekker eten, lekker bier. www. http://hiristo.de/
Mooie afsluiter van de dag.

Woensdag 14 juni 2017
Na het reinigen van onze voorgevel ontbijten we en zetten we de rit verder.
Hele mooie tocht, maar net als gisteren ontbrak het romantische gevoel. Zal dan wel aan mij liggen zeker. Gelukkig heb ik gisterenavond m'n Duitse helm al gepolierd  ^-^
De laatste 60 km zijn er wegenwerken,  en moeten we een grote omweg maken. Zeker 50km.
Ik stel voor dat we koers zetten richting Zwarzwald; zo gezegd zo gedaan. We rijden naar Forbach, alwaar we een hotelletje kennen met motorgezinde uitbaters. De rit naar Forbach is ook heel mooi.
Aangekomen in Forbach is er een grote groep Duitse Harley fanaten aanwezig. We verbroederen bij een glas bier, plezant!   :D

Donderdag 15 juni 2017
De laatste rit van onze vakantie.  Ik heb in m’n mailbox nog een rit gevonden van ons vorige bezoek aan Forbach. Onze laatste rit begint vanaf de eerste meter al lekker bochtig.
De laatste 250 km rijden we via de snelweg.
Bij de grensovergang Duitsland – Nederland krijgen we nog eventjes een onweertje.  :yellow_5:
Het regent zo hard, dat zowat alle automobilisten met hun auto op de pechstrook gaan staan.
Omdat we bij het stilstaan nog natter zouden worden rijden we verder, enfin, rijden. Het lijkt meer alsof we op een jetski zitten.   :toofunny:   :toofunny:
We zien dat het een plaatselijk onweer is; in de verte schijnt de zon en we tuffen rustig verder. Enkele ogenblikken later schijnt de zon en ons motorpak is snel weer droog.
Thuisgekomen hebben we 8800km op de teller.   Memorabel tripje  8)

Heb voor vertrek de moto binnengebracht voor onderhoud, die gaan raar opkijken als ik straks bel voor volgend onderhoud  :)  :)

Offline BIG charlie

• Grand Prix Winner
« Reactie #24 Gepost op: 29 juni 2017, 19:26:59 »
Mooie verslagen en dito foto's  :thumbsup:
Leuk om te lezen.

Grtz
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline Motorsport88

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2017, 19:33:49 »
Nice tripje 👍

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2017, 20:59:22 »
Mooi en zeer uitgebreid ritje  ^-^

Ben van plan om volgend jaar met de motor naar hongarije te gaan
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2017, 21:43:02 »
Mooi en zeer uitgebreid ritje  ^-^

Ben van plan om volgend jaar met de motor naar hongarije te gaan

Niet doen!!

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #28 Gepost op: 29 juni 2017, 21:47:36 »
Niet doen!!

Zo een ramp ?

Bij mij zou het wel autobahn zijn, en daarna rondrijden in hongarije omdat ik hier logeer bij mijn ouders dan ( zoals nu )
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2017, 21:49:28 »
Nee, maar eens ge daar mee gaat beginnen gaat ge eindigen zoals ik!  't Is verslavend  :toofunny:   :toofunny: