Auteur Topic:  1984 - E24 - 635csi  (gelezen 51419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
1984 - E24 - 635csi
« Gepost op: 17 oktober 2011, 21:13:18 »
 ;)Genoeg geraden in het E12 topic. Ik zal mijn nieuw speeltje eens voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2014, 20:01:30 door b_ken »

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:14:20 »
Vandaag net op tijd thuis om nog een paar foto's van de vuile auto te maken.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:14:44 »
The story behind the car.

Ik vind in Mons deze 635 csi, bouwjaar 1984 met ‘slechts’ 150.000KM. Vorige zaterdag  gaan kijken. Ik had al op voorhand een goed gevoel, want ik had me erop voorzien de auto meteen te kunnen meebrengen wat dan ook gebeurd is.
Blijkbaar is de auto ongeveer 6 jaar geleden in beslag genomen. Het duurt tot nu voor gerechtelijke procedure achter de rug is, en de auto uiteindelijk verkocht kan worden. Wat de reden was voor de inbeslagname weet ik niet maar ik heb nog geen lichaamsdelen gevonden en ook de geur is volkomen normaal.   De niet overdreven KM-stand is een pluspunt. Dat het ondermeer een gevolg is van 6 jaar stilstaan kan voor enkele problemen zorgen. De motor draait echter perfect en zonder ‘nare’ geluiden, koppeling, versnellingsbak, diff werken feilloos. Zelfs de remmen schijnen niet vast te hangen.  Hij zal het lange stilstaan op het eerste zicht  goed doorstaan hebben. 
De auto is voor 95% volledig origineel. De 5% verliest hij wegens niet meer de originele radio, en één achterflank die niet meer in originele lak staat. Qua opties is bijna alles aanwezig wat je in een 635 kan wensen.   Heel tof vind ik de doglegg 5-versnellingsbak , het sper differentieel en de sportzetels. Maar ook een (nog werkende) airco, een open dak, cruise control, een boordcomputer zijn mooi meegenomen.  Zelfs ruitenwissertjes op de koplampen ontbreken niet. Moest het nu nog een leder interieur zijn zou ik hem voor zijn tijd echt full option durven noemen. Misschien ooit eens proberen te upgraden naar leder, alhoewel het stof perfect is. Zelfs aan de bestuurderszetel zijn geen beschadigingen of scheuren van instappen te bespeuren.
De roest aan de carrosserie valt bijzonder goed mee. De bekende punten aan de bodemplaat, de voorste binnen en buitenspatborden zijn keihard. Ook rond de veerpoten in de koffer en de onderzijde van de deuren is geen roest te bespeuren. De achterste wielranden is er eentje perfect, en eentje goed aan het roesten. Net die niet meer in originele lak staat. Dit zal een pruts-herstelling geweest zijn van een ongelukje lang geleden. Het zal geen ernstig ongeluk geweest zijn want in de koffer staat alles nog perfect strak.
Een paar minpunten zijn niet te verwaarlozen. De auto schreeuwt natuurlijk om eens goed gepoetst te worden, binnen en buiten want dat is jaren niet meer gebeurd. De lak is zodanig ‘begaaid’ dat een volledige respray de enigste optie is.  De uitlaat klinkt niet meer normaal, en gaat moeten vervangen worden. De velgen zijn van het type “TRX rommel” en zullen ook moeten vervangen worden.  Een paar “prullen” werken niet meer; zoals de boordcomputer en de achterste elektrische ruiten. Dat zie ik nog wel allemaal passen in een mini-project, en dan staat er een 635csi in een staat, met een KM-stand en met opties zoals je ze niet meer op elke hoek van de straat zal vinden.

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:21:08 »
Zalig!

Ik kijk er al naar uit om deze 635csi in perfecte conditie te zien staan!

Succes met de opknapwerken  ;)

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 717
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:21:17 »
 :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline MC

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 57
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:21:58 »
Veel succes met je nieuwe project!!!  :drool:

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2115
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:24:11 »
Ik wist het  8) :gayfight:

Ziet er een mooi exemplaar uit, met geen onoverkomelijke zaken, tenzij bij de respray nog zaken aan het licht komen...(ga je hem volledig strippen ?). Achterruiten is typisch de motortjes die kapot zijn of vastzitten aangezien bijna niemand die ooit gebruikt wat ook logisch is aangezien er enkel twee rompen achterin een E24 passen  ;D

Proficiat, en hopelijk krijgen we snel wat meer te zien!

Offline pieterjan99

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4484
  • bmw e61 525d
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:25:09 »
Super!!!

Veel succes met deze prachtige wagen!
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant - BMW F20 114i

Offline kenson

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1646
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:28:35 »
Proficiat met deze karakterbak!   :thumbsup:

Ben benieuwd om hem irl te zien!
1987 Mercedes W126
1990 E30 325i
1998 E36/8 Z3 M Coupé
2005 E91 330i

Offline zaij

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 117
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:42:53 »
Dikke kar kerel, Have fun with it!!!
I have lived...

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6794
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:54:53 »
Proficiat!  :thumbsup:

Ik kom zo rap mogelijk kijken  :)

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2011, 08:29:04 »
De man heeft stijl!  ;)
Welkom bij de E24 club.

als ik het goed heb, staat hier op het forum ergens een beige lederen interieur te koop voor een E24 voor nie al te veel sollen. Snel wezen of ik ben ermee weg. Wat betreft die achterraam motorkes, als ge die eens opendraait en op de juiste plaats een dreun geeft, dan werken die terug (bij mij toch ;) ). Door ze meer te gebruiken, gaan ze terug beter werken. Pas op, als het contact afstaat, werken de motorkes nooit, behalve als je de bestuurdersdeur opent. Dit kan je alvast frustaties besparen als je dubbelgeplooid zit achterin je coupé.
Veel plezier ermee :)
Dave

Offline pa520

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 343
  • E91 320d 2006
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #12 Gepost op: 18 oktober 2011, 09:37:46 »
Mooie opvolger.  :thumbsup:

Trx velgen blijft lastig. Heeft wel wat maar niet echt meer van deze tijd.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #13 Gepost op: 18 oktober 2011, 11:51:50 »
Ik wist het  8) :gayfight:

Ziet er een mooi exemplaar uit, met geen onoverkomelijke zaken, tenzij bij de respray nog zaken aan het licht komen...(ga je hem volledig strippen ?). Achterruiten is typisch de motortjes die kapot zijn of vastzitten aangezien bijna niemand die ooit gebruikt wat ook logisch is aangezien er enkel twee rompen achterin een E24 passen  ;D

Proficiat, en hopelijk krijgen we snel wat meer te zien!


Wat is volledig strippen ? Als dat zo is als mijn E12 ...




... nee dat ga ik niet meer doen omdat ik daar ook geen reden voor zie.

Alles wat nodig is om de buitenkant perfect te kunnen spuiten zal wel gebeuren. (ruiten eruit, alle sierlijsten, lichten, bumpers ... dat soort dingen.)



De man heeft stijl!  ;)
Welkom bij de E24 club.

als ik het goed heb, staat hier op het forum ergens een beige lederen interieur te koop voor een E24 voor nie al te veel sollen. Snel wezen of ik ben ermee weg. Wat betreft die achterraam motorkes, als ge die eens opendraait en op de juiste plaats een dreun geeft, dan werken die terug (bij mij toch ;) ). Door ze meer te gebruiken, gaan ze terug beter werken. Pas op, als het contact afstaat, werken de motorkes nooit, behalve als je de bestuurdersdeur opent. Dit kan je alvast frustaties besparen als je dubbelgeplooid zit achterin je coupé.
Veel plezier ermee :)
Dave


Dan zal ik eens zoeken want jij zal geen linkje sturen zeker  >:D

Achterruiten had ik geprobeerd met draaiende motor, met de knopjes naast de pook en ook met de knopjes achteraan ... dood als een pier. Maar ik ga dat wel gemaakt krijgen. Ik hou wel zo niet van hamer toestanden, tenzij het is om nagels in te kloppen.

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:13:12 »
Dan zal ik eens zoeken want jij zal geen linkje sturen zeker  >:D

Achterruiten had ik geprobeerd met draaiende motor, met de knopjes naast de pook en ook met de knopjes achteraan ... dood als een pier. Maar ik ga dat wel gemaakt krijgen. Ik hou wel zo niet van hamer toestanden, tenzij het is om nagels in te kloppen.

Linkje zal niet nodig zijn want interieur is weg precies. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat henniee24 't verkocht.

Om terug te komen op het venstermotor-verhaal:
er zit een afdekplaatje op dat motorke dat je eraf haalt met 3 of 4 vijzen. Als je dat afdekplaatje eraf hebt, dan zie je rechts een groot tandwiel, en links een draadstang of vijzel die het tandwiel aandrijft. Die draadstang is bovenaan bolvormig en roteert zo in het ijzeren geheel. Deze bolvorm zit verstopt achter een plastiekje dat je gemakkelijk kan verwijderen met een rechte schroevendraaier. Oppassen dat het plastiekje niet naar beneden dondert, anders kan je het gaan zoeken onderin het plaatwerk van de zijkant.
Als ik met de schroevendraaier die bolvorm beroer, dan doet ie 't weer. 't is precies of 't motorke soms op een dood punt komt als de ruit op z'n maximum beneden is.
En het leuke daaraan is: meestal doet ie 't wél, maar soms nie  >:(

Dave

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:17:08 »
Staat er toch nog, en 't is nie henniee24. 2x verkeerd.
http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=26627.msg692274#msg692274

Als gij 't nie koopt, dan ga ik het eens bezien, kwestie van een reservke te hebben.

Dave

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:33:28 »
Thx,

Het is bijna gratis, dat in elk geval. Maar het ziet er niet echt uit zoals ik hoopte. Ik zou ook mijn sportstoelen kwijt zijn, en ik vrees eigenlijk dat het uit een E24 van de eerste generatie komt. Dan passen de deurpanelen en de voorstoelen niet. Dan is het zeker een no-go voor mij.
 

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #17 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:35:53 »
Linkje zal niet nodig zijn want interieur is weg precies. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat henniee24 't verkocht.

Om terug te komen op het venstermotor-verhaal:
er zit een afdekplaatje op dat motorke dat je eraf haalt met 3 of 4 vijzen. Als je dat afdekplaatje eraf hebt, dan zie je rechts een groot tandwiel, en links een draadstang of vijzel die het tandwiel aandrijft. Die draadstang is bovenaan bolvormig en roteert zo in het ijzeren geheel. Deze bolvorm zit verstopt achter een plastiekje dat je gemakkelijk kan verwijderen met een rechte schroevendraaier. Oppassen dat het plastiekje niet naar beneden dondert, anders kan je het gaan zoeken onderin het plaatwerk van de zijkant.
Als ik met de schroevendraaier die bolvorm beroer, dan doet ie 't weer. 't is precies of 't motorke soms op een dood punt komt als de ruit op z'n maximum beneden is.
En het leuke daaraan is: meestal doet ie 't wél, maar soms nie  >:(

Dave

Thx voor de uitleg. Ik ga er mij zeker meer bij kunnen voorstellen als ik het eens zelf gezien heb.

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1808
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2011, 13:17:28 »
is volgens mij inderdaad uit een serie 1 (achteraan geen gordels).

je kan misschien je eigen zetels evengoed laten overtrekken.

Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4507
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #19 Gepost op: 18 oktober 2011, 18:16:20 »
Mooie E24, die met de nodige zorgen weer meekan voor jaren ;)
Proficiat met de aankoop en succes met de werken :thumbsup:
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:12:06 »
Vanavond even tijd gehad om de 635 nog eens tegoei te bekijken. En aangename verrassing ontdekt. Mijn oog valt ineens op een klein doorzichtig stickertje op de achterruit. Van een garage in Madrid  :blink:

Dan ben ik de papieren eens goed gaan onderzoeken en heb gezien dat het gelijkvormigheidsattest in 2001 gemaakt is. Het inschrijvingsboekje is ook van deze datum. Ik ben dus nu 99% zeker dat de auto van nieuw tot  2001 in Spanje gezeten heeft, en in 2001 naar België ingevoerd is. Dit verklaart de opties airco en open dak wat toch redelijk uitzonderlijk is. Van 2001 tot de inbeslagname ergens in 2005 heeft de auto bij één en dezelfde een Belgische eigenaar gezeten. 17 jaar in spanje rijden, dan slechts 4 jaar in Belgie rijden en dan stilzetten vind ik nog niet zo slecht. Veel zout en slecht weer gaat hij niet gezien hebben. Ik ben er nog zekerder van dan gisteren dat ik geen roest-verrassingen ga vinden. Het was al niet normaal dat op de plaatsen waar heel veel 6 en 5-series roesten, deze gewoon intact is. Me Happy.

« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 20:19:12 door b_ken »

Offline pa520

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 343
  • E91 320d 2006
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #21 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:19:04 »
Mooi hoor, scheelt je een hoop ellende. Roest is altijd erger dan je verwacht.

Offline H@ns

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1071
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #22 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:19:11 »
Schone aankoop!

Veel plezier ermee!  :)

Offline neonblauw

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2081
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #23 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:41:47 »
BMW 2002 Automatic - BMW 2002 - BMW E30 318i Coupe - BMW E30 318i Cabrio - BMW F22 M235i - BMW E91 318d Touring

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2011, 09:15:38 »
prachtige aanwinst
heb nog een link naar iemand die een 635csi in afbraak heeft    http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/bmw/te-koop-bmw-635-csi-104670117.html?list_cat=bmw&start=451


Ik ga zijn gegevens in elk geval bijhouden, ook al zie ik nu niet meteen iets in zijn advertentie dat ik zoek.
Bedankt.  :thumbsup:

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1048
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2011, 11:49:57 »
Peter toch, ik wist het e! een 6 reeks  :bow:
En dan nog zo'n proper exemplaar  :thumbsup:
Dat open dak en airco en die geschiedenis van in spanje, en dan nog een die km stand...  :drool:  :drool:  :drool:
Ben erg benieuwd om die in't echt te zien  :exited:
Kom je ook naar de bij1komst de 6de?
http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=29216.0

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:20:13 »
Ik ga er pas mee buiten komen als hij in orde is. Na de respray dus, en dat gaat spijtig genoeg niet lukken tegen 6/11. Hopelijk ergens in de lente. Dan ga ik wel proberen wat meer aanwezig te zijn op m&g's of rondritten.

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1048
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:08:08 »
Spijtig dat je'm nog ni buiten laat spelen met de jongens  :-\
Maar des te nieuwsgieriger men zal zijn naar het resultaat  8)
Alle succes toegewenst in alle geval  :thumbsup:

Offline Horst

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 65
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:23:41 »
knappe 6 precies :D
die geschiedenis van Spanje kan idd wel eens positief geweest zijn voor de kas zelf :thumbsup:
Today I told my car it's okay for it to tell me if it's a transformer. It didn't answer. I figure it's just waiting for the right moment.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9288
Re: 1984 - E24 - 635csi
« Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:45:19 »
Zaterdag is precies koopdag. Vorige week de auto, vandaag de velgen  :exited:

Ondanks dat er een paar zeer bruikbare sets aangeboden werden door mede BB'ers kon ik toch niet weerstaan aan deze set. Het is een set BBS RC 090 geworden in de maten 8,5x17 rondom. Randen zijn gepolierd en ze zien er praktisch nieuw uit. ik ben aan de binnenkant moeten gaan zien omdat ik eerst nog twijfelde of ze wel ooit gereden hadden. Het is geen spectaculaire keuze want je ziet ze veel opduiken onder de generatie E24/E28. Daar is dan ook een goede reden voor.
Toch was het nog niet echt mijn eerste keuze, die komt misschien later nog wel eens.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2011, 18:56:05 door b_ken »