Auteur Topic:  Geflitst...  (gelezen 189251 keer)

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Geflitst...
« Reactie #3450 Gepost op: 8 augustus 2017, 12:45:52 »
Als het echt om verkeersveiligheid zou gaan zou het wegdek aangepast worden, heel wat borden verdwijnen zn zouden ook fietsers een soort permissie moeten krijgen, want die denken dat verkeersregels voor hen niet gelden.

Of dan zouden ze gewoon op kosten van de autorijder een snelheidsbegrenzer laten inbouwen zodat afhankelijk van de zone nooit sneller kan gereden worden. => Ben ik grandioos tegen trouwens, er zijn mensen die veiliger achteruit aan 80 door de bebouwde kom rijden dan veel sukkels aan 45. Geef de mensen hun vrijheid (binnen bepaalde perken) en koppel gewoon zwaardere gevolgen aan de consequenties. Maw: ongeval veroorzaakt EN aansprakelijk: zeer strenge straf. Dat zal meer ontradend werken. Ik heb niets tegen wat sneller rijden dan toegelaten, ik doe dat ook, wel tegen de gevolgen. En dat heb je vaak in eigen hand.

Die flitsers zijn gewoon melkkoeien. Ze hebben niet liever. Een malloot kan aan 30 ook iemand overhoop rijden als het toch over snelheid moet gaan.

Fietsers die denken dat het zebrapad mag overgefietst worden aan hoge snelheid (ouwe zakken die plots behoorlijk snel er over knallen met hun Duracellfiets...Is dat niet gevaarlijk? )

Voetgangers die zomaar oversteken. Tractoren die ganse karavanen ophouden of mensen die niet snel reageren aan het groen licht wekken frustratie op en dat zorgt dan weer voor domme manoeuvres... waarom doet men hier niets aan als het toch over veiligheid gaat? Dat brengt niets op he.

Net zoals het betalend parkeren op straat. Er is toch geen zinnig mens die zijn auto aan de rand van stad zet en dan met een bus naar het centrum gaat... Waarom moet dat zo uitgemolken worden? Voor de "mooie" parkeerplaatsen? Voor 3 euro per uur zou die parkeerwachter die ganse rij auto's in het oog moeten houden zodat er niemand tegenkletst.

Ik wijk af, maar dit is idd allemaal geldgewin. Stel dat iedereen binnenkort zijn auto laat staan, zowat alles via al dan niet buitenlandse webshops aankoopt en van thuis werkt, dan zullen ze pas merken wat voor inkomstenbron verdwijnt..,

Offline Trotterke

• Qualifying
  • Loving my beemer
« Reactie #3451 Gepost op: 8 augustus 2017, 14:57:36 »
Kleine tip: neem een Coyote. Het is niet honderd procent waterdicht, maar t komt aardig in de buurt. Ik ben al vaak "gered" geweest
hierdoor.

Wat helemaal sluitend zou zijn, zijn die tegenflitsende nummerplaten of nummerplaten met infrarood beschijning waardoor deze
niet meer gelezen kunnen worden.

Inderdaad. Ben hier zeer tevreden van tot heden.

Leg uit tegenflitsende nummerplaten en infarood.
Vnl waar te vinden 😂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Trotterke: X5 m50d (E70) - Mini Cooper S Cabrio (R53)
Before:535d (E61) - 525d (E39) Touring

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3452 Gepost op: 8 augustus 2017, 15:18:27 »
Coyote heeft me de laatste maand 1 x serieus gered van zeer zware snelheidsovertreding, maar 2 keer in korte tijd niet verwittigd voor een controle in zone 50... dus 2 keer een (klein) prijsje want gelukkig maar wel te laat gezien.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3453 Gepost op: 9 augustus 2017, 00:06:55 »
Inderdaad. Ben hier zeer tevreden van tot heden.

Leg uit tegenflitsende nummerplaten en infarood.
Vnl waar te vinden 😂

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er zijn nog voorbeelden en eerder op dit forum postte ik al eens de vraag of iemand hier ervaring mee had,  maar dit
is een site waar ze een tegenflitsende nummerplaatcover verkopen: https://www.nophoto.com/pages/how-it-works

Dit biedt echter geen bescherming tegen infrarood camera's, dus daar bestaat ook een cover voor zodat de nummer-
plaat onzichtbaar wordt voor dit soort camera's.

Dit soort spul vind je wel makkelijk op internet. Ik had gewoon graag eens in real life gezien. Als dat meevalt en het is
verkrijgbaar voor EU-platen, dan ruik ik een stevige groupbuy.

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #3454 Gepost op: 9 augustus 2017, 07:32:52 »

Er zijn nog voorbeelden en eerder op dit forum postte ik al eens de vraag of iemand hier ervaring mee had,  maar dit
is een site waar ze een tegenflitsende nummerplaatcover verkopen: https://www.nophoto.com/pages/how-it-works

Dit biedt echter geen bescherming tegen infrarood camera's, dus daar bestaat ook een cover voor zodat de nummer-
plaat onzichtbaar wordt voor dit soort camera's.

Dit soort spul vind je wel makkelijk op internet. Ik had gewoon graag eens in real life gezien. Als dat meevalt en het is
verkrijgbaar voor EU-platen, dan ruik ik een stevige groupbuy.

Zoek maar eens op wat het je kost als ze je daarmee pakken. Dan rij je nog beter met valse nummerplaten.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • DER FÜNFER FAHRER.
« Reactie #3455 Gepost op: 9 augustus 2017, 07:37:15 »
Zoek maar eens op wat het je kost als ze je daarmee pakken. Dan rij je nog beter met valse nummerplaten.
Inderdaad als ze u daarmee pakken zit ge pas goed in de miserie  :-\
LIVING AT THE EDGE, KEEPS YOU SHARP!

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #3456 Gepost op: 9 augustus 2017, 07:57:10 »
Inderdaad als ze u daarmee pakken zit ge pas goed in de miserie  :-\

Auto in beslag dacht ik? Idem als je betrapt wordt met een politie scanner aan boord.
Als je met een M rijdt is het ook maar een kwestie van tijd voor ze je vinden, zo super veel rijden er nu ook niet rond, zeker niet als je bepaalde aanpassingen gedaan hebt. Die smurfen maken er dan wel hun persoonlijke missie van.

Wat ik doe is gewoon de limiter op 160 zodat je geen grote overtredingen meer kan begaan, en sporadisch "mijnen beer gaan uitlaten" op Francorchamps  :iono:
Heb nu toch ook weeral een paar boetes opgelopen dit jaar van 128€, wat zware flitsboetes hadden kunnen zijn desondanks een coyote.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3457 Gepost op: 9 augustus 2017, 09:36:22 »
Ik weet dat auto's met een radardetector mogelijk in beslag kunnen genomen worden. Van die nummerplaatcovers met flitslampje en dergelijke heb ik geen flauw idee. In principe onttrek je je niet aan de vaststellingen. De nummerplaat is visueel leesbaar, je vuurt geen straling af etc. Nummerplaatverlichting mag bvb en wordt in de keuring niet getest op sterkte of lichtbeeld, dus kennelijk is er geen echte wetgeving over. Als dat spel nu toevallig 0,05 sec eens de krachtige nummerplaatverlichting activeert omdat ik in geen fotogenieke bui ben... ;-)

Enfin, ik weet het ook niet. Mss dat een sluwe advocaat hier wel iets mee kan. Ik kocht er anders direct ene.

Wat die infraroodblockers betreft: infrarood is dezelfde golflengte van het licht dat we kennen als warmte. Of dat dacht ik toch. Als zo een infraroodwerende nummerplaat zelf wat "warmte" afstraalt, dan kunnen we daar toch ook niet aan doen dat de politie hun apparatuur daar niet mee overweg kan?

Allez ja, er zijn de afgelopen twee jaar al meer slachtoffers gevallen aan terrorisme en criminaliteit in het algemeen. Moest men diezelfde ijver aan de dag leggen om dat crapuul te pakken dan wel alles gewoon te voorkomen, zou het er al een stuk mooier op worden. Verkeersveiligheid gaat niet alleen over snelheid, maar ook over degelijke vlakke fietspaden, verlichte en niet vervaagde zebrapaden, voldoende strooien in de winter, autosnelwegverlichting ingeschakeld laten snachts, antislipcursussen opnemen in het rijlespakket. Er is geen enkele vrouw die zelf haar oliepeil controleert of de koelvloeistof nagaat. Dat soort dwaasheden die ze nu aanleren voor het rijexamen draagt niets bij. Als ze die dingen al niet weten, is het omdat de interesse er niet is en ze toch nooit de motorkap open doen.

Levensgevaarlijke vangrails voor motorrijders, wegen die afgezoomd zijn met bomen met een stam van een halve meter breed en meer. Dat heeft al mensenlevens gekost. Ik heb er geen problemen mee hoor als belastingsgeld naar infrastructuur gaat. Liever dat dan al het geld dat richting overbodige en wollige projecten als cultuur verdwijnt, duur betaalde onzinnige studies en ga zo maar door.

Als ik dan mijn steentje kan bijdragen met een nummerplaatcover en wat juridische handigheidjes, dan sta ik daarvoor op de eerste rij. :-)

Offline ADR

• World Champion
« Reactie #3458 Gepost op: 9 augustus 2017, 09:55:38 »
Koop ik mij een buitenverblijf en ben ik meer UIT België dan IN België.

Groupbuy?

Ergens iets klein in de Eifel volstaat reeds.

Dave

Offline PeterV

• World Champion
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
« Reactie #3459 Gepost op: 9 augustus 2017, 11:02:07 »
Zwaar overbelichten met infrarood lijkt me de beste oplossing. Niet zichtbaar voor het blote oog of het nu dag of nacht is, alleen door de camera niet langer leesbaar. Een beetje handige harry zou die infrarood leds zelfs kunnen inbouwen in de bestaande nummerplaatverlichting... Doet me een beetje denken aan die infrarood LED beamers die je kan kopen voor je ip-camera, geeft een massa licht voor je camera maar zelf zie je er niets van, blijft het pikdonker.
Een cover over je plaat is sowieso niet legaal.
Mensen die zich hieraan wagen moeten wel beseffen dat ze zich op heel glad ijs begeven, als ze je met zoiets pakken ben je je wagen kwijt vrees ik...
En wees maar gerust als je keer op keer geflitst wordt met een onleesbare plaat dat ze gaan zoeken, alle ANPR camera's in de omgeving de beelden checken bijvoorbeeld van de voorkant van de wagen en ze hebben je... Tegenwoordig hangen er overal zoveel camera's dat je nergens nog onopgemerkt kan voorbij rijden zonder gefilmd geweest te zijn, dus vinden gaan ze je sowieso als ze je willen vinden...

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3460 Gepost op: 9 augustus 2017, 11:56:07 »
Wel, ik zou dat ding ook niet continu aanleggen. Enkel als ik over de snelheidslimiet heen ga. Als ik soms zie hoe vuil mensen hun nummerplaten zijn, dan geeft dat ook geen betrouwbaar beeld. Ik weet overigens niet of de politie je wagen mag onderzoeken op technologie in je auto. De gerechtelijke mss wel, maar verkeerspolitie?

Ze hebben mij al ooit gevraagd of ze in mijn koffer mochten kijken. (Grote controle langs de weg). Ik heb gezegd: "liever niet. Ik heb diepvriesvlees mee van de Makro en als die koffer open gaat komt weer warme lucht binnen (onzin natuurlijk, want die koffer krijgt sowieso warm met de zon erop).". "Jamaar, we willen graag uw brandblusser zien." "Die auto is een jaar oud, die zal nog niet vervallen zijn. Trouwens, als mijn auto ooit in de fik schiet, bel ik de 112 en maak ik dat ik wegkom. Twee keer van zeer dicht een uitgebrande camion gezien en met zo een minispel met bloemsuiker doe je niet veel hoor." Ik mocht doorrijden. Ofwel waren ze braaf ofwel mogen de gewone inspecteurs dat niet als er geen duidelijke aanwijzingen zijn? Anders zouden ze mss heel wat meer auto's controleren in de strijd tegen terrorisme, wat van mij als het een algemene regel wordt, wel mag.

Kort samengevat: wat mag een agent nu  eigenlijk wel en niet? Zij zullen natuurlijj beweren dat alkes mag, maar gezien het grootste crapuul zelfs vrijkomt door procedurefouten denk ik dat die gasten vaak hun boekje te buiten gaan. Wie weet raad? Ik denk dat het sowieso zaak is om toch altijd alles wat met een knipoog te zeggen tegen die gasten, dat kalmeert precies wel wat, maar ik vraag me nu echt af in hoeverre een gewone gendarm onderzoeksdaden mag stellen zonder toestemming van een procureur aangaande autokwesties?

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
« Reactie #3461 Gepost op: 9 augustus 2017, 12:21:16 »
@Pannenkoek

De wet op het politieambt is hierin duidelijk

Art. 29. De politieambtenaren kunnen overgaan tot het doorzoeken van een voertuig of enig ander vervoermiddel zowel in het verkeer als geparkeerd, op de openbare weg of op voor het publiek toegankelijke plaatsen indien zij, op grond van de gedragingen van de bestuurder of de passagiers, van materiële aanwijzingen of van omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat het voertuig of vervoermiddel werd gebruikt, wordt gebruikt of zou kunnen worden gebruikt :
  1° om een misdrijf te plegen;
  2° om opgespoorde personen of personen die aan een identiteitscontrole willen ontsnappen een schuilplaats te geven of te vervoeren;
  3° om een voor de openbare orde gevaarlijk voorwerp, overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdrijf op te slaan of te vervoeren.
  Zij kunnen dit eveneens wanneer de bestuurder weigert te laten controleren of zijn voertuig in overeenstemming is met de wet.
  Het doorzoeken van een voertuig mag nooit langer duren dan de tijd vereist door de omstandigheden die het rechtvaardigen. Het voertuig mag niet langer dan één uur worden opgehouden voor het doorzoeken uitgevoerd in het raam van het vervullen van de opdrachten van bestuurlijke politie.
  Het doorzoeken van een voertuig dat permanent als woning is ingericht en dat op het ogenblik van het doorzoeken daadwerkelijk als woning wordt gebruikt, wordt gelijkgesteld met huiszoeking.

Bron :   Staatsblad

Een reden is snel gevonden lijkt me  >:D

Waarschijnlijk heb je chance gehad,  want da foefke van uw diepvriesvlees, hahahahaha   :toofunny: 
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3462 Gepost op: 9 augustus 2017, 13:14:05 »
Dus.... beetje kleren en je scheermachine inleggen en zeggen dat je erin woont :)

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #3463 Gepost op: 24 augustus 2017, 21:10:15 »
@Pannenkoek

De wet op het politieambt is hierin duidelijk

Art. 29. De politieambtenaren kunnen overgaan tot het doorzoeken van een voertuig of enig ander vervoermiddel zowel in het verkeer als geparkeerd, op de openbare weg of op voor het publiek toegankelijke plaatsen indien zij, op grond van de gedragingen van de bestuurder of de passagiers, van materiële aanwijzingen of van omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat het voertuig of vervoermiddel werd gebruikt, wordt gebruikt of zou kunnen worden gebruikt :
  1° om een misdrijf te plegen;
  2° om opgespoorde personen of personen die aan een identiteitscontrole willen ontsnappen een schuilplaats te geven of te vervoeren;
  3° om een voor de openbare orde gevaarlijk voorwerp, overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdrijf op te slaan of te vervoeren.
  Zij kunnen dit eveneens wanneer de bestuurder weigert te laten controleren of zijn voertuig in overeenstemming is met de wet.
  Het doorzoeken van een voertuig mag nooit langer duren dan de tijd vereist door de omstandigheden die het rechtvaardigen. Het voertuig mag niet langer dan één uur worden opgehouden voor het doorzoeken uitgevoerd in het raam van het vervullen van de opdrachten van bestuurlijke politie.
  Het doorzoeken van een voertuig dat permanent als woning is ingericht en dat op het ogenblik van het doorzoeken daadwerkelijk als woning wordt gebruikt, wordt gelijkgesteld met huiszoeking.

Bron :   Staatsblad

Een reden is snel gevonden lijkt me  >:D

Waarschijnlijk heb je chance gehad,  want da foefke van uw diepvriesvlees, hahahahaha   :toofunny:

Hoe komt het dat er dan nog Politiekers vrij rondlopen?

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #3464 Gepost op: 1 september 2017, 22:50:04 »
"Voortaan riskeert u deze flitsboetes" - DS 01.09.2017:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170901_03047526

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3465 Gepost op: 2 september 2017, 21:26:02 »
Wtf-momentje: ik lees dat bij overtredingen in de bebouwde kom van >20 Km/u het rijbewijs kan worden ingetrokken. Ik dacht dat het >30 km/u was? Kan iemand dit bevestigen?

Offline Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
« Reactie #3466 Gepost op: 3 september 2017, 02:28:56 »
Daarstraks tegen 174km/u geflitst waar ge 90 moogt. Gewestweg met dubbele baan en betonnen middenberm. Rijbewijs onmiddellijk moeten afgeven. Iemand een idee wat de geldboete gaat zijn. Heb de afgelopen 4jaar geen boete meer gehad.

Offline JonasVG

• Grand Prix Winner
« Reactie #3467 Gepost op: 3 september 2017, 03:45:45 »
Daarstraks tegen 174km/u geflitst waar ge 90 moogt. Gewestweg met dubbele baan en betonnen middenberm. Rijbewijs onmiddellijk moeten afgeven. Iemand een idee wat de geldboete gaat zijn. Heb de afgelopen 4jaar geen boete meer gehad.

Hoe lang het geleden is maak geen reet uit, bij mij haalden ze overtredingen van 17 jaar geleden boven, go figure...  :wtf:

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #3468 Gepost op: 3 september 2017, 08:49:36 »
https://www.wegcode.be/boeteberekening

Hier kan je dat berekenen, maar dit zal rechtbank worden en zal afhangen van de rechter

Zal wel ne zure worden
« Laatst bewerkt op: 3 september 2017, 08:51:18 door PIRRE. »
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #3469 Gepost op: 3 september 2017, 10:13:39 »
Wtf-momentje: ik lees dat bij overtredingen in de bebouwde kom van >20 Km/u het rijbewijs kan worden ingetrokken. Ik dacht dat het >30 km/u was? Kan iemand dit bevestigen?

@Pannenkoek indien minder dan 2j rijbewijs las ik op het einde van het artikel (standaard)
BMW E36 - 318tds - 1996 - SOLD (2x)
Toyota TA22 - Celica GT - 1974 - SOLD
BMW E90 - 325d - 2008 - SOLD
BMW E46 - 320ci - 2004 - Imolarot II

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3470 Gepost op: 3 september 2017, 12:11:15 »

Dat zal waarschijnlijk een zeer zure appel worden met rijbewijs inleveren voor een paar maanden,een zeshonderd euro's boete en waarschijnlijk alle tests opnieuw doen.
Hopelijk loopt het minder erg!
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3471 Gepost op: 3 september 2017, 12:21:44 »
Pfieuw, al een chance. Normaal houd ik me aan de snelheid in de bebouwde kom, maar sommige plaatsen krijgen ten onrechte die stempel (genre; geen huizen, brede baan en zeer kalm verkeer) en dan doe ik daar 70 als ik diezelfde "bebouwde kom" bijna uit ben. Als de flikken echter via hun nauwkeurige uitlijnmethode voor de flitsapparatuur (in plaats van een rolmeter te gebruiken, stappen ze gewoon 10 meter af voor hun ijkpaaltjes) echter door een paar graden verschil de snelheid verkeerd meten en je ten onrechte 75 krijgt aangesmeerd, dan ben je je rijbewijs kwijt.

Nu ja, als het maar voor de lading nieuwe chauffeurs is, lig ik er niet wakker van. :-D

En als men dan toch zo een heksenjacht wil houden, dan men dan op zijn minst bij droog weer de snelwegsnelheden optrekt naar 130 zoals bij onze buurlanden. De 70 opkrikt naar 80 (of nog liever: de ouwe gouwe 90)... Ik vraag mij af hoe al die koerierbedrijven daarmee omgaan, voor hen is dat toch ook puur tijdsverlies. Ik zie sommigen van hen als zotten rijden, maar ergens versta ik het wel.

Enfin, de overheid heeft centen nodig wellicht. Als het echt om verkeersveiligheid en efficientie zou gaan, zouden we misschien beter wegdek krijgen, intelligente verkeerslichten zoals in Holland of Duitsland...

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3472 Gepost op: 4 september 2017, 07:32:56 »
Hoe lang het geleden is maak geen reet uit, bij mij haalden ze overtredingen van 17 jaar geleden boven, go figure...  :wtf:

Dat vind ik echt absurd. Ik was daar ook enorm van verschoten dat ze daar zo lang rekening mee houden.
Dat was in het programma de rechtbank dat ik het zag. Een 40jarige vrouw die moest voorkomen voor te snel rijden.
En dan zegt die rechter van ja toen je daar in de 20 was reed je ook al eens te snel hé?
Das echt er over dat die daar nog naar kijkt  :thinking:
Work hard, play hard

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #3473 Gepost op: 4 september 2017, 11:10:58 »
Kleine veroordelingen verdwijnen automatisch na 3 jaar:
"Veroordelingen tot een politiestraf (d.w.z. gevangenisstraf van 1 dag tot 7 dagen en / of een geldboete van 1 tot 25 euro, of een werkstraf van 20 tot 45 uren) worden – behalve in uitzonderlijke gevallen - na een termijn van 3 jaar automatisch uit het strafregister gewist. Deze uitwissing is aan geen voorwaarden verbonden en is kosteloos.
Voor de straffen die niet automatisch worden uitgewist, bestaat de procedure van herstel in eer en rechten. Deze procedure is niet kosteloos, u moet er de kosten van dragen."

https://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/straffen_en_boetes/strafregister

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3474 Gepost op: 4 september 2017, 11:22:23 »
Pfff, ik heb op korte tijd een aantal kleine boetes bijeen gesprokkeld met als hoofdvogel eentje van 51 waar je 50 mag lol. Hopelijk houden ze daar geen rekening mee bij zwaardere overtredingen want al een paar keer door de mazen van het net geglipt.

Offline jvc

• Nieuw
  • *
« Reactie #3475 Gepost op: 4 september 2017, 11:30:36 »
"Veroordelingen tot een politiestraf (d.w.z. gevangenisstraf van 1 dag tot 7 dagen en / of een geldboete van 1 tot 25 euro, of een werkstraf van 20 tot 45 uren) worden – behalve in uitzonderlijke gevallen - na een termijn van 3 jaar automatisch uit het strafregister gewist. Deze uitwissing is aan geen voorwaarden verbonden en is kosteloos.
Voor de straffen die niet automatisch worden uitgewist, bestaat de procedure van herstel in eer en rechten. Deze procedure is niet kosteloos, u moet er de kosten van dragen."

https://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/straffen_en_boetes/strafregister

Dus een flitsboete (die minimum 50€ is) verdwijnt nooit met andere woorden?
2013 BMW 118d
2013 Renault Megane RS

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #3476 Gepost op: 4 september 2017, 13:37:45 »

Onmiddellijke inningen verdwijnen onmiddellijk en zal een rechter nooit zien imho. Enkel boetes door de rechtbank uitgedeeld verdwijnen niet, tenzij lichte straffen.. na 3 jaar dus.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #3477 Gepost op: 4 september 2017, 17:58:59 »
Moesten we nu eens allemaal met radardetectoren rond rijden, zouden ze dan alle auto's verbeurd verklaren?

Jammer dat er geen ondetecteerbare variant bestaat...

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3478 Gepost op: 4 september 2017, 19:00:46 »

Nochtans is het bij JonasVG en bij die vrouw in het programma de rechtbank wel bovengehaald.
Zou een snelheidsboete (waarbij je moet voorkomen) dan van zo'n erge graad zijn dat dit niet kan weggehaald worden?
Work hard, play hard

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #3479 Gepost op: 4 september 2017, 23:34:49 »
Op geldboetes zijn "opdeciemen" van toepassing.  Zoniet moeten ze die vele bedragen in die strafregelgeving alsmaar weer aanpassen.  Dus passen ze gewoon een factor toe, die van tijd tot tijd wordt verhoogd.  Momenteel zitten ze al aan factor 8 ( alles x 8 ).  Dus als een politierechter je veroordeelt tot een geldboete van bijvoorbeeld "100 €" = 800 €.  Dus niet te vroeg "Bwa, valt nog redelijk mee" denken als je de politierechter "voor inbreuk A een geldboete van 250 € en voor inbreuk B een geldboete van 50 €" hoort uitspreken, want dan ben je al zeker 2.400 € kwijt.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/straffen_en_boetes/soorten_straffen/hoofdstraf/geldboete
« Laatst bewerkt op: 4 september 2017, 23:41:12 door Artemis »