De Werkplaats > ICE & Navigatie

[ALG] USB niet herkend / Navi update

(1/13) > >>

JC1986:
Hallo,

De navigatie pro van mijn X3 van 2018 heeft kaarten van 4jaar oud.

Tijd voor een update dus.
In mijn connected drive de nodige licenties aangekocht + alle software op mijn PC gezet.

Ik heb de kaartupdate op mijn PC gedownload zoals beschreven op de website van BMW.

Ik heb een USB stick van 64GB terwijl de kaarten 31GB zijn, ruimte over dus...

De USB stick staat standaard geformateerd op Exfat.
BMW geeft aan dat dit Fat32 of NTFS moet zijn.

Als ik de USB stick formateer naar NTFS wordt het 31Gb bestand probleemloos op de USB gezet.

De wagen herkent de USB stick niet waardoor er geen update uitgevoerd wordt.

De stick is tegroot om via CMD te converten naar Fat32.

Resultaat, wat ik ook doe, de USB stick heeft het bestand erop staan maar de auto herkent het niet...

Ik heb al gelijkaardige gevallen op forums gevonden maar nergens vind ik de oplossing...

Iemand raad?
Naar de garage lopen doe ik niet direct, ik heb voor die licentie moeten betalen en wil dat niet nog eens doen in de concessie.

Ter info, de kaarten zijn EVO 2021-03

Merci voor jullie hulp!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

HeavyD:
Update via USB is pain in the ass. Ik formateer op FAT32 en dikwijls moet ik meerdere kopiëren en een installatie starten want dan krijg ik een fout op % zoveel en uiteindelijk lukt het wel eens.

BIG charlie:
Heb dit ook al voorgehad.
De bestanden op een andere usb stick zetten kan helpen.

Iksree:
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger was er ook maar één USB slot wat mocht gebruikt worden voor de update, armsteun al niet.

dadoke:

--- Citaat van: Iksree op 18 februari 2022, 07:21:49 ---Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger was er ook maar één USB slot wat mocht gebruikt worden voor de update, armsteun al niet.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht daar ook aan, maar was dat niet voor audio, die in het handschoenenkastje om audio te laden op de interne HD.
Maar misschien is het ook een poging waard voor deze update ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie