Auteur Topic:  OLDTIMERS: do or do not?  (gelezen 43711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11085
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #120 Gepost op: 26 november 2021, 17:17:45 »
Ik hoorde gisteren dat Europa naar een heritage/patrimonium status wil voor oldtimers, dwz alles standaard af-fabriek. Al de rest willen ze eruit.

Ook al gehoord. Maar hoe ver gaan ze hierin gaan ?  Een spanbandje voor een radiatorslang heeft origineel een BMW stempeltje. Na 40 jaar schieten er niet meer veel van die spanbandjes over, en moet je al een freak zijn om dat enkel te willen vervangen door OEM. Om maar "een" voorbeeld te geven.
Als alles echt tot het laatste schroefje origineel moet zijn, gaat er niet veel heritage meer overblijven. Bovendien zijn er niet veel die kennis hebben om tot op dit niveau te oordelen of een auto origineel is of niet.

We zullen dus nog wel zien wat het precies wordt alvorens te paniekeren.

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2471
  • Waarom
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #121 Gepost op: 26 november 2021, 17:34:31 »
Inderdaad @b_ken

Ooit een Corvette C3 van Ď67 aangeboden op de keuring, had geventileerde schijven, afgekeurd voor niet originele remmen.
Toen vol stalen schijven erop en was ok, terwijl er standaard trommels opzitten  :wiggleyes:
Dus denk niet dat het mogelijk gaat zijn, bij de huidige kennis van de keuringsmeesters.

Maar misschien een systeem gelijk de H plaat in Duitsland? :iono:

Mvg
Low budget

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7180
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #122 Gepost op: 26 november 2021, 18:18:55 »
Ook al gehoord. Maar hoe ver gaan ze hierin gaan ?  Een spanbandje voor een radiatorslang heeft origineel een BMW stempeltje. Na 40 jaar schieten er niet meer veel van die spanbandjes over, en moet je al een freak zijn om dat enkel te willen vervangen door OEM. Om maar "een" voorbeeld te geven.
Als alles echt tot het laatste schroefje origineel moet zijn, gaat er niet veel heritage meer overblijven. Bovendien zijn er niet veel die kennis hebben om tot op dit niveau te oordelen of een auto origineel is of niet.

We zullen dus nog wel zien wat het precies wordt alvorens te paniekeren.

Denk niet dat ieder onderdeel OEM zal moeten zijn. Ze kunnen dat moeilijk controleren trouwens. Ze willen de tuning eruit halen, bvb een kever op zijn buik enzÖ

Offline _lestat_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 164
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #123 Gepost op: 28 november 2021, 17:14:49 »
Ajajaj dan zullen er veel een trackbeest worden.. Eens denken wat is niet origineel bij me wat ze makkelijk zien: velgen, uitlaat, ophanging, itb's motor, velgen, zetels, kailine spoilerpakket, remmen, jup.. spijtig maar waar trackbeest dus..

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11085
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #124 Gepost op: 28 november 2021, 21:25:47 »
Voor u is dat dan (gelukkig) een oplossing. Maar ik denk dat de meerderheid gewoon van de baan gehaald wordt, door dit soort maatregelen, om te worden verkocht (naar het buitenland).
Zoals er al een deel verkocht geweest zijn door invoering van een verplichte keuring. Zoels er een aantal jaren geleden in NL zeer veel van de baan gehaald werden door de oldtimerleeftijd op 40j te zetten.
Pestkoppen  :censor:

Offline _lestat_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 164
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #125 Gepost op: 29 november 2021, 09:37:10 »
Voor u is dat dan (gelukkig) een oplossing. Maar ik denk dat de meerderheid gewoon van de baan gehaald wordt, door dit soort maatregelen, om te worden verkocht (naar het buitenland).
Zoals er al een deel verkocht geweest zijn door invoering van een verplichte keuring. Zoels er een aantal jaren geleden in NL zeer veel van de baan gehaald werden door de oldtimerleeftijd op 40j te zetten.
Pestkoppen  :censor:

We spreken (hoop ik) over de verre toekomst. Als dit effectief plannen zijn die van de EU komen, zal er in Nederland, Frankrijk of Duitsland ook geen plaats meer zijn voor oldtimers die niet geheel origineel zijn.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2049
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #126 Gepost op: 29 januari 2022, 09:52:31 »
Ik heb reeds geruime tijd een "youngtimer" van 30 jaar oud op het oog. Durf wegens de onzekere toekomst van het oldtimerstatuut op dit moment niet overgaan tot aankoop. Bedoeling zou zijn om er enkele jaren van te genieten en eventueel daarna geld terug krijgen... dus niet als investering. Bedenkingen hierover met pro's en contra's ?.
Skoda Superb Combi IV 2022
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1922
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #127 Gepost op: 29 januari 2022, 13:42:38 »
Kopen met expendable money en niet zien als investering. Als je hem samen plooit ben je het ook kwijt.
Kan je hem later voor winst verkopen, is dat een mooi extraatje
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 CitroŽn Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7180
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #128 Gepost op: 29 januari 2022, 14:05:08 »
Kopen met expendable money en niet zien als investering. Als je hem samen plooit ben je het ook kwijt.
Kan je hem later voor winst verkopen, is dat een mooi extraatje

Copy/paste van hoe ik het zie ;D
Het oldtimer statuut zal bijna zeker blijven.

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2471
  • Waarom
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #129 Gepost op: 29 januari 2022, 14:59:33 »
Oldtimers zijn als bejaarden, zullen altijd blijven bestaan, enkel rusthuis wordt duurder.

Mvg
Low budget

Offline beemerbuddy

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1422
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #130 Gepost op: 29 januari 2022, 17:04:39 »
Ik heb reeds geruime tijd een "youngtimer" van 30 jaar oud op het oog. Durf wegens de onzekere toekomst van het oldtimerstatuut op dit moment niet overgaan tot aankoop. Bedoeling zou zijn om er enkele jaren van te genieten en eventueel daarna geld terug krijgen... dus niet als investering. Bedenkingen hierover met pro's en contra's ?.

Kopen die handel  :greddy: , als ie nu al 30 jaar is en dus oldtimer, blijft ie dat ook in de toekomst  :thumbsup:... De overgangsregeling die ingevoerd geweest is, had ook geen effect op de auto's die toen al oldtimer waren, dus de 25 jaar gepasseerd...
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady (SOLD) - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands (SOLD) - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10124
Re: OLDTIMERS: do or do not?
« Reactie #131 Gepost op: 29 januari 2022, 17:35:15 »
Als de aankoopprijs van de auto aanneembaar is en je kan die goed in orde zetten onder de huidige marktwaarde kan je de auto kopen.
Zit de auto nu al een een hoge prijs moet je die laten staan.
Ik merk zelf dat de prijzen voor "bijna" 30j oude auto's al fel omhoog zijn gegaan omdat iedereen denkt goud te gaan verkopen.
Zelf heb ik een 2 tal jaar geleden al een "bijna" 30j oude auto gekocht toen nog aan een nette prijs.
Die kan ik dan rustig in orde zetten tegen dat die oldtimer is.
Ik ben zelf wel voorstander van het systeem van de Duitse H plaat om al de rommel en verbouwd spul eruit te krijgen.
Tenslotte gaat dat de enige optie zijn vermoed ik om nog met een oldtimer te kunnen rijden.
En als dat dan zo word moeten we dat aannemen.
Maar de "budgetrijders en tuningfreaks" gaan dat niet graag horen denk ik.

Grtn,
Walter

BMW...Kraftbayers!