Auteur Topic: [E9X] Schade na aanrijding op parking  (gelezen 147 keer)

Offline Bitt3rSteel

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[E9X] Schade na aanrijding op parking
« Gepost op: 16 april 2018, 11:07:09 »
Ik ben dus de trotse eigenaar van een E90 LCI, het is men eerste degelijke wagen en ik ben er best fier op.
Nu heeft er een klojo op de parking tegengezeten en doorgereden.

Het vervelende is, geen (of amper) een kras te zien op de bumper, maar hij is wel een halve centimeter naar achter geduwd. De bevestigingsbeugels van de rechter koplamp zijn gebroken, er is een bevestigingspunt van de bumper gebroken in het midden en de radiatorkleppenregelaar is gebarsten en een klep kwijt :/

Is dit schade die ik zelf met onderdelen en een sleutel (en handleiding) kan herstellen, of zal ik me maar naar de carrosier slepen met een bang hartje?

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Schade na aanrijding op parking
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2018, 10:17:06 »
Ik ben dus de trotse eigenaar van een E90 LCI, het is men eerste degelijke wagen en ik ben er best fier op.
Nu heeft er een klojo op de parking tegengezeten en doorgereden.

Het vervelende is, geen (of amper) een kras te zien op de bumper, maar hij is wel een halve centimeter naar achter geduwd. De bevestigingsbeugels van de rechter koplamp zijn gebroken, er is een bevestigingspunt van de bumper gebroken in het midden en de radiatorkleppenregelaar is gebarsten en een klep kwijt :/

Is dit schade die ik zelf met onderdelen en een sleutel (en handleiding) kan herstellen, of zal ik me maar naar de carrosier slepen met een bang hartje?

Als je dat niet weet, zou je het dan niet beter laten uitvoeren?

Een bumper afnemen en ophangen zal nog wel lukken. Dat lamellengedeelte vervangen kan je ook.

Op Bmw software staan beperkte handleidingen. Als je daar kan aanraken...

Ik vind het wel raar dat ook je lamellen een duw kregen. Dat is niet van eens al parkerend aan te tikken. Misschien toch best camera beelden trachten te zoeken?

En vijgen na Pasen mss, maar koop je zelf een goede dashcam, want zo een fratsen zul je gegarandeerd nog tegenkomen, zeker als je je wagen niet altijd zo ver en vrijstaand mogelijk zet. Voor sommige “praktisch ingestelde” doch doodsaaie, betekenisloze mensen is een auto slechts een gebruiksvoorwerp en vinden zij dat men niet moet janken als daar eens iets mee gebeurt (dixit een lelijk wijf dat haar portier open sloeg tegen het mijne).

Op zo een momenten zou je willen dat de gelijkheid tussen mannen en vrouwen compleet was en er niet zoiets bestond als het verbod op toedienen van slagen en verwondingen, zodat je de ander eens als gebruiksvoorwerp mag behandelen met een stok.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk