Auteur Topic: [ALG] Inleveren auto dealer - chiptuning  (gelezen 2426 keer)

Offline yakkoox

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
[ALG] Re: Inleveren auto dealer - chiptuning
« Reactie #30 Gepost op: 13 april 2018, 18:47:22 »
Heb mijn vriendin haar ex 116i gewoon gechipt binnen geleverd en de M140i meegenomen.
Wagen is intussen al verkocht via de garage (al dan niet premium, dit weet ik niet)

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
Re: Inleveren auto dealer - chiptuning
« Reactie #31 Gepost op: 14 april 2018, 11:43:40 »
Heb mijn vriendin haar ex 116i gewoon gechipt binnen geleverd en de M140i meegenomen.
Wagen is intussen al verkocht via de garage (al dan niet premium, dit weet ik niet)

Sowieso naar handelaar  ;)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 15 april 2018, 17:56:24 »
Ben er niet meer verder op in gegaan, wil mijn dealer ook niet 'beliegen'. ECU is open geweest, dus dat zien ze ook wel =)
Kijken voor hem particulier van de hand te doen :)

Denk je dat de dealer jou nooit eens iets durft wijsmaken?  :D

Als dat kot gechipt, dan zal een potentiele koper mss eerder geneigd zijn die te kopen.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #33 Gepost op: 15 april 2018, 17:57:24 »

Dan hebben ze sowieso garantie moeten geven als het niet aan een handelaar was.

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #34 Gepost op: 15 april 2018, 18:40:05 »
Ik heb ooit een Saab 9-3 turbo cabrio gekocht bij een saab-verdeler.

Die auto had op papier 150pk maar die trok de stenen uit de straat...toen ik vroeg of hij gechipt was kreeg ik “neen” te horen  8)

Die had zeker 100pk meer  >:D

Offline yakkoox

• Grand Prix Winner
« Reactie #35 Gepost op: 16 april 2018, 08:36:25 »
Dan hebben ze sowieso garantie moeten geven als het niet aan een handelaar was.

Wagen is verkocht aan een werknemer van de dealer.
Hij was meteen verkocht.
Heeft zelfs nooit online gestaan

Offline Gianni

• Trade Count: (+3)
  • Pole Position
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2018, 23:01:18 »
Mijn 2 reeks in januari besteld en er staat duidelijk in het overname 'contract' dat de wagen niet getuned mag zijn.
Is dit wel het geval, moet de wagen in originele staat terug worden gezet.

Het staat er zelfs in het vet gedrukt op dus denk toch dat ze hier wel enige aandacht aan besteden.

Dus als je terug origneel laat zetten speel je het spel safe denk ik dan...

... BMW F22 Coupé ...
... BMW E92 Coupé ...

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #37 Gepost op: 20 april 2018, 23:07:07 »
En wat als je een nieuwe koopt bij de dealer en die heeft meer pk dan officieel zoals de eerste 118d met N47 uit 2007 ?

Offline pantani

• Qualifying
« Reactie #38 Gepost op: 1 mei 2018, 22:01:55 »
Toen ik vrijdag mijn nieuwe F36 ben gaan ophalen en mijn Audi TT had ingeleverd liet de verkoper van BMW ook een formulier tekenen waarbij
ik verklaarde dat de wagen nooit gechiptuned was geweest ... omdat dit niet het geval was heb ik ook niet naar de eventuele konsekwenties gevraagd ...

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 4 mei 2018, 18:32:22 »
Toen ik vrijdag mijn nieuwe F36 ben gaan ophalen en mijn Audi TT had ingeleverd liet de verkoper van BMW ook een formulier tekenen waarbij
ik verklaarde dat de wagen nooit gechiptuned was geweest ... omdat dit niet het geval was heb ik ook niet naar de eventuele konsekwenties gevraagd ...
Ze zullen zich gewoon willen indekken denk ik. Bij grote - zware - stukken waarbij de invoerder of het merk zelf de garantie tussenkomst weigert zal de dealer hier voor opdraaien. Met dat blad kunnen ze die kosten dan doorschuiven naar de persoon die dat blad heeft getekend :)
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 4 mei 2018, 18:39:30 »
Denk niet dat ze met dat blad veel zijn in een rechtbank.
Soit...BMW doet het zelf ook, gechipte auto’s doorverkopen als Premiums.
(Na ze terug stock gezet te hebben weliswaar)

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 4 mei 2018, 18:52:04 »
Denk niet dat ze met dat blad veel zijn in een rechtbank.
Soit...BMW doet het zelf ook, gechipte auto’s doorverkopen als Premiums.
(Na ze terug stock gezet te hebben weliswaar)

Persoon X verklaart aan dealer A dat zijn auto nooit gechipped is geweest. Dealer A verkoopt de auto aan persoon Y als PS met garantie.
Persoon Y rijdt zijn turbo en versnellingsbak kapot en klopt aan bij de dealer. De dealer doet een garantie aanvraag bij BMW. BMW weigert owv het ontdekken van niet 100% originele software. Persoon Y heeft de wagen in eer en geweten mét garantie gekocht. BMW dealer A draait hier voor op.
Dealer A heeft de wagen ter goeder trouw gekocht van persoon X, die gefraudeerd heeft. Hij heeft belangrijke informatie achtergehouden, gelogen en dit zelfs op papier verklaard.
De aankoop tussen persoon X en dealer A wordt ontbonden en persoon X dient dealer A en persoon Y schadeloos te stellen.
 :thumbdwn:
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #42 Gepost op: 4 mei 2018, 19:32:32 »
Voor ze die als PS verkopen kunnen ze ook al de check lopen. Zij zijn tenslotte BMW.
Dus dat houdt al geen steek.
Zij kunnen die check ook lopen opt moment dat je hem wil overgeven.
Is meer een afschrikmiddel.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 4 mei 2018, 19:36:27 »
Wens ze trouwens veel geluk met te bewijzen dat de vorige eigenaar em gechipt heeft en niet de huidige.
Zeker omdat zij de tools hebben om dit na te gaan bij inlevering en het niet doen.
(En zich er dan denken vanaf te maken met zo’n documentje).

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
« Reactie #44 Gepost op: 5 mei 2018, 11:35:20 »
Wens ze trouwens veel geluk met te bewijzen dat de vorige eigenaar em gechipt heeft en niet de huidige.
Zeker omdat zij de tools hebben om dit na te gaan bij inlevering en het niet doen.
(En zich er dan denken vanaf te maken met zo’n documentje).

Fluitje van een cent,datums van alle wijzigingen staan in computer van auto  ;)

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #45 Gepost op: 5 mei 2018, 12:50:13 »

Niet tevreden van de TT? Benzine of diesel?

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #46 Gepost op: 5 mei 2018, 13:01:44 »
Fluitje van een cent,datums van alle wijzigingen staan in computer van auto  ;)

En het is net dat waarvan alle tuners zeggen dat ze dat kunnen wissen.

En als dat niet zo is heeft BMW dat papiertje niet nodig en hebben ze alle info...dus weten ze wat ze kopen en moeten ze ook niet zeuren...mijn origineel punt.
We zijn hier niet over “onwetende autodealers” bezig maar over de originele merkdealer met backing van BMW.

Offline pantani

• Qualifying
« Reactie #47 Gepost op: 5 mei 2018, 14:07:24 »
Niet tevreden van de TT? Benzine of diesel?

Het was een diesel en van de 27 auto's dat ik al heb gehad was dit de plezantste om mee te rijden. Hij had maar 60.000 km maar niet het minste probleem
mee gehad. Ik kan iedereen de quatro aanraden als ze een audi kopen  :thumbsup:

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
« Reactie #48 Gepost op: 5 mei 2018, 15:53:21 »
En het is net dat waarvan alle tuners zeggen dat ze dat kunnen wissen.

En als dat niet zo is heeft BMW dat papiertje niet nodig en hebben ze alle info...dus weten ze wat ze kopen en moeten ze ook niet zeuren...mijn origineel punt.
We zijn hier niet over “onwetende autodealers” bezig maar over de originele merkdealer met backing van BMW.

Geloof jij dat? Ik geloof er geen bal van dat ze het kunnen verbergen.Ik koop gewoon liever een zwaardere.
Heb mijn buik vol van dat chippen,tis wel altijd iets ...

Offline BimmerFan

• World Champion
« Reactie #49 Gepost op: 6 mei 2018, 13:22:58 »
Ik zou nooit laten chippen , het risico is heel groot als je bv iemand omver rijd en die is zwaar gehandicapt of dood.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 6 mei 2018, 13:33:19 »
Ging niet over chippen of niet.
Ging erover of dat papier veel waarde had.

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #51 Gepost op: 10 mei 2018, 17:14:17 »
Ik zou nooit laten chippen , het risico is heel groot als je bv iemand omver rijd en die is zwaar gehandicapt of dood.
Bwa, dat is iets waar ik zeer weinig schrik voor zou hebben. Er bestaat iets als oorzakelijk verband.
Jij rijdt met een gechipte auto tegen 50km/u een fietser dood. Vreselijk, maar aangezien je auto stock ook 50km/u kan rijden staat het chippen hier los van het ongeval.

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #52 Gepost op: 22 mei 2018, 16:22:33 »
Bwa, dat is iets waar ik zeer weinig schrik voor zou hebben. Er bestaat iets als oorzakelijk verband.
Jij rijdt met een gechipte auto tegen 50km/u een fietser dood. Vreselijk, maar aangezien je auto stock ook 50km/u kan rijden staat het chippen hier los van het ongeval.

Wees er maar zeker van dat als gevolg van een ongeluk iemand dood is of in een karreke zit, de verzekering er ALLES aan doet om uit te pluizen of alles conform was aan de wagen in kwestie. Die mannen betalen ook niet met plezier zoiets uit hoor... Oorzakelijk verband of niet. Heb een kennis die met zijne moto iets soortgelijks aan de hand had. Motor stond op vol vermogen, maar op papier maar 25kw, zijn ze ook achter gekomen. Wordt nog iedere maand een schoon deel van zijn loon ingehouden om het allemaal te betalen...
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2018, 16:25:34 door eck.9 »
F21  - 2016 - 118d - Estoril Blau - SOLD
F87  - 2017 - M2 - Long Beach Blau - SOLD
F21  - 2018 - 120i - Saphirschwarz - DAILY
RJ15 - 2013 - Yamaha R6 - Gunmetal Grey - FUN

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2018, 13:53:32 »
Wees er maar zeker van dat als gevolg van een ongeluk iemand dood is of in een karreke zit, de verzekering er ALLES aan doet om uit te pluizen of alles conform was aan de wagen in kwestie. Die mannen betalen ook niet met plezier zoiets uit hoor... Oorzakelijk verband of niet. Heb een kennis die met zijne moto iets soortgelijks aan de hand had. Motor stond op vol vermogen, maar op papier maar 25kw, zijn ze ook achter gekomen. Wordt nog iedere maand een schoon deel van zijn loon ingehouden om het allemaal te betalen...

Das iets héél anders.
Waarschijnlijk ook geen groot motorijbewijs? Maar nog eentje met vermogensbeperking? Dan rijdt ge zonder geldig rijbewijs :)