Auteur Topic: [F07,F10,F11] BimmerCode app  (gelezen 1992 keer)

Offline M Coupe Driver

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • #Less is more
[F07,F10,F11] BimmerCode app
« Gepost op: 20 november 2017, 01:02:16 »
Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de BimmerCode app?

Ik zou deze aanschaffen met de bijhorende OBD wifi adapter (Vgate Icar 2).
Het (b)lijkt uit de reviews een leuk en vrij veilig alternatief om zelf kleine dingen te coderen zoals start/stop, gordelgong enz...

Ik zou ook in de toekomst led mistlampjes in de F10 willen plaatsen maar blijkbaar moeten de foutmeldingen hiervan verwijderd worden, kan je dit met deze app ook of is dit al iets meer voor de professionelere codeerders?

Graag ervaringen en tips over de app en wat er mogelijk is Thanks  ;)
*E36 318is Coupé => (SOLD)
*E92 320d Coupé (SOLD) ==>  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26211.0
*E36 318is Coupe => (SOLD)
*F10 M-pack => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=58485.0
*Honda Vfr 800 Vtec => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59827.0

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: BimmerCode app
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2017, 08:41:45 »
Jeps,positieve ervaring hier met de app :)
App zelf is supersimpel te gebruiken:de wifi adapter in de OBD steken,contact opzetten,verbinden met de wifi van de Vgate,de app openen en op "connect" klikken.
De app gaat dan alle modules uitlezen,even klikken op de betreffende module en je krijgt een overzicht van alles wat je kan veranderen.Even op klikken en de gewenste instelling aanklikken en dan op "code" klikken(je gaat een waarschuwing krijgen dat je verbinding niet mag verbreken en dergelijke) en de app gaat de wijzigingen schrijven naar de module en je gaat melding krijgen dat codering succesvol is.Geen paniek als je een foutmelding in de wagen krijgt dat er iets uitgevallen is,dat is blijkbaar normaal(heb het ook al voorgehad) en zou komen omdat de modules herstarten na het coderen,gaat gewoon weg vanzelf met de wagen eens op slot te doen.
Met de app kan je ook de "checks" van de verlichting uitschakelen :)
Voor de adapter:zeker de Vgate Icar 2 nemen en niet de 3 of dergelijke,en ook zeker zien dat het de Wifi versie is,en dan natuurlijk ook de juiste versie Android of IOS.Ik heb de mijne op Ebay gekocht maar desondanks dat er bijstond "objectlocatie: Duitsland" bleek het toch vanuit China verstuurd te worden.Is wel aangekomen maar heeft wel redelijk lang geduurd(3 of 4 weken dacht ik) omdat dat door de douane enal moet.

Offline skink

• Premium Member
  • Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2017, 12:09:44 »
Interessant om op te volgen

@Woodykipo   waarom de 2 nemen en niet de 3 ?

Offline M Coupe Driver

• World Champion
  • #Less is more
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2017, 12:27:26 »
Jeps,positieve ervaring hier met de app :)
App zelf is supersimpel te gebruiken:de wifi adapter in de OBD steken,contact opzetten,verbinden met de wifi van de Vgate,de app openen en op "connect" klikken.
De app gaat dan alle modules uitlezen,even klikken op de betreffende module en je krijgt een overzicht van alles wat je kan veranderen.Even op klikken en de gewenste instelling aanklikken en dan op "code" klikken(je gaat een waarschuwing krijgen dat je verbinding niet mag verbreken en dergelijke) en de app gaat de wijzigingen schrijven naar de module en je gaat melding krijgen dat codering succesvol is.Geen paniek als je een foutmelding in de wagen krijgt dat er iets uitgevallen is,dat is blijkbaar normaal(heb het ook al voorgehad) en zou komen omdat de modules herstarten na het coderen,gaat gewoon weg vanzelf met de wagen eens op slot te doen.
Met de app kan je ook de "checks" van de verlichting uitschakelen :)
Voor de adapter:zeker de Vgate Icar 2 nemen en niet de 3 of dergelijke,en ook zeker zien dat het de Wifi versie is,en dan natuurlijk ook de juiste versie Android of IOS.Ik heb de mijne op Ebay gekocht maar desondanks dat er bijstond "objectlocatie: Duitsland" bleek het toch vanuit China verstuurd te worden.Is wel aangekomen maar heeft wel redelijk lang geduurd(3 of 4 weken dacht ik) omdat dat door de douane enal moet.

Bedankt voor de uitleg!

Heb er al veel positiefs over gelezen, op 1 of 2 gevallen na waar het is misgelopen (app geblokkeerd of verbinding verbroken tijdens coderen waarbij de idrive blijkbaar volledig foetsie/geblokkeerd was en uiteindelijk bij de dealer mocht gaan).

Je spreekt over de juiste versie android... wat is de juiste versie dan?  En ik heb iderdaad de Icar 2 besteld (komt denk ik ook uit China).

*E92 320d Coupé (SOLD) ==>  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26211.0

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2017, 12:28:03 »
Interessant om op te volgen

@Woodykipo   waarom de 2 nemen en niet de 3 ?

Ik had me eerst wat ingelezen op forums en dergelijke over gebruikerservaringen want die app zelf bestaat nog niet gigantisch lang(1 à 2 jaar ofzo gok ik),en de ontwikkelaar is eigenlijk een persoon in Duitsland met veel kennis van coderingen en dergelijke.Veel positieve ervaringen gelezen en je kan hem zelf via de app contacteren denk ik voor problemen/suggesties/vragen en krijgt dan ook snel antwoord.De ontwikkelaar zat zelf op het forum(ik dacht dat het op bimmerpost was waar ik een groot topic over de app gevonden had) en daar dook die vraag ook op omdat er buiten Vgate Icar 2 ook een 3 versie,PRO versie,... bestaat.De ontwikkelaar zelf zei: "I would recommend the iCar 2, since it has an switch to put it on after it went into sleep mode. The iCar 3 does not have this button and has to be unplugged and plugged back in to be switched on again."
Dat hele grote topic vind je hier: http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1338157

Ook nog een tip voor als je gaat coderen:zorg ervoor dat je niet kan gestoord worden of dat je verbinding niet kan gestoord worden.Wat ik hiermee bedoel:
-Als je bezig bent met coderen via de app wil je liefst niet gebeld worden.Zet je telefoon in vliegtuigstand,dan kan je wel nog Wifi gebruiken maar kan je niet gestoord worden.
-Zet je wagen voldoende ver van je Wifinetwerk thuis,in je telefoon zitten natuurlijk een paar Wifinetwerken in het geheugen.Je wilt niet voorhebben dat je telefoon tijdens het coderen switched naar de Wifi van je thuis omdat dat signaal net iets sterker is.

De app maakt ook automatisch back-ups die je kan terugzetten.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2017, 12:29:06 »
Bedankt voor de uitleg!

Heb er al veel positiefs over gelezen, op 1 of 2 gevallen na waar het is misgelopen (app geblokkeerd of verbinding verbroken tijdens coderen waarbij de idrive blijkbaar volledig foetsie/geblokkeerd was en uiteindelijk bij de dealer mocht gaan).

Je spreekt over de juiste versie android... wat is de juiste versie dan?  En ik heb iderdaad de Icar 2 besteld (komt denk ik ook uit China).
Ik bedoel gewoon dat je een Android en een IOS versie hebt :)

Offline M Coupe Driver

• World Champion
  • #Less is more
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2017, 13:19:00 »
Ik bedoel gewoon dat je een Android en een IOS versie hebt :)

Aah ok  :D

Ik heb wel de oudere CIC versie (2012) wat veel beperkter is maar hoop toch een paar leuke coderingen te doen :)

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2017, 13:31:01 »
Als je op de website http://www.bimmercodeapp.com/ wat naar beneden scrollt en op je type wagen klikt dan krijg je per module een overzicht van wat er ongeveer(als je sommige opties of modules niet hebt zal het natuurlijk niet gaan) allemaal mogelijk is.Heb ondertussen bij mijn F30 en de Mini F56 van mijn lief wat kleine dingen aangepast zoals de start/stop met geheugen en verlichting aan de deurklinken die aangaat als je de wagen in achteruit zet(vond ik handig om de stoeprand wat beter te zien in het donker),bij mijn wagen 2 keer mogen doen want de coderingen waren weg na een software-update bij de dealer :P

Offline Joe_m

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2017, 00:55:45 »
Hi all,

Welke adapter kies je dan op de de site van amazon?
Wanneer je Vgate Icar 2 ingeeft, komt er een kleine reeks andere zaken oplichten?
Thx

Offline Joe_m

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2017, 01:16:59 »
Aksook,
kan je hier Us lights mee aanvinken?

Offline foebeke

• Warming Up
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2017, 23:14:48 »
Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de BimmerCode app?

Ik zou deze aanschaffen met de bijhorende OBD wifi adapter (Vgate Icar 2).
Het (b)lijkt uit de reviews een leuk en vrij veilig alternatief om zelf kleine dingen te coderen zoals start/stop, gordelgong enz...

Ik zou ook in de toekomst led mistlampjes in de F10 willen plaatsen maar blijkbaar moeten de foutmeldingen hiervan verwijderd worden, kan je dit met deze app ook of is dit al iets meer voor de professionelere codeerders?

Graag ervaringen en tips over de app en wat er mogelijk is Thanks  ;)

De dingen die jij opnoemt heb ik gisteren nog gecodeerd bij een f11 2012. Gordeldong weg, start/stop uitschakelen, mistlichtstoring uitschakelen (waren vervangen door witte leds), sportweergave, digitale snelheidsmeter. Ik gebruik Carly for BMW en nog nooit problemen mee gehad. Maakt backups van alles voor je begint!
« Laatst bewerkt op: 20 december 2017, 23:25:20 door foebeke »

Offline desolation

• Warming Up
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2018, 15:04:19 »
Werkt deze app met de Carly adapter (WIFI versie)?
Deze heb ik namelijk al

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2018, 15:10:55 »
Werkt deze app met de Carly adapter (WIFI versie)?
Deze heb ik namelijk al

Hier zijn de compatibele adapters: http://www.bimmercodeapp.com/adapters/

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2018, 23:27:47 »
De dingen die jij opnoemt heb ik gisteren nog gecodeerd bij een f11 2012. Gordeldong weg, start/stop uitschakelen, mistlichtstoring uitschakelen (waren vervangen door witte leds), sportweergave, digitale snelheidsmeter. Ik gebruik Carly for BMW en nog nooit problemen mee gehad. Maakt backups van alles voor je begint!

Maar heb je ooit als eens een backup moeten gebruiken of moeten terugzetten als het systeem in de soep is gedraaid?

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2018, 05:20:09 »
Met de Bimmercode app nog nooit back-up moeten terugzetten(maakt automatisch back-ups).

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2018, 06:46:54 »
Goed nieuws voor de mensen met een gewone ZF8(8HPxx) automaat.In de nieuwe update van Bimmercode is er nu de optie toegevoegd om de ECU van de automaat te coderen.
Meer concreet kan je nu simpel met Bimmercode de optie "sportautomaat" actief zetten,zo schakelt je automaat als de sportautomaat.
Verschil tussen de gewone automaat en sportautomaat is enkel softwarematig(en visueel andere schakelpook en flippers aan het stuur).

Offline crossbytje

• Qualifying
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2018, 07:52:43 »
Is dat die S stand wanneer je de pook naar links zet?

Of is het een volledige andere mapping (ook in D), en kon die pook ook al naar links bij een niet-sportautomaat?
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Online Animal

• Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2018, 08:05:04 »
Vraagje, waarom deze app ivm carly ?

Is carly niet minstens evengoed of beter als deze app (nog nooit van gehoord), of is het net andersom ?

groeten

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2018, 08:57:27 »
Is dat die S stand wanneer je de pook naar links zet?

Of is het een volledige andere mapping (ook in D), en kon die pook ook al naar links bij een niet-sportautomaat?
Is een volledig andere mapping
Vraagje, waarom deze app ivm carly ?

Is carly niet minstens evengoed of beter als deze app (nog nooit van gehoord), of is het net andersom ?

groeten
Interface is verschillend,Bimmercode is wat gebruiksvriendelijker om te gebruiken.Met Carly kan je dan weer bv. foutcodes uitlezen en resetten dacht ik.
Velen verkiezen Bimmercode omdat de app wat gebruiksvriendelijker en simpeler om te gebruiken is,je kan niet echt veel verkeerd doen.
Bimmercode bestaat nog niet zo gigantisch lang,is iemand in Duitsland die de app ontwikkeld.Vaak zijn er updates voor nieuwe functies,er is ook goede support,er zit een contactfunctie in de app en je krijgt snel antwoord van de ontwikkelaar.Ook als je graag nieuwe functies in de app zou zien kan je contact opnemen.

Offline sui785

• Nieuw
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 27 april 2018, 07:26:42 »
Is een volledig andere mappingInterface is verschillend,Bimmercode is wat gebruiksvriendelijker om te gebruiken.Met Carly kan je dan weer bv. foutcodes uitlezen en resetten dacht ik.
Velen verkiezen Bimmercode omdat de app wat gebruiksvriendelijker en simpeler om te gebruiken is,je kan niet echt veel verkeerd doen.
Bimmercode bestaat nog niet zo gigantisch lang,is iemand in Duitsland die de app ontwikkeld.Vaak zijn er updates voor nieuwe functies,er is ook goede support,er zit een contactfunctie in de app en je krijgt snel antwoord van de ontwikkelaar.Ook als je graag nieuwe functies in de app zou zien kan je contact opnemen.
Carly werkt ook bij oudere modellen zoals de E9x. Bimmercode niet volgens hun site.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 27 april 2018, 07:30:17 »
Carly werkt ook bij oudere modellen zoals de E9x. Bimmercode niet volgens hun site.
Bimmercode werkt inderdaad enkel voor de Fxx en Gxx reeksen.

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2018, 16:24:28 »
ik heb me ooit zo eens een dingske gekocht, enkel met bluetooth. Is dat ook mogelijk of moet je echt een met wifi hebben en dan nog liefst die vgate icar2?

Want die werkt prima met Torque bv

https://www.benl.ebay.be/itm/OBDII-OBD2-WIFI-ELM327-Diagnostic-Scanner-For-iPhone-iOS-Android-iPad-Vgate-iCar/322573155622?hash=item4b1adbbd26:g:b98AAOSw-jFXP3Xx
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2018, 16:26:05 door Liquid Li0n »

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #22 Gepost op: 8 mei 2018, 05:22:36 »
ik heb me ooit zo eens een dingske gekocht, enkel met bluetooth. Is dat ook mogelijk of moet je echt een met wifi hebben en dan nog liefst die vgate icar2?

Want die werkt prima met Torque bv

https://www.benl.ebay.be/itm/OBDII-OBD2-WIFI-ELM327-Diagnostic-Scanner-For-iPhone-iOS-Android-iPad-Vgate-iCar/322573155622?hash=item4b1adbbd26:g:b98AAOSw-jFXP3Xx

Hier zijn de compatibele/aangeraden adapters: http://www.bimmercodeapp.com/adapters/

Offline Robin-H

• Qualifying
« Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2018, 09:22:08 »
Als het niet al te dringend is, is dit de beste en goedkoopste optie. Heb deze zelf besteld voor m'n F20 en hij werkt perfect samen met bimmercode!  :thumbsup:

https://nl.aliexpress.com/item/Vgate-iCar2-ELM327-Wifi-Bluetooth-OBD2-Diagnostic-Tool-for-IOS-iPhone-Android-PC-icar-2-WIFI/1889920694.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6b714c4dbT7LNI

BMW F20 114I

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2018, 09:57:31 »
Ik heb de mijne op Ebay besteld,desondanks dat er bijstond "objectlocatie:Duitsland" bleek het toch vanuit China verstuurd te worden.Dan heb je inderdaad wat geduld nodig.

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #25 Gepost op: 21 juni 2018, 14:58:37 »
goede tip van die vliegtuigmodus, maar als ik de icar2 stekker ook wil gebruiken voor bv Torque is wifi niet echt een optie want dan pakt je gsm geen 4g verbinding meer.

Wat ik ook raar vind is het volgende:
deze kunnen zogezegd enkel met bmw en android worden gebruikt...
https://shop.mycarly.com/en/adapter/android-bmw/

daar geloof ik niet veel van

op de website van bimmercode staat de 4.0, zou deze zoveel verschil in data en stabiliteit geven ivm de bluetooth 3.0?
https://www.amazon.de/Vgate-iPhone-iPad-Android-Diagnostic/dp/B06XGD3KQH/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1529585775&sr=1-1&keywords=veepeak%2Bobdcheck%2Bbluetooth%2B4.0&th=1

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 22 juni 2018, 05:37:54 »
Ondertussen zijn er wat veranderingen in de adapters,vroeger werd de Vgate Icar 2 Wifi aangeraden als compatibele adapter,maar daar zijn kwaliteitsissues mee.Heb het zelf meegemaakt vorig weekend toen ik wat wou coderen op de Mini van mijn lief,constant connection timeout,niet willen verbinden,... Adapter had de geest gegeven.Nu zijn de bluetooth adapters aangeraden,dat is sneller en stabieler.Compatibele adapters: http://www.bimmercodeapp.com/adapter/
Ikzelfs heb de Vgate Icar PRO 4.0 gekocht zie volgende link: https://www.amazon.de/gp/product/B071D8SYXN/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1 , dit is van Amazon.de,de linken op de website van Bimmercode verwijzen naar Amazon.com door maar dat is duurder want daar komen importtaksen bij en de verzending duurt ook langer.
Heb de nieuwe adapter woensdag ontvangen en gisteren wat gecodeerd en werkt perfect en een stuk sneller dan de Vgate Icar 2 wifi van voordien.

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #27 Gepost op: 22 juni 2018, 11:06:18 »
Ondertussen zijn er wat veranderingen in de adapters,vroeger werd de Vgate Icar 2 Wifi aangeraden als compatibele adapter,maar daar zijn kwaliteitsissues mee.Heb het zelf meegemaakt vorig weekend toen ik wat wou coderen op de Mini van mijn lief,constant connection timeout,niet willen verbinden,... Adapter had de geest gegeven.Nu zijn de bluetooth adapters aangeraden,dat is sneller en stabieler.Compatibele adapters: http://www.bimmercodeapp.com/adapter/
Ikzelfs heb de Vgate Icar PRO 4.0 gekocht zie volgende link: https://www.amazon.de/gp/product/B071D8SYXN/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1 , dit is van Amazon.de,de linken op de website van Bimmercode verwijzen naar Amazon.com door maar dat is duurder want daar komen importtaksen bij en de verzending duurt ook langer.
Heb de nieuwe adapter woensdag ontvangen en gisteren wat gecodeerd en werkt perfect en een stuk sneller dan de Vgate Icar 2 wifi van voordien.

ik heb net eens wat liggen googlen tussen verschil van de 3.0 en 4.0 en kwam op dit uit:

Citaat
iOS has not supported Bluetooth versions earlier than 4.0 + LE unless their use was certified by Apple. I don't know whether this was due to the inherent insecurity of these earlier Bluetooth versions, to their potential high energy usage which could drain the battery of an iOS device, or for some other reason. So if you have an iOS device, the dongle needs to be Bluetooth 4.0 + LE or certified by Apple which these cheap Chinese dongles aren't.

In the wild, anything-goes Android world, any Bluetooth version is likely supported.

So if you will be running BimmerCode on an Android device, the Bluetooth dongle that you ordered will probably work. If you run BimmerCode on an iOS device, your Bluetooth dongle might not work. A WiFi dongle would work with all portable devices.

dus voor Android toestellen, die goedkoper zijn dan iphones, kunnen we de goedkopere dongle nemen. een win-win dus!