Auteur Topic:  M2  (gelezen 43752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1960
Re: M2
« Reactie #570 Gepost op: 14 maart 2017, 18:28:44 »

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 378
Re: M2
« Reactie #571 Gepost op: 11 april 2017, 12:39:54 »
BMW testpiloot crasht net niet met M2-prototype


Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 604
Re: M2
« Reactie #572 Gepost op: 6 mei 2017, 16:59:51 »
Dit schijnt dus de facelift te zijn...iets hoekerige lichtclusters.

"Prijs" voor de minst ingrijpende facelift ooit?

Tenzij er extra dingen aan de motor/chassis/ICE zullen zijn....
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1960
Re: M2
« Reactie #573 Gepost op: 6 mei 2017, 21:34:19 »
Dit schijnt dus de facelift te zijn...iets hoekerige lichtclusters.

"Prijs" voor de minst ingrijpende facelift ooit?

Tenzij er extra dingen aan de motor/chassis/ICE zullen zijn....
Is nog maar een photoshop...ja ook op de BMW site is het blijkbaar photoshop. Een LCI is visueel toch nooit ingrijpend....?

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2430
Re: M2
« Reactie #574 Gepost op: 7 mei 2017, 07:42:53 »

Buiten de voor en achterlichten zullen het wel heel kleine details zijn zeker  :)
Het sakhir monster in actie

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 604
Re: M2
« Reactie #575 Gepost op: 7 mei 2017, 18:14:38 »
Is nog maar een photoshop...ja ook op de BMW site is het blijkbaar photoshop. Een LCI is visueel toch nooit ingrijpend....?

Ja maar da s wel heel weinig. Dit is MY2018 at best maar gene facelift toch? Enfin ik been geen marketingguru,  :blah:
Het zal toch wel een supermachine blijven, tzal zijn dat er weinig aan te verberen valt.
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2430
Re: M2
« Reactie #576 Gepost op: 7 mei 2017, 18:36:39 »
Ja maar da s wel heel weinig. Dit is MY2018 at best maar gene facelift toch? Enfin ik been geen marketingguru,  :blah:
Het zal toch wel een supermachine blijven, tzal zijn dat er weinig aan te verberen valt.

Wat er nog zou veranderen is een upgrade van de idrive naar 5.0.
Anders wachten op de komende  :///M:2 CS  ;)
Het sakhir monster in actie

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1960
Re: M2
« Reactie #577 Gepost op: 7 mei 2017, 20:48:43 »
Wat er nog zou veranderen is een upgrade van de idrive naar 5.0.
Anders wachten op de komende  :///M:2 CS  ;)
Was al vanaf MY2017....mijn M2 heeft die versie reeds.

Offline Janske21

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1412
  • Grts
Re: M2
« Reactie #578 Gepost op: 10 april 2018, 10:32:03 »
M2 Competition gelekt. Hij krijgt de motor van de M4, de S55 ipv de N55 dus. In de M2 levert hij wel "maar" 410pk en 550Nm aan koppel. Goed voor een sprintje van 0-100km/u in 4,2s.



http://www.autobild.de/artikel/bmw-m2-competition-2018-leak-preis-motor-ps-8708601.html

http://www.autobild.de/artikel/bmw-m2-competition-2018-leak-preis-motor-ps-8708601.html

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 604
Re: M2
« Reactie #579 Gepost op: 10 april 2018, 10:35:35 »
Man man da zal een beest zijn !!
"I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered." (George Best)

Offline Janske21

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1412
  • Grts
Re: M2
« Reactie #580 Gepost op: 10 april 2018, 11:09:39 »
Man man da zal een beest zijn !!
Zeker als je ziet wat een goede tuner uit een S55 haalt met enkel de software aan te passen.
Zal niet lang duren eer de eerste +500pk M2 rond rijd  :-X

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1960
Re: M2
« Reactie #581 Gepost op: 10 april 2018, 16:07:37 »
M2 Competition gelekt. Hij krijgt de motor van de M4, de S55 ipv de N55 dus. In de M2 levert hij wel "maar" 410pk en 550Nm aan koppel. Goed voor een sprintje van 0-100km/u in 4,2s.



http://www.autobild.de/artikel/bmw-m2-competition-2018-leak-preis-motor-ps-8708601.html

http://www.autobild.de/artikel/bmw-m2-competition-2018-leak-preis-motor-ps-8708601.html


De details van de M2 comp waren al een tijdje geweten....nu zijn er dus foto's die de details bevestigen. De S55 is de grootste aanpassing en het meeste over te doen...en dus ook het hogere vermogen. Ik zelf heb destijds 2x testritten gedaan met een M4 (standaard en M performance uitvoering)... Bij beide wagens vond ik de S55 slecht klinken en was ik ook geen fan van de vermogensafgifte van de S55 motor (snel waren ze wel). Persoonlijk vind ik de N55 M2 motor (wat in de M2 verre van een standaard N55 motor is) van de "huidige generatie" M2 veel leuker rijden en veel mooier klinken als de S55...ook al zou deze trager zijn. Voor mij is meer aan een wagen dan enkel het vermogen of het snel optrekken. En dat trager zijn valt echt nog wel reuze mee hoor. BMW claimt dat de M2 Comp met DKG 4,2sec nodig heeft om nr 100 te gaan....de N55 M2 met DKG doet er volgens BMW 4,3sec over.

De look van de M2 Comp is persoonlijk en zal voor en tegenstanders hebben...de M4 zetels zijn wel cool en leuke upgrade tegenover de huidige M2 zetels, maar echt vet had geweest als we de terugkeer van de Recaro sportster zetels hadden gehad. Ik heb even getwijfeld of ik zou upgraden nr M2 Comp, maar ik heb mij van de reserveringslijst laten schrappen. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen deze winter is de grotere 6 piston remklauw van de M2 competition laten naplaatsen op mijn MY17 M2. Geen echte klachten over de huidige M2 rem set-up op circuit...maar komende van een 6 piston AP racing remklauw (op mijn Z4M) voel je toch wel het verschil en het zou in mijn ogen ideaal zijn als "originele" remupgrade. De rest van de visuele M2 competition aanpassingen zijn dingen die ik minder belangrijk vind (zoals die M spiegels enzo).

Ik deel zo wat de mening van deze dude;

Citaat
My M2 is a great car but not because itís the fastest, most hardcore and most high-performance car in its segment. The BMW M2 is great because itís simple, honest and pure. Itís a straight-six up front, a six-speed manual (or DCT) in the middle and drive at the back. It doesnít have a carbon fiber roof, it doesnít have carbon ceramic brakes and it doesnít have a ton of power. It doesnít even have adjustable suspension. Neither did the E46 M3.

The BMW M2 is a great car because itís simple and set up to just be a fun driverís car. Itís not trying to out-gun any Mercedes-AMG or Audi and itís not trying to prove anything. Itís just been designed to have fun with and you can feel that from behind the wheel. When you get into a BMW M4, or especially the new M5, it feels almost overwhelmingly complex. There are a zillion different combinations of drive modes, two preset buttons, shift-aggression settings (on the DCT) and enough power to feel as if itís trying to eat itself. The M2 is just a car you can get in and drive quickly without a tutorial first.

So is adding more anger, more aggression and more power going to make it better? It will be faster, for sure. The new BMW M2 Competition makes 410 hp and 406 lb-ft of torque, which is up from the standard carís 365 hp and 343 lb-ft. Though, it does so with the same S55 3.0 liter twin-turbo I6 as the M3/M4 and that engine is far less charismatic than the N55 engine in the standard M2. So while faster, it wonít necessarily be more enjoyable.

The BMW M2 also strikes a great balance in its suspension tuning. Itís firm but itís not rattle-your-teeth-loose firm. Itís just compliant enough to drive everyday and seems to have that old-school BMW M car suspension compromise. But this new M2 Competition will be lower, stiffer and much sportier. That will pay off on track, without question. It will be sharper, more agile and far more capable. But will it be more fun? I honestly donít know. Thereís a lovely balance to the M2 that might be gone by just cranking its suspension up to eleven.

Donít get me wrong. I canít wait to get behind the wheel of the BMW M2 Competition. Itís going to be fast and itís still going to be fun. I just worry that itís gone too far the other way. The E46 BMW M3 CSL is proof that making it hardcore can be a good thing. But weíre long removed from that car and the more recent example, the BMW M4 GTS, somewhat proves otherwise. So I guess the best way to put it is that Iím cautiously optimistic about the M2 Competition and worried that the car we all love might be lost in it.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 17:10:59 door Franzino »

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 518
Re: M2
« Reactie #582 Gepost op: 20 april 2018, 22:27:51 »
Zeker als je ziet wat een goede tuner uit een S55 haalt met enkel de software aan te passen.
Zal niet lang duren eer de eerste +500pk M2 rond rijd  :-X
Pure turbo's op dat ding schroeven 8) 800pk monstertje  :exited: