Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Dat moet ik FF checken bij @beemerbuddy onze penningmeester.

 ;) *check - afgevinkt - *check  :thumbsup: @bhpaddict de rest van de betalingen heb ik normaal gezien ook via PM doorgegeven...

2
Voorstelling leden / Re: Hallo Bimmerboard
« Laatste bericht door Phantom Five Gepost op Vandaag om 03:46:23 »
Welkom op BB  :thumbsup:
3
E36 / Re: 1996 - E36 - ///M3 3.2 testbank
« Laatste bericht door marijn Gepost op Vandaag om 01:24:44 »
Zonde man :'(
Hopelijk valt ie nog te redden.
Veel beterschap!!
4
E30 / Re: 1990 E30 - 320i Lagunengrün | The story continues
« Laatste bericht door Fuxhound Gepost op Vandaag om 01:10:41 »
De exacte datum weet ik niet meer maar het was weer op een maandag dat ik naar de keuring kon gaan.
Weer stond ik veel te vroeg op om als eerste bij de keuring te zijn zodat ik nog op tijd naar mijn werk kon gaan.
Deze keer ging moest ik alleen de hoogtemeting laten uitvoeren en de rest kon overgeslagen worden. Ik zou binnen en meteen buiten gaan.
Bij de hoogtemeting kwam de lat weer tevoorschijn en ze gingen naar het laagste punt zoeken.. die ze dan ook gevonden hebben.  ::)
Het risico was er dus was het ook geen verassing dat het een afkeur was.
De dag begon al goed..

Om het nog beter te maken was het aanschuiven in de terugweg naar huis.
Ik wou dan de elektronische ventilator aanzetten om uit voorzorg de motor toch niet te warm te laten lopen tijdens het aanschuiven.
Toen ik de schakelaar omzette naar de on-positie verschoot ik dat opeens de nageplaatste meters uitvielen en de ventilator niet meer werkte.  :wow:
Dat was verschieten maar niet zo erg als het koppelingspedaal dat aan de bodem bleef plakken.  :wow: :wow:
Bij het aanzetten om te vertrekken bleef die dus plakken. Hartslag ging meteen x10 op dat moment.
Heb het pedaal nog lichtjes kunnen terugtrekken maar toch in 2de versnelling gelaten om zo min mogelijk te koppeling te gebruiken.
De 10-15 minuten dat het duurt om thuis te geraken leken wel een eeuwigheid te duren.

Zo vroeg opstaan, afgekeurd te worden, ventilator en meters die uitvielen, dat koppelingspedaal,... wat een verd*mde k*tdag was dat en het was nog niet eens 9 uur.  :o :thumbdwn:
5
E30 / Re: 1990 E30 - 320i Lagunengrün | The story continues
« Laatste bericht door Fuxhound Gepost op Vandaag om 00:47:13 »
Zalig om te horen dat deze wagen terug bij een liefhebber is beland, en er hier nog updates over mogen volgen  :thumbsup:
Afkeuren voor niet originele end-links. Serieus? ::) We zijn maar een stap verwijderd van afgekeurd te worden omdat we een niet originele radio hebben geplaatst.

Voor de duidelijkheid. Over de end-links waren ze niet zeker en daarom hebben ze dat nagekeken maar de wagen werd afgekeurd vanwege de hoogte (te laag dus).
Over de end-links hebben ze niets meer gezegd of op het keuringsrapport genoteerd.  :)
6
E30 / Re: 1990 E30 - 320i Lagunengrün | The story continues
« Laatste bericht door Fuxhound Gepost op Vandaag om 00:36:50 »
Van Andy dan een set Eibach Pro-kit veren gekocht. Deze verlagen de wagen met 30mm in plaats van de 60mm met de veren die er toen onder lagen.


Hoewel ik twee linkerhanden heb en geen ervaring heb met het sleutelen aan een wagen wou ik dit wel zelf doen/proberen.
Even opgezocht hoe de veren vervangen moeten en zag er vrij gemakkelijk uit.

And off we go.
Kleurtjes.  :D


Rechts achter is vrij vlot gegaan.
Link achter ging iets moeilijker. Daarvoor moest de veer veel harder samengedrukt worden voordat het past maar met de veerklemmen die ik kon gebruiken paste het geheel niet in de wielkast.
Close, yet so far..


Dan maar op een andere manier, iets meer DIY.  :-[


Victory, het past.  ;D


Vergelijking tussen -60mm en -30mm.


Voor en na (SUV mode)




Zo mottig maar wacht eens. Dit lijkt zo hoog misschien is dit wel voldoende om door de keuring te geraken dan hoef ik alleen de achterste terug te veranderen.
Blokje hout gevonden dat 8,50 cm hoog was.


0.5cm erbij inbeelden, het zal nipt worden maar ik wil mijn kans toch wagen.
Volgende maandag terug naar de keuring.
7
Hoi hoi,

De titel zelf zegt het al. Ik wil Gyeon Rim aanbrengen op mijn velgen maar begrijp dat dat ik ze dan eerst dien te polijsten.

Welke polijstpasta dien ik te gebruiken. Deze ? monello Menzo: https://www.carclean.com/nl/raffini-mezzo-polish-250ml.html

Met deze cone ?: uni cone black: https://www.carclean.com/nl/uni-cone-black-finishing-cone-4.html

Ik zou de cone gebruiken met een Makita boormachine.

Na polijsten zou ik de velg wassen en Gyeon prep gebruiken, vervolgens Gyeon Rim.

Of zie ik dat verkeerd ?

@Bananenman
@alle andere detailers.

alvast bedankt voor de antwoorden !
8
Elektrisch & Verlichting / Re: "Increased battery discharge" bij nieuwe batterij
« Laatste bericht door Spasta Gepost op 23 maart 2019, 23:56:24 »
Er wordt niet voor niets een AGM accu gemonteerd natuurlijk...
Zeker als je veel korte afstanden rijdt of weinig rijdt kan dat lastig worden.
Er van uitgaande dat er verder geen stroomverlies is en de alternator goed werkt, wat je kan controleren, vrees ik dat je eens moet overwegen een AGM accu te monteren.
Op z'n minst testen om te kijken of dat het probleem op lost.

Gr. Hans
9
Elektrisch & Verlichting / Re: Xenon en dagrijlicht rechts werken niet na vervanging
« Laatste bericht door Spasta Gepost op 23 maart 2019, 23:52:00 »
Uitlezen en de nodige testen doen zal oplossing brengen.
Als er modules vervangen zijn zullen deze ook gecodeerd moeten worden.

Je moet daarom niet bij een officiele dealer zijn. Bedrijven gespecialiseerd in BMW kunnen u daar ook mee verder helpen.
Bv ikzelf of iemand meer in uw buurt, afhankelijk waar je vandaan komt.
Gr. Hans
10
E30 / Re: 1990 E30 - 320i Lagunengrün | The story continues
« Laatste bericht door mega_stihl Gepost op 23 maart 2019, 23:50:35 »
Zalig om te horen dat deze wagen terug bij een liefhebber is beland, en er hier nog updates over mogen volgen  :thumbsup:

Ze hebben gezien dat de end-links niet origineel zijn en waren niet zeker of dit wel mag. 1 persoon ging het zelfs op de pc nakijken.
Afkeuren voor niet originele end-links. Serieus? ::) We zijn maar een stap verwijderd van afgekeurd te worden omdat we een niet originele radio hebben geplaatst.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10