Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Motor & Aandrijving / Re: Bmw525d f11 2011 foutcode 244C00
« Laatste bericht door crossbytje Gepost op Vandaag om 11:10:55 »
Als ik dat allemaal lees ben ik al blij dat ik niet voor de 125d gegaan ben...
2
X Reeks / Re: 2017 - F15 - X5 - 40e - Saphirschwarz
« Laatste bericht door WÅky Gepost op Vandaag om 10:59:35 »
Active sound jongeuuuuus, we zijn 2018 toch :gayfight:


Miljaar, zelfs de 30d kan mij bekoren als petrolhead. Koppel in overvloed.


Je bent oud geworden :neener:
3
Motor & Aandrijving / Re: Bmw525d f11 2011 foutcode 244C00 e
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op Vandaag om 10:24:28 »
De mijne was nog maar een paar maand oud en het was al van dat. Aan de balie zei men dat beide turbo’s vervangen zouden zijn, wat ik me moeilijk kan voorstellen, dat beide tegelijk het begeven. Was garantie, geen factuur of bewijsstuk gezien.

Ik zelf kreeg een melding in iDrive over aandrijving en mocht nog door rijden volgens die melding. Ik hoorde geen rare geluiden, de motor klonk wel raar. Hij trok toen ook erg langzaam op alsof je in eco pro zou rijden met een zware remorque erachter, maar haalde nog de gewenste snelheden.  Ik dacht aan veilige modus en bij BMW mobile mocht ik nog doorrijden, andere zou die het wel zeggen. Kortzichtige redenering maar goed.

Volgens mij is daar een productiefout of werden die dingen niet van te voor ingeolied. Dat is niet normaal. Een turbo hoort de levensduur van de motor mee te gaan en anders moeten ze die maar herontwerpen.
4
Ophanging & Remmen / Re: Bilstein B8
« Laatste bericht door b_ken Gepost op Vandaag om 10:17:41 »
Als je enkel achterste eibach veren zoekt, daar kan ik u misschien nog aan helpen, gans nieuw.
Die van mij zijn hier een tijd blijven liggen en uiteindelijk heb ik ze aan goede vriend gegeven. Die heeft er volgens mij ook nog niets mee gedaan. Dus misschien kun je die hebben. Attesten heb ik er ook nog van.

Bovendien is het voor de keuring ook niet eens toegelaten om enkel vooraan de veren te veranderen door kortere. Als ze het zien = afkeur.

5
Ophanging & Remmen / Re: Bilstein B8
« Laatste bericht door mega_stihl Gepost op Vandaag om 09:37:51 »
Eibach pro-kit met OEM schokdempers is geen drama op drempels. Misschien "iets" strakker dan OEM. I.c.m. Bilstein ga je toch serieus je doemp mogen inhouden over drempels :D
6
E46 / Re: 2004 - E46 - 330Ci Silbergrau
« Laatste bericht door mega_stihl Gepost op Vandaag om 09:32:15 »
Misschien moet ge deze avond uw stront eens opvangen in een emmer en de volgende ochtend zijn klink ermee insmeren, want de kans dat de politie hier gevolg aan geeft is nihiel.

 :off_topic: Indien gewensd, ik heb nog een linker spiegelhuis liggen, elektrisch inklapbaar. Maar het glas is kapot en het zwarte ongespoten deel is hier en daar bespoten (door een van de grootste amateurs van de planeet). Van dit laatste weet ik niet of dit apart te vervangen is.
7
E34 / Re: 1989 - E34 - ///M5 3.6 - Macaoblau Metallic
« Laatste bericht door flash Gepost op Vandaag om 09:28:08 »
Graag gedaan man! Had een beetje gezocht voor je, kwestie van uw mal chance van de laatste tijd wat te counteren ;D :thumbsup:

Thanks :)

Heb er gisteren een stukje RVS buis op gebakken. Ben er niet trots op maar 't is dicht en stevig en 't is dat dat telt :) Wou niet te veel A (40 max) geven ook en zeker geen rupsen proberen trekken want had schrik dat ik door de RVS ging zitten, die is iets dunner dan het staal van de collector. Was niet bepaald handig om te lassen ook met de beperkte ruimte. Is trouwens met gewone draad geworden en geen RVS draad. Was mij de moeite niet waard voor een collector die op korte termijn toch vervangen gaat worden.
Van de 3.8 collectors ga ik ik alle extra pijperij verwijderen, dus die luchtinjectiepomp vliegt er dan ook af. Een M88 collector heeft trouwens nog iets dikkere bochten (maar een dunnnere pijp waar ze samenkomen) en zou ook iets beter moeten flowen (en past op de S38). Deze bv voor €1200: https://www.e28.nl/en/product/e28-m5-headers-new/ Maar ga het toch maar bij de 3.8 collectors houden zeker.



Heb dan ineens 75W90 op de boite gedaan maar het probleem blijft hetzelfde. Er zat wel véél te veel ijzervijlsel al in de olie voor die 300km max die ik er sindsdien mee gereden heb dus Guy gaat vandaag bellen naar de reviseur in kwestie en de boite gaat er binnenkort weer van onder.

Een paar dingen die mij opvallen:

- Kuist dus de tanden bij opschakelen van 2 naar 3, maar zeer onregelmatig.
- Bij terugschakelen nog nooit voorgehad.
- Normaal als je schakelt voel je ze in versnelling gaan, zo wat "notchy", lichte weerstand. Als ze knarst voel je dat niet, de pook gaat precies ergens in het ijle.
- Als ze 1x knarst, is de kans groot dat ze het de shift erna nog eens gaat doen.
- Schakelen met een tussenpauze dat het boeltje wat zakt in toeren helpt precies wel.
- Het originele probleem met wachten in neutraal en dan knarsen is er volledig uit.
- Koud is het beter.







Zie het kleur van de vodde en het vijlsel erop...





Kvind het echt een triestige affaire dit en ben benieuwd wat er mis gaat zijn...
8
Varia / Re: Ik rijd rond en kom BMW tegen !!!
« Laatste bericht door mega_stihl Gepost op Vandaag om 09:24:09 »
"DC" zijn initialen kan wel kunnen kloppen met zijn naam. Dus dat kan wel :D
9
Ophanging & Remmen / Re: Bilstein B8
« Laatste bericht door Bucbaby Gepost op Vandaag om 09:23:22 »
@b_ken duidelijk verhaal. Ik heb hier dus slecht over nagedacht  :jpshakehead: :jpshakehead:.Dat wordt dan achterste veren bijhalen dan.Ik heb nog nooit een verlaagde wagen gehad moet je met deze combinatie met nemen van drempels ed voorzichtiger zijn of kan je zelfde rijstijl aanhouden. Ik ben nogal van doorrijden.
10
E9X / Re: 2008 - E92 - 335i - 6MT - Operation Single Turbo PTE 6466
« Laatste bericht door RDH Gepost op Vandaag om 09:08:48 »
Knap dat je dit allemaal zelf doet!
Pagina's: [1] 2 3 ... 10